  • 1. Data: 2019-02-21 09:38:31
    Temat: LPG zapach spalin
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Czemu spaliny LPG w ogole smierdza? Teoretycznie propan-butan spala sie
    czysto do
    wody i dwutlenku wegla, ktore nie maja zadnego zapachu. Resztki sa dopalane
    w katalizatorze, jesli w ogole cokolwiek pozostaje ze spalania tak prostych
    weglowodorow. Tlenki azotu powstajace w komorze spalania z azotu
    atmosferycznego tez maja inny zapach (taki jak po otwarciu butelki ze
    stezonym kwasem azotowym).

    Wiec skad ten zapach spalin LPG?

    Pzdr

  • 2. Data: 2019-02-21 10:36:52
    Temat: Re: LPG zapach spalin
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 21.02.2019 o 09:38, miumiu pisze:
> [...]
    > weglowodorow. Tlenki azotu powstajace w komorze spalania z azotu
    > atmosferycznego tez maja inny zapach (taki jak po otwarciu butelki ze

    LPG jest sztucznie nawaniany i te dodatki wcale nie muszą się całkowicie
    spalać

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 3. Data: 2019-02-21 20:08:46
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-21 o 09:38, miumiu pisze:
> [...]
    > w katalizatorze, jesli w ogole cokolwiek pozostaje ze spalania tak prostych

    To teoretycznie lub w laboratorium. W realnym samochodzie zagazowanym w
    specjalistycznym warsztacie już nie jest tak pięknie.

  • 4. Data: 2019-02-21 21:45:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Czemu spaliny LPG w ogole smierdza?

    Czemu u jednego z komina kopci, a u drugiego nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 5. Data: 2019-02-21 22:31:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jest sztucznie nawaniany ale to zapach gazu jaki dochodzi do kuchenki. W kuchence
    nawet jak jest chujowo plomien ustawiony to spaliny nie smierdza ani nawaniaczem ani
    spalonym olejem. Pomysl, to nie boli, zanim cos napiszesz.

  • 6. Data: 2019-02-22 10:24:27
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    nawet jak jest chujowo plomien ustawiony to spaliny nie smierdza ani nawaniaczem ani
    spalonym olejem. Pomysl, to nie boli, zanim cos napiszesz.

    prócz sprawności samego spalania znacząco inne są ilości gazu spalane w
    jednostce czasu, butla 11kg wystarcza na miesiące palenia w kuchence

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 7. Data: 2019-02-22 13:01:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello tck,

    Friday, February 22, 2019, 10:24:27 AM, you wrote:

> [...]
    > prócz sprawności samego spalania znacząco inne są ilości gazu spalane w
    > jednostce czasu, butla 11kg wystarcza na miesiące palenia w kuchence

    Jak mieszkasz sam i używasz gazu tylko do zagrzania wody na herbatę do
    kolacji :P

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2019-02-22 13:02:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello tck,

    Friday, February 22, 2019, 10:24:27 AM, you wrote:

    nawet jak jest chujowo plomien ustawiony to spaliny nie smierdza ani nawaniaczem ani
    spalonym olejem. Pomysl, to nie boli, zanim cos napiszesz.

    Ni mogę odpowiedzieć Zenkowi bezpośrednio, bo nie widze jego postów.
    Oczywiście, że śmierdzi strasznie, szczególnie zanim gaz się zapali a
    pod koniec butli śmierdzi już ciągle.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2019-02-22 13:09:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 lutego 2019 13:01:11 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Jak mieszkasz sam i używasz gazu tylko do zagrzania wody na herbatę do
    > kolacji :P
    Dla 3 osobowej rodziny gotującej normalne posiłki na gazie 11kg butla starcza na
    1-1,5 miesiąca

  • 10. Data: 2019-02-25 11:58:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Kris,

    napisał:

    > Dla 3 osobowej rodziny gotującej normalne posiłki na gazie 11kg butla starcza na
    1-1,5 miesiąca

    Wiem.

    --
    Best regards,