  • 1. Data: 2010-08-15 07:42:36
    Temat: LR vs Camera RAW
    Od: "PiotrM (ale inny)" <a...@p...onet.pl>

    Tak się zastanawiam na sensem LR do obróbki zdjęć bo od czasu do czasu i
    tak trzeba coś zrobić w PS więc po co kupować oba programy?
    Co można w sensie obróbki zdjeć zrobić w LR, a nie można w camera raw?

  • 2. Data: 2010-08-15 08:02:32
    Temat: Re: LR vs Camera RAW
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-15 09:42, PiotrM (ale inny) pisze:

    > Co można w sensie obróbki zdjeć zrobić w LR, a nie można w camera raw?

    Znając oba programy powiem, że chyba nic. Wszystko tak samo (obróbkę)
    zrobisz w CR, ale tracisz dobrze przygotowane środowisko pracy
    i przemyślany "workflow", który przy większej ilości zdjęć do wywołania
    potrafi zaoszczędzić wiele czasu i ułatwić segregowanie / magazynowanie
    swoich fotografii.

    pozdrawiam!
    Keyser Soze

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 3. Data: 2010-08-15 11:52:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Keyser Soze pisze:
> [...]
    > i przemyślany "workflow", który przy większej ilości zdjęć do wywołania
    > potrafi zaoszczędzić wiele czasu i ułatwić segregowanie / magazynowanie

    A ja mam znowu odwrotnie, jako dosowe dziecko gubię się w LR i wolę
    zarządzanie totalcommander i acr z szopa. Jedyny minus tegoż to brak
    możliwości przystosowania interfejsu (chciałbym mieć w jednej zakładce
    to, czego używam).
    Możliwości obu w zakresie obróbki są takie same więc każdy wybiera co lubi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 4. Data: 2010-08-15 12:10:44
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-08-15 13:52, Janko Muzykant pisze:

    > A ja mam znowu odwrotnie, jako dosowe dziecko gubię się w LR i wolę
    > zarządzanie totalcommander...

    Heh - ja tak samo - lubię konsolę i linię komend, ale i tak LR mi pasi.
    Zdziwiony jednak jestem, że w takim razie używasz TC zamiast FARa ;)

    C:\>Pozdrawiam!
    C:\>Keyser Soze ;)

    --
    Takie tam moje zdjęcia... -> http://nazar.cba.pl

  • 5. Data: 2010-08-15 12:14:38
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Keyser Soze pisze:
    > Heh - ja tak samo - lubię konsolę i linię komend, ale i tak LR mi pasi.
    > Zdziwiony jednak jestem, że w takim razie używasz TC zamiast FARa ;)
    >
    > C:\>Pozdrawiam!
    > C:\>Keyser Soze ;)

    Far jest zbyt brzydki :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lepiej mieć dwa złote niż złotówkę, a jeszcze lepiej mieć dwa pięćdziesiąt/

  • 6. Data: 2010-08-15 13:50:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

> [...]
    > zarządzanie totalcommander i acr z szopa. Jedyny minus tegoż to brak
    > możliwości przystosowania interfejsu (chciałbym mieć w jednej zakładce

    A masz w TC możliwość łatwego zarządzania historią wersji danego zdjęcia?

  • 7. Data: 2010-08-15 14:38:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > A masz w TC możliwość łatwego zarządzania historią wersji danego zdjęcia?

    Od razu wiem czego chcę :)
    A tak serio, od tego są pliki xmp. Można nimi żonglować. Zresztą w acrze
    są presety (niewygodne zresztą).

    Tak przy okazji - wyzbycie się ''zarządzania historią zdjęcia'' wychodzi
    tylko na dobre pracy i wolnemu czasowi. Nie ma nic gorszego jak
    tworzenie bytów i tonięcie w ''a może''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

  • 8. Data: 2010-08-15 15:57:09
    Od: limies <l...@g...com>

    On Aug 15, 4:38 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /każdy z nas ma jakiegoś pieprzyka, którego wolałby nie mieć/

    Rozumiem "uzywaczy TC" przede wszystkim prostota, "ponadczasowa
    kompatybilność" wieksza odpornośc na różnego rodzaju niespodzianki,
    ale
    jednak dobry program do zarzadzania (akurat uzywam aperture 3) moze
    tez duzo pomagac
    wyszukiwanie twarzy funkcja Faces
    Wyszukiwanie miejsc Places
    zarzadzanie wersjami
    zarzadzanie bibliotekami, archiwami, backupami
    Slowa kluczowe, foldery wirtualne, tworzenie i zarzadzanie projektami
    to też może sie przydac wbrew pozorom

    pozdr, li

  • 9. Data: 2010-08-15 16:42:58
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > zarzadzanie bibliotekami, archiwami, backupami
    > Slowa kluczowe, foldery wirtualne, tworzenie i zarzadzanie projektami

    Moze sie przydac tylko do tego, zeby stwierdzic, ze... "moze sie
    przydac". Ostatecznie i tak sie do niczego nie przydaje (oprocz
    opowiadania znajomym, tudziez innym fotografom na grupie dyskusyjnej, co
    tez ten program potrafi). :)
    Prosciej jest ogarnac to wszystko na zasadzie: zrobione -- zapomniane. A
    zeby calkowicie nie zapomniec ;) po wrzuceniu do archiwum, kataloguje
    sie je w zewnetrznym programie, typowo do tego sluzacym (ja akurat
    uzywam WhereIsIt?).
    Dla mnie takze LR to abstrakcja. Nie cierpie nic wirtualnego. Nie moge
    zniesc kiedy nie wiem, co wlasciwie wyswietla mi program na ekranie --
    czy to jakas kopia, reprezentujaca jakas tam wersje, czy tylko
    wgladowka, czy moze faktyczne zdjecie... Czy to wirtualny twor, czy
    obrazek z konkretnego pliku, lezacego w konkretnym katalogu. W razie
    problemow z systemem operacyjnym badz systemem plikow, chce dokladnie
    wiedziec gdzie znajduja sie _fizycznie_ moje zdjecia, a nie wydlubywac
    je z jakiejs biblioteki. Niestety po kilku probach zaprzyjaznienia sie z
    LR, odnioslem wlasnie takie wrazenie zamotania tego programu. To co z
    zalozenia ma wszystko ulatwic -- mi zdecydowanie utrudnia i spowalnia
    prace. Pod tym wzgledem ACR wraz z Bridgem, jest o wiele przyjemniejsze.
    Osobiscie jednak nawet z tego duetu zrezygnowalem.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 10. Data: 2010-08-15 16:52:02
    Od: limies <l...@g...com>

    On Aug 15, 6:42 pm, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> wrote:

> [...]
    > prace. Pod tym wzgledem ACR wraz z Bridgem, jest o wiele przyjemniejsze.
    > Osobiscie jednak nawet z tego duetu zrezygnowalem.

    Jak widac jest to kwestia predyspozycji psychofizycznych - co komu
    wygodniej
    Mi wygodniej uzywac Aperture - kwestia gustu
    Pozdr, li