eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 47

  • 11. Data: 2019-06-11 19:07:10
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dykus" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qdoj6b$lf$...@n...news.atman.pl...
    >Jeżeli mowa o SSM, to pytający otrzymał odpowiedział, tylko "kk"
    >wyciął 2/3 tejże odpowiedzi. Odpowiada nie "redaktorek", a Zarząd
    >SSM.

    >Brakująca treść:
    >"Garaże będące w zasobach SSM zostały zaprojektowane i wybudowane
    >przy założeniu maksymalnego obciążenia instalacji elektrycznej do 0,5
    >kW.
    >Wprowadzenie większego obciążenia wymaga uzgodnienia zarówno ze
    >Spółdzielnią jak i dostawcą energii, tj. Tauron Dystrybucja i leży po
    >stronie zainteresowanego. Spółdzielnia nie planuje wykonania takiej
    >instalacji w garażach".

    >Niech właściciele garaży pogadają z dystrybutorem, może za 50 tys.
    >zrobi im przyłącze większej mocy i będą sobie mogli na poczekaniu
    >ładować.
    >Mnie, jako członkowi spółdzielni, nie uśmiecha się do tego interesu
    >dopłacać...

    A przylacze nie kosztuje mniej ?
    Jakos ludzie sie przylaczaja i majatku to nie kosztuje.

    A jak garaze przy bloku, to spoldzielnia juz ma przylacze sporej mocy,
    byc moze wystarczy tylko instalacje do garazy doprowadzic,
    szczegolnie, jak ma w II taryfie ladowac.

    >Jak jest w nowych blokach? Ile można pobierać mocy z gniazdek
    >montowanych w parkingach podziemnych?

    A to zalezy na co je projektowali - drobny sprzet, czy np 2kW
    odkurzacz.

    Tak czy inaczej - raczej nie jest to duza moc, za to blok pewnie bez
    gazu i lokator ma kuchnie elektryczna 7kW.
    To blok ma spore przylacze ... Shrek kiedys normy podawal.

    IMO - na kilka elektrykow starczy.

    J.



  • 12. Data: 2019-06-11 19:14:25
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-11 18:00, Dykus wrote:
    > Witam!
    >
    > W dniu 11.06.2019 o 08:59, viktorius pisze:
    >
    >> Odpowiedź w stylu:
    >> - Dzień dobry, macie truskawki?
    >> - Farby olejne drugi regał po prawej
    >
    > Jeżeli mowa o SSM, to pytający otrzymał odpowiedział, tylko "kk" wyciął
    > 2/3 tejże odpowiedzi.

    Niczego nie wycinałem. Skopiowałem mały kawałek wypowiedzi by pokazać
    oczywistą brednię.

    "Coraz większa popularność samochodów elektrycznych z pewnością
    spowoduje wzrost ilości profesjonalnych stacji ładowania gdzie będzie
    można szybko i bezpiecznie naładować akumulatory samochodu"

    Tak? Spowoduje? Kto kupi samochód elektryczny nie mając możliwości
    naładowania go?

    > Odpowiada nie "redaktorek", a Zarząd SSM.

    No co Ty? Wstