  • 1. Data: 2019-06-24 20:01:48
    Temat: LUDZIE uważajcie na Pleja
    Od: z <...@...pl>

    Podpisałem/przedłużyłem 2 umowy Play Rodzina i Redbul.
    Wszystko uzgodnione i kwota faktury teoretycznie się zgadza ale...

    2 x muszę wyłączyć ochronę wyświetlacza 8 zł/mies. - to wiedziałem i
    jakoś to przełknąłem. ;-)

    Tidal przez pierwsze 3 miesiące darmowy i domyślnie włączony.
    19 zł/mies.

    Poblokowali mi usługi premium choć nie chciałem tego zmieniać.

    Karta do internetu coś 200 Giga płatna od 6 mies. 50 zł - To wiedziałem
    ale piszę dla przestrogi. NIE UŻYWAĆ

    I najlepsze.

    Polecenie zapłaty zginęło a jak ładna pani na infolinii zaczęła szukać
    to znalazł się jakiś Mbank z którym nigdy nic do czynienia nie miałem

    Oczywiście musiałem też uporządkować powiadomienia na numer grupy który
    też się sam zmienił...

    40 minut na infolini. Pewnie zabulę ale było WARTO!

    PS. Podobno wciskanie dodatkowych usług to norma i wszyscy tak robią ale
    chyba nie tak bezczelnie i nie tak spapranym systemem w którym każdy
    mówi co innego i każdy ma inne kompetencje...
    ZAŁAMKA

  • 2. Data: 2019-06-24 22:21:43
    Temat: Re: LUDZIE uważajcie na Pleja
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-24 o 20:01, z pisze:
    > Podpisałem/przedłużyłem 2 umowy Play Rodzina i Redbul.
    > Wszystko uzgodnione i kwota faktury teoretycznie się zgadza ale...

    > 40 minut na infolini. Pewnie zabulę ale było WARTO!

    Ile?
    Sam przedłużałem w zeszłym tygodniu. Żadnych ukrytych opcji, wszystko
    bez limitu+TV za 30zł brutto. Lejek po 10GB ale ja w telefonie/terenie
    ledwie 5GB używam.

    > PS. Podobno wciskanie dodatkowych usług to norma i wszyscy tak robią ale
    > chyba nie tak bezczelnie i nie tak spapranym systemem w którym każdy
    > mówi co innego i każdy ma inne kompetencje...

    Bzdury.

    > ZAŁAMKA

    To warto czy załamka?
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2019-06-24 23:19:21
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 22:21, LordBluzg(R) pisze:
    Żadnych ukrytych opcji, wszystko
    > bez limitu+TV za 30zł brutto.

    To tv to jest ciekawa sprawa. Składnik oferty w celu uniknięcia wyższego
    Vatu. Ciekawe jak wyjdą na tym klienci jak "dobra zmiana" wprowadzi
    abonament RTV wg. danych od kablówek i operatorów TV. Tłumaczą że to
    przez net to i tak by nie objęło.

    Lejek po 10GB ale ja w telefonie/terenie
    > ledwie 5GB używam.

    Sprawdź czy nie masz włączonego Tidala i ochrony wyświetlacza.
    Rozmawiałem chyba z trzema konsultantami i zawsze ochrona musiała być
    ale o Tidalu nie wspominali.

    > Bzdury.

    Nie bzdury tylko Real ;-)

    Potrzebowałem przenieść numer z Redbula do Rodziny.
    Na infolinii powiedzieli że przenieść może tylko SALON.
    W SALONIE powiedzieli że umowa musi się SKOŃCZYĆ i wtedy na kartę i
    dopiero do Pleja
    Na infolinii że dadzą mi dodatkowy rabat do starej oferty a w salonie że
    tylko po nowemu DROŻEJ
    Generalnie jest tylko gorzej a jestem tam już chyba z 10 lat.

    PS. W Redbulu aby wyłączyć ochronę wyświetlacza miałem dzwonić na
    specjalny numer ubezpieczalni. Tak twierdził SALON
    Jednak ładna pani z infolinii mi to wyłączyła.
    Także... ten...
    Aż się boję pierwszej faktury po aneksie ;-)

  • 4. Data: 2019-06-24 23:21:01
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-06-24 o 20:01, z pisze:

    > Podpisałem/przedłużyłem 2 umowy Play Rodzina i Redbul.
    > Wszystko uzgodnione i kwota faktury teoretycznie się zgadza ale...

    ... tyle tylko, że to "ale" zdarza się we wszystkich sieciach. Dosłownie
    de'ja'vu. Wczoraj kolega, który od lat był w T-mobile, żalił się mi, że
    zrywa z nimi kontakty i przenosi się do ... Play. A zresztą też tak
    postąpiłem kiedyś, gdy Tmobile był Erą ... i trzymam się tejże opcji.

    W mojej rodzinie z kolei są tacy, którzy zerwali z Orange (jedna z osób
    procesowała się 6miesięcy z nimi o zmianę danych na fakturze bo nie
    mogła odliczać kosztów) na rzecz Tmobile. Pewnie za parę lat przejdą do
    Play :-D

    Z tego, co ja dostrzegam, to Play ma zasięg 3 operatorów. Inni już
    niekoniecznie. Co prawda ze 2 lata temu mieli przyznać, że mają już tyle
    własnych nadajników, że zerwą z tradycją. Póki co nadal trwają.

    Jeśli miałbym coś doradzić, to w miarę możliwości zorganizuj sobie
    doradcę biznesowego. Wygląda mi na to, że wszystko sam załatwiasz i
    zbierasz plony tego, że czegoś nie doczytałeś, nie dosłyszałeś lub nie
    powiedziano. Jakoś wątpię by w umowie nie wspomniano.

    > 2 x muszę wyłączyć ochronę wyświetlacza 8 zł/mies. - to wiedziałem i
    > jakoś to przełknąłem. ;-)

    Z ciekawości spytam: a o co chodzi?

    > Tidal przez pierwsze 3 miesiące darmowy i domyślnie włączony.
    > 19 zł/mies.

    Farciarz. Chciałem z tego skorzystać a teraz bulę za Tidala...

    > Karta do internetu coś 200 Giga płatna od 6 mies. 50 zł - To wiedziałem
    > ale piszę dla przestrogi. NIE UŻYWAĆ

    Skoro wiesz o tym, to znaczy, ze system zadziałał. Czy to wyczyn wpisać
    sobie do kalendarza aby wypowiedzieć umowę na jakiś zbędny numer, kartę
    itp? Od lat tak czynię. Często muszę dobrać parę numerów by mieć taniej
    niż przy mniejszej ilości. Zobowiązanie na zbędne jest 12-to miesięczne
    a na pozostałe 24-ro. Po 12-tu miesiącach będę płacił jeszcze mniej. To
    się da ogarnąć, tylko lepiej mieć doradcę.

    > PS. Podobno wciskanie dodatkowych usług to norma i wszyscy tak robią ale
    > chyba nie tak bezczelnie

    Wow! A to nowina!
    W/w kolega też tak mawia o innej sieci :-D

    > ZAŁAMKA

    ... z tego powodu, że marketing wymyślono? Przecież on bazuje na naszych
    słabościach, w tym niechęci do czytania tomów umów, nie znania się na
    prawie lepiej niż prawnicy etc. W Korei Płn. by ich wszystkich
    rozstrzelano za podobne praktyki. Może tam Twoje miejsce?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 5. Data: 2019-06-24 23:48:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 23:21, Marek S pisze:

    > ... tyle tylko, że to "ale" zdarza się we wszystkich sieciach.

    A my im na to pozwalamy. ;-)

    > Z tego, co ja dostrzegam, to Play ma zasięg 3 operatorów. Inni już
    > niekoniecznie. Co prawda ze 2 lata temu mieli przyznać, że mają już tyle
    > własnych nadajników, że zerwą z tradycją. Póki co nadal trwają.

    Tu trudno powiedzieć kto lepszy. Plej się chwali że rozbudowuje swoją
    sieć i nie musi już "romingować" a konsultanci z Plusa że bez romingu
    Plej będzie leżał i kwiczał ;-)

    Ja już nie wiem co lepsze. Miałem takie sytuacje że Plej w "automacie"
    na siłę próbował jednak łączyć się ze swoimi nadajnikami chociaż inne
    były silniejsze a przestawienie na sztywno na Plusa nie było na stałe i
    się samo (może przy aktualizacji) przestawiało na "auto"

> [...]
    > zbierasz plony tego, że czegoś nie doczytałeś, nie dosłyszałeś lub nie
    > powiedziano. Jakoś wątpię by w umowie nie wspomniano.

    Moja dzisiejsza umowa z Plejem nijak się ma do tego co mówił konsultant
    - pakiet tv - mam na to nie patrzeć ;-)
    - pierwsze 3 mies. w innej cenie (droższej) ale po rabatach za
    terminowość i marketing to ma się skompensować - też mam na to nie patrzeć
    - w umowie nigdzie nie pisze o Tidalu - fakt jest jeszcze 6 załączników
    ogólnych ;-)
    - rata za nowy telefon jest dołączona do innego numeru niż miała być.
    To może błahostka ale ma znaczenie przy późniejszym przedłużaniu umowy
    bo terminy każdego numeru w Rodzinie są inne.

    Na każdym takim "cfaniakowaniu" można stracić kilka/kilkanaście złotych
    miesięcznie.

    To JEST CHORE

    > Z ciekawości spytam: a o co chodzi?

    Nie da się podpisać dziś umowy w pleju bez dobrowolnie ;-) wybranej
    opcji "Ochrona ubezpieczeniowa wyświetlacza" 8 zł/mis. od drugiego
    miesiąca. Znaczy od drugiej faktury SPRYTNE.

    Mogę nie podpisać umowy i tyle. Konsultanci są TWARDZI/WYTRESOWANI albo
    faktycznie system nie pozwala (czy to jest zgodne z prawem?)

    > Farciarz. Chciałem z tego skorzystać a teraz bulę za Tidala...

    Miałem Tidala przez 2 lata na cały poprzedni okres umowy gratis.
    Jest tam dużo nowoczesnego badziewia i mimo kilku perełek ilość BRAKÓW
    zwłaszcza w polskich utworach jest POWALAJĄCA.
    Dźwięk jakiś taki "wyprany" inny niż z normalnych nośników. Nie jestem
    specjalnym melomanem ale wyraźnie brzmi to gorzej albo przynajmniej
    inaczej.

    Posłuchałem przez miesiąc i rzuciłem to w diabły również z powodu bardzo
    wolnego działania czy to na PC czy androidzie.

    > się da ogarnąć, tylko lepiej mieć doradcę.

    Spamujesz przypadkiem tutaj? ;-)

> [...]
    > prawie lepiej niż prawnicy etc. W Korei Płn. by ich wszystkich
    > rozstrzelano za podobne praktyki. Może tam Twoje miejsce?

    Tylko że zmuszanie do sprzedaży wiązanej w XXI wieku w UE która chroni
    konsumentów jak nikt inny ;-) przynajmniej nie przystoi.
    Ja bym się upierał że to łamanie prawa.

  • 6. Data: 2019-06-24 23:53:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-24 o 23:19, z pisze:

> [...]
    > Vatu. Ciekawe jak wyjdą na tym klienci jak "dobra zmiana" wprowadzi
    > abonament RTV wg. danych od kablówek i operatorów TV. Tłumaczą że to

    Mam to w dupie, nawet HBO ale telefon ma HDMI więc mogę sobie pod
    TV/Monitor podłączyć. Generalnie nie używam TV bo w 21 wieku nie
    potrafię czekać na określoną godzinę i seans. Wolę sam sobie włączyć co
    chcę a nie co mi podają :)

    > Sprawdź czy nie masz włączonego Tidala i ochrony wyświetlacza.
    > Rozmawiałem chyba z trzema konsultantami i zawsze ochrona musiała być
    > ale o Tidalu nie wspominali.

    > Nie bzdury tylko Real ;-)

    Bzdury. Nie wiesz jak z nimi rozmawiać :) Jak się zmęczą i w końcu
    przekierują Cię do działu promocji i obiecasz im że wystawisz ankietę na
    10+ to dostaniesz rabaty :P

> [...]
    > tylko po nowemu DROŻEJ
    > Generalnie jest tylko gorzej a jestem tam już chyba z 10 lat.

    Ja w P4 (Netia w sumie) jestem od początku i zawsze miałem dobrze :]
    Wiem co mogę i wiem co chcę.

    > PS. W Redbulu aby wyłączyć ochronę wyświetlacza miałem dzwonić na
    > specjalny numer ubezpieczalni. Tak twierdził SALON
    > Jednak ładna pani z infolinii mi to wyłączyła.
    > Także... ten...

    Ja używam www i konta w Play24 :P

    > Aż się boję pierwszej faktury po aneksie ;-)

    To poczytaj moją ofertę:
    RePlay SOLO 24 m-ce z rabatem na abonament

    ...ale zmodyfikowaną na stan dzisiejszy bo w necie znajdziesz stare :)
    Generalnie wychodzi 40zł brutto ale mam 5zł zniżki na terminowość i 5zł
    zniżki na profilowanie (profilowanie odfiltrowuję) co daje 30zł brutto
    bez limitów.

    Muszę dokończyć Czernobyl więc nara :)

  • 7. Data: 2019-06-25 00:08:07
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-24 o 23:53, LordBluzg(R) pisze:

    > Mam to w dupie,

    A gdyby Cię to kosztowało kilkadziesiąt zł/mies. z powodu nowej ustawy
    też miałbyś to w dupie?
    Bo przecież nie płacić abo rtv? Prawda? ;-)

    > Bzdury. Nie wiesz jak z nimi rozmawiać :) Jak się zmęczą i w końcu
    > przekierują Cię do działu promocji i obiecasz im że wystawisz ankietę na
    > 10+ to dostaniesz rabaty :P

    Ale pierwszej faktury jeszcze nie dostałeś? Prawda? ;-)

    > Ja używam www i konta w Play24 :P

    Też używam ale tam nie możesz wyłączyć usługi "Ochrona wyświetlacza"

    > RePlay SOLO 24 m-ce z rabatem na abonament

    Ale co to wnosi do praktyki firmy Plej?

    Pokaż pierwszą fakturę
    WRÓĆ! Drugą i czwartą ;-)

  • 8. Data: 2019-06-25 00:25:38
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-25 o 00:08, z pisze:

    > A gdyby Cię to kosztowało kilkadziesiąt zł/mies. z powodu nowej ustawy
    > też miałbyś to w dupie?
    > Bo przecież nie płacić abo rtv? Prawda? ;-)

    Jeśli wprowadzą ustawowo w sensie czy oglądasz/posiadasz to się wyniosę
    od operatora, który mnie zmusza do opłaty. Proste. Płacić z TVPiS nie
    będę...a jak dojebią to ustawowo do każdego to wyjdę na ulicę. A jak nic
    nie wskóram, to zmienię obywatelstwo :]

    > Ale pierwszej faktury jeszcze nie dostałeś? Prawda? ;-)

    W sumie dostałem pierwszą ale trudno dostać 2-3 fakturę po
    tygodniu...łotsonie :> Doczytaj może regulamin ANEKSU :]

    > Też używam ale tam nie możesz wyłączyć usługi "Ochrona wyświetlacza"

    Nie muszę. Nie mam takiej usługi i nigdy nie miałem. Nie kupuję telefonu
    od operatora. Zawsze mają drożej niż wolny rynek.

