  • 1. Data: 2016-05-06 14:29:34
    Temat: Łączenie taśm flex
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    W telefonie (Motorola Droid 4 - rozsuwany) padła mi tasiemka. Zamówiłem
    nową, zacząłem wymieniać i niespodzianka - taśma w dwóch miejscach jest
    połączona w jakiś sposób z innymi. Wygląda jakby to było po prostu
    zlutowane, ale prawdę mówiąc nie mam pojęcia.

    http://www.chmurka.net/r/flex/1.jpg - tak wygląda część przygotowana do
    łączenia na nowej tasiemce.

    http://www.chmurka.net/r/flex/2.jpg - tak wygląda połączenie kamery ze
    starą taśmą.

    http://www.chmurka.net/r/flex/3.jpg - to samo z drugiej strony.

    I teraz pytanie - w jaki sposób to cholerstwo rozdzielić i podłączyć do
    nowej taśmy, żeby tego nie uszkodzić? Mam hot aira - może grzać to (ale do
    jakiej temperatury, żeby nie rozwalić taśmy)? A może wystarczy to po
    prostu rozlutować, grzejąc ścieżki po którejś ze stron i odrywając taśmę?

    A może to jest nie do wykonania w domowych warunkach, bo jest potrzebna
    np. jakaś specjalna zgrzewarka i trzeba to oddać do serwisu do połączenia,
    albo ktoś z Was ma narzędzia, żeby (oczywiście odpłatnie) dla mnie to
    zrobić?

    Pozdr.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2016-05-06 20:54:34
    Temat: Re: Łączenie taśm flex
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > połączona w jakiś sposób z innymi. Wygląda jakby to było po prostu
    > zlutowane, ale prawdę mówiąc nie mam pojęcia.
    [..]

    Zwykle spotykałem się z lutowaniem, i bodaj raz było klejone klejem
    przewodzącym. Sprawdź na brzegu taśmy jak reaguje na lutownicę przy
    ~180', jak się topi to raczej klejona bo do lutowania musi wytrzymać.
    Jeśli lutowana to długi grot, grzać jak najwięcej ścieżek w miejscu
    gdzie masz dostęp do wystających kontaktów, można dać cynę żeby lepiej
    ciepło szło i bardzo delikatnie odginać taśmę, absolutnie nic na siłę.
    Trzeba uważać z temperaturą bo miedź potrafi odchodzić.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2016-05-07 03:45:11
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AlexY <a...@i...pl> wrote:

    > Zwykle spotykałem się z lutowaniem, i bodaj raz było klejone klejem
    > przewodzącym.

    Hmm, ogarnąłem to. Było klejone klejem przewodzącym, ale zlutowałem.
    Męczyłem się z tym ze dwie godziny, udało mi się pobielić ścieżki, ale za
    nic nie chciały się lutować (tak jakby ten klej jeszcze tam był i wylazł
    na cynę po pobieleniu jakimś cudem)... lutownica 40W do SMD nie dawała
    rady, więc wyciągnąłem potwora 100W (gruba kolba do kabli) i dopiero nią,
    grzejąc przez całą taśmę (która ma po drugiej stronie masę), się udało.

    Telefon złożony i (odpukać) działa, ciekawe jak długo...

    A na przyszłość, jaki to dokładnie klej, gdzie go można kupić?

    > Sprawdź na brzegu taśmy jak reaguje na lutownicę przy ~180', jak się
    > topi to raczej klejona bo do lutowania musi wytrzymać.

    Wytrzymywała.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2016-05-07 12:55:01
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > grzejąc przez całą taśmę (która ma po drugiej stronie masę), się udało.
    >
    > Telefon złożony i (odpukać) działa, ciekawe jak długo...

    Jeśli samo łączenie nie musi się ruszać to będzie na wieki.

    > A na przyszłość, jaki to dokładnie klej, gdzie go można kupić?

    Producent nie zezwalał na klejenie więc kleju nie mieliśmy o ile
    pamiętam jakiś klej polimerowy, niestety dawno to było, nawet nie
    pamiętam co to był za telefon.

  • 5. Data: 2016-05-07 21:50:06
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AlexY <a...@i...pl> wrote:

    > Jeśli samo łączenie nie musi się ruszać to będzie na wieki.

    Nie musi, tasiemka jest przyklejona na dużej powierzchni za łączeniem.
    Bardziej boję się, czy na pewno wszystkie ścieżki się zlutowały i czy
    nie ma zimnych lutów.

    > Producent nie zezwalał na klejenie więc kleju nie mieliśmy o ile
    > pamiętam jakiś klej polimerowy, niestety dawno to było, nawet nie
    > pamiętam co to był za telefon.

    Więc jak naprawialiście takie telefony, gdy była do wymiany tasiemka,
    a ona była sklejona z resztą (LCD, kamera)? Był cały, gotowy, sklejony
    moduł za odpowiednio większą cenę?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 6. Data: 2016-05-08 14:27:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam Wysocki pisze:
    [..]
    > Więc jak naprawialiście takie telefony, gdy była do wymiany tasiemka,
    > a ona była sklejona z resztą (LCD, kamera)? Był cały, gotowy, sklejony
    > moduł za odpowiednio większą cenę?

    Naprawialiśmy zgodnie z instrukcję serwisową producenta i oryginalnymi
    dostarczanymi przez niego częściami, jeśli dostępna była sama tasiemka
    to się ją wymieniało, jak cały moduł to moduł. Cena była nieistotna.

  • 7. Data: 2016-05-08 20:48:09
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AlexY <a...@i...pl> wrote:

    > Naprawialiśmy zgodnie z instrukcję serwisową producenta i oryginalnymi
    > dostarczanymi przez niego częściami, jeśli dostępna była sama tasiemka
    > to się ją wymieniało, jak cały moduł to moduł. Cena była nieistotna.

    Ok, ale co w sytuacji, gdy byla dostepna tasiemka, ale byla klejona, a nie
    pozwalali Wam kleic?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 8. Data: 2016-05-09 00:16:45
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Adam Wysocki pisze:

    > Ok, ale co w sytuacji, gdy byla dostepna tasiemka, ale byla klejona, a nie
    > pozwalali Wam kleic?

    Części do których użycia nie mieliśmy autoryzacji były dla nas
    niedostępne. To rozwiązuje problem dość skutecznie. Musielibyśmy szukać
    podróbek bo oryginałów byśmy nie dostali. Z kolei nasz zleceniodawca nie
    zgadzał się na użycie podróbek bo straciliby reputację.