  • 1. Data: 2019-01-08 14:56:45
    Temat: LPG rozpiętość cen na stacjach
    Od: adam <a...@a...pl>

    Zawsze mnie to intrygowało.
    W mojej okolicy benzyna lub ON to cirka 20 groszy, czyli około 5%
    W przypadku gazu jest to już 40 groszy, czyli około 20%
    Czym to jest spowodowane? Te tańsze stacje kantują na litrach, czy marża
    na gazie jest tak potworna, że można mniejszą łyżeczką, ale więcej?

  • 2. Data: 2019-01-10 13:12:00
    Temat: Re: LPG rozpiętość cen na stacjach
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    adam pisze:
> [...]
    > Czym to jest spowodowane? Te tańsze stacje kantują na litrach, czy marża
    > na gazie jest tak potworna, że można mniejszą łyżeczką, ale więcej?

    gaz nie ma takiej ścisłe normy i ma bardzo rożne ceny hurtowe zależne od
    jakości
    i kantować można głównie na jakości
    kto ma dobrą instalacje gazową to się szybko przekonuje że jak kupi gaz
    tani kiepskiej jakości to nagle mu spalanie skoczy o 20% i nici z
    oszczędności, albo trzeba będzie czyścić reduktor po 10 tyś zamiast np.
    po 60.

  • 3. Data: 2019-01-10 23:36:28
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > tani kiepskiej jakości to nagle mu spalanie skoczy o 20% i nici z
    > oszczędności, albo trzeba będzie czyścić reduktor po 10 tyś zamiast np.

    Coś jak testerzy frytek z TDI ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2019-01-16 14:45:56
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czym to jest spowodowane? Te tańsze stacje kantują na litrach, czy marża
    > na gazie jest tak potworna, że można mniejszą łyżeczką, ale więcej?

    Mnie we Wrocku dziwi rozpietosc cen LPG miedzy okolica Kromera, gdzie zawsze
    jest najtaniej a reszta miasta. Ok. 10%.

    Pzdr

  • 5. Data: 2019-01-16 15:01:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "miumiu" napisał w wiadomości grup
    >Mnie we Wrocku dziwi rozpietosc cen LPG miedzy okolica Kromera, gdzie
    >zawsze jest najtaniej a reszta miasta. Ok. 10%.

    Moze jest tam jakas tania stacja ?

    ON i benzyna to z kolej najtaniej sa Armii Krajowej,
    i nie bardzo wiadomo, czy to zasluga Lukoilu, czy Pieprzyka,
    bo raczej nie konkurencji miedzy wiekszymi stacjami ... one konkuruja
    i w innych czesciach, ale nie cenowo :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-01-20 17:05:00
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2019-01-16 o 14:45, miumiu pisze:

    > Mnie we Wrocku dziwi rozpietosc cen LPG miedzy okolica Kromera, gdzie zawsze
    > jest najtaniej a reszta miasta. Ok. 10%.

    U mnie to od 2,19 do 2,46 (Warszawa zachód). Regularnie tankuje ten
    najtańszy, filtry zawsze czyste. Nie tankowałem tego najdroższego, ale
    różne pośrednie tak, i nie widzę różnicy ani w zasięgu, ani w osiągach.
    Na jesieni zjeździłem całe Bałkany, różne gazy tankowałem, w sumie chyba
    w 10 państwach, też nie zauważyłem nic szczególnego.