    > Ale co to wnosi do praktyki firmy Plej?

    Tyle, że dostałem "papiery" do poczytania, poczytałem i wyraziłem zgodę
    :) bez wyrażenia zgody nie ma umowy. Trzeba czytać :p

    > Pokaż pierwszą fakturę
    > WRÓĆ! Drugą i czwartą ;-)

    Po tygodniu? Pojebauo? :)

  • 9. Data: 2019-06-25 08:06:40
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-06-25 o 00:25, LordBluzg(R) pisze:
    > Jeśli wprowadzą ustawowo w sensie czy oglądasz/posiadasz to się  wyniosę
    > od operatora, który mnie zmusza do opłaty. Proste.

    Z tego co pamiętam to dane miały być zaciągnięte za poprzedni rok i nic
    nie poradzisz. Cały czas rozważamy teoretyczne skutki takiego "oszustwa"
    pleja że nie sprzedaje usług GSM tylko telewizyjne uszczuplając budżet
    państwa o VAT. A wszyscy wiemy że 99% gospodyń domowych tej tv po necie
    nie ogląda.

      Płacić z TVPiS nie
    > będę...a jak dojebią to ustawowo do każdego to wyjdę na ulicę. A jak nic
    > nie wskóram, to zmienię obywatelstwo :]

    BRAVO ZUCH ;-)

    > W sumie dostałem pierwszą ale trudno dostać 2-3 fakturę po
    > tygodniu...łotsonie :> Doczytaj może regulamin ANEKSU :]

    Wiesz że stary już jestem i doświadczenie mi mówi że regulaminem to będę
    sobie mógł wachlować w sądzie. Lepiej jest sprawdzić co konsultant
    nawyczyniał wraz ze wspaniałym "inteligentnym" systemem firmy Plej.
    Zobaczymy która taktyka zwycięży ;-)

    > Nie muszę. Nie mam takiej usługi i nigdy nie miałem.

    Nie korci Cię tego sprawdzić dzwoniąc na *500? ;-)

    Nie kupuję telefonu
    > od operatora. Zawsze mają drożej niż wolny rynek.

    Na początku mojej przygody z Plejem opłacało się brać telefon.
    Przynajmniej miało się po przeliczeniu raty ZERO procent.
    Później to faktycznie SIADŁO.
    Ale czasem ich system pozwala się wcześniej przedłużyć jak bierzesz z
    telefonem. Przy kilku numerach wcześniejsze przedłużenie może być ważne.
    Do tego przemawia do mnie tłumaczenie że 6 mies. przed zakończeniem
    Starej umowy wskakujesz już w raty na nowy telefon (stare raty
    przepadają). Skutkuje to płaceniem 18 a nie 24 rat za nowy aparat.
    A to już jest różnica w kalkulacji ceny telefonu.
    Tak wiem. Jak się ma jeden numer to przedłużają daty o kolejne 2 lata
    ale system ma wagi klienta i trzeba dokładnie policzyć co się opłaci

    "Zawsze mają drożej niż wolny rynek" nie zawsze się sprawdza.

    > Tyle, że dostałem "papiery" do poczytania, poczytałem i wyraziłem zgodę
    > :) bez wyrażenia zgody nie ma umowy. Trzeba czytać :p

    I w tych papierach miałeś napisane że polecenie zapłaty jest kasowane
    albo że numer główny do komunikacji się zmienia albo że Tidaj zostanie
    włączony a blokady usług się poprzeklikują?

    > Po tygodniu? Pojebauo? :)

    Przecież nigdzie nie wyjeżdżasz? To byłaby ogromna strata dla newsów ;-)

  • 10. Data: 2019-06-25 12:05:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-06-25 o 08:06, z pisze:

    > Nie korci Cię tego sprawdzić dzwoniąc na *500? ;-)

    A nie korci Cię dzwonienie do wszystkich banków na świecie czy aby nie
    masz tam kredytu?

    >  Nie kupuję telefonu
    >
    > Na początku mojej przygody z Plejem opłacało się brać telefon.
    > Przynajmniej miało się po przeliczeniu raty ZERO procent.
    > Później to faktycznie SIADŁO.

    Nigdy się nie opłacało. Pamiętam jak chciałem 4 lata temu wziąć Samsunga
    S5. Cena jego wynosiła 2250zł a w salonie Samsunga za ten sam telefon
    (niebrandowany) zapłaciłem 1620zł. Na wolnym rynku był tańszy ale
    chciałem nówkę z salonu.

> [...]
    > przepadają). Skutkuje to płaceniem 18 a nie 24 rat za nowy aparat.
    > A to już jest różnica w kalkulacji ceny telefonu.

    No nie jest. Zawsze przepłacasz, jak nie w abonamencie to usługach z
    których nie korzystasz ale są nieodłączne do podpisanej umowy, których
    to nie ma przy czystej umowie z SIM...bo coś muszą zarobić. W ogóle od
    samego początku w Play podobało mi się, że wszystko co masz zawiera się
    w jednym okresie rozliczeniowym i nie przechodzi na następny miesiąc. W
    innych sieciach znajomi "oszczędzali" minuty, gigabajty itp, zeby zebrać
    większą ilość. Totalny bezsens i nauczanie żeby nie korzystać bez
    stresu. Podobnie mają prepajdy...a później wysyłasz smsy do ratowania
    psa czy do wróżki...bo Ci kasiora przepadnie, bo nie korzystałeś ale
    trzeba było zapłacić, bo pomimo kasy na koncie nie można dzwonić... jak
    nie wykorzystasz i nie jest to forma "bo taki miałem kaprys i dobre
    serduszko" ale forma, że operator mi zeżre to zapłacę smsem komuś
    innemu. Filozofia godna jakiegoś Elemela :> pozbawiona odruchu
    ludzkiego. Czyste kombinowanie na poziomie "nie chcę ale muszę".

    > Tak wiem. Jak się ma jeden numer to przedłużają daty o kolejne 2 lata
    > ale system ma wagi klienta i trzeba dokładnie policzyć co się opłaci
    >
    > "Zawsze mają drożej niż wolny rynek" nie zawsze się sprawdza.

    W moim przypadku, zawsze. Obecnie chciałem wziąć od nich telefon ale po
    przeliczeniu okazało się że będzie o 1/4 ceny droższy niż na wolnym
    rynku, brandowany (wkurwia mnie każde logo operatora). Dodatkowo w ogóle
    nie interesuje mnie forma rat. Na abonament jedynie się zgadzam bo w
    przypadku nonlimit mam zawsze stałą NISKĄ opłatę i nie mam oporów przed
    korzystaniem ani "cichego lęku", że podczas rozmowy zabraknie mi
    środków. Nawet jak nie zapłacę w terminie to mogę dzwonić, najwyżej
    zapłacę wincyj/później. Mogę też ustawić polecenie zapłaty i olać temat
    całkowicie ale raczej czasem sobie coś kupię z apek lub wyślę sms na
    "chorom curkę" więc lubię osobiście dokonać przelewu.

    > I w tych papierach miałeś napisane że polecenie zapłaty jest kasowane

    Dla mnie to oczywiste. Nowa umowa, nowe polecenie. Ty też sprawdzasz czy
    o godz 9:00 AM jest dzień czy noc?

    > albo że numer główny do komunikacji się zmienia albo że Tidaj zostanie
    > włączony a blokady usług się poprzeklikują?

    Ke? Wchodzę na Play24 i sobie czytam. Z telefonu nawet łatwiej.