  • 1. Data: 2017-06-21 21:55:09
    Temat: LPG ekologia ceny samochodów
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam

    ostatnio dużo mówi się o ekologii w autach, również pod kątem cen.
    dokładniej mówiąc słyszałem ze coraz większy, niebezpiecznie większy
    udział w cenie auta mają instalacje urządzenia dbające o oczyszczanie
    spalin, ogólnie dbanie o środowisko.
    A jak się do tego ma LPG? Zgaduje że filtr cząstek stałych możemy sobie
    podarować, dodatki dopalające chyba też....
    Czy LPG tworzy coś mocno nie ekologicznego? Bo jeśli nie, to aż prosi
    się o to, aby zrobić auto którego jedynym źródłem zasilania będzie lpg.
    dlaczego jedynym? żeby właśnie odrzucić koszt obowiązkowej i drogiej
    instalacji oczyszczającej spaliny. auto oczywiście może startować na
    benzynie ( z drastycznym ograniczeniem mocy maksymalnej) bo sam moment
    startu nie musi być specjalnie ekologiczny. może by się dało sam start
    załatwić paru kilowatowym silnikiem elektrycznym - byłoby w nazwie słowo
    hybryda :)
    Czy ktoś coś wie na temat samochodów - tylko lpg? Czy są produkowane?
    Czy jest jakis przepis, prawo fizyki, uniemożliwiające budowę takich aut?

    ToMasz

  • 2. Data: 2017-06-21 23:25:31
    Temat: Re: LPG ekologia ceny samochodów
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Jun 2017 21:55:09 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > startu nie musi być specjalnie ekologiczny. może by się dało sam start
    > załatwić paru kilowatowym silnikiem elektrycznym

    W zasadzie wystarczy grzałka w parowniku i można bezpiecznie odpalać na
    LPG.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2017-06-22 23:14:59
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-06-21 o 23:25, Maciek pisze:

    > W zasadzie wystarczy grzałka w parowniku i można bezpiecznie odpalać na
    > LPG.

    albo hybryda do ruszania :D

  • 4. Data: 2017-06-22 23:43:33
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > albo hybryda do ruszania :D

    no, zagazować hybrydę to jest to :D

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 5. Data: 2017-06-23 11:37:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-21 o 21:55, ToMasz pisze:
> [...]
    > Czy ktoś coś wie na temat samochodów - tylko lpg? Czy są produkowane?
    > Czy jest jakis przepis, prawo fizyki, uniemożliwiające budowę takich aut?

    Tylko LPG są diesle, używane m.on. w autobusach komunikacji miejskiej.

    Na LPG mogą startować silniki z bezpośrednim wtryskiem płynnego LPG.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2017-06-23 12:13:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-06-23 o 11:37, Adam pisze:

    > Tylko LPG są diesle, używane m.on. w autobusach komunikacji miejskiej.
    >
    > Na LPG mogą startować silniki z bezpośrednim wtryskiem płynnego LPG.

    Mój starożytny Polonez startował na LPG nawet przy -20. Ale to chyba
    była I generacja... :-)
    T.

  • 7. Data: 2017-06-23 12:28:16
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 czerwca 2017 23:43:31 UTC+2 użytkownik tck napisał:
    > no, zagazować hybrydę to jest to :D

    W Korei Południowej produkowano hybrydę z gazem.

    AdamK

  • 8. Data: 2017-06-23 12:47:42
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Mój starożytny Polonez startował na LPG nawet przy -20. Ale to chyba była
    > I generacja... :-)
    > T.

    problem polega na tym jak nie zapali 'od pierwszego' wtedy parownik
    zamarznie

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 9. Data: 2017-06-23 16:44:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...

    >W zasadzie wystarczy grzałka w parowniku i można bezpiecznie odpalać
    >na
    >LPG.

    Chyba malo - przy duzym mrozie LPG ze zbiornika nie wyplynie.
    Pompka bylaby potrzebna ... albo grzalka w zbiorniku.

    J.

  • 10. Data: 2017-06-23 18:20:35

    W dniu 2017-06-23 o 12:28, Adam Klobukowski pisze:

    > W Korei Południowej produkowano hybrydę z gazem.
    >
    > AdamK

    Podobno polscy taksówkarze sobie chwalą zagazowane Priusy. Prosty nie
    wysilony silnik benzynowy idealny do gazu :-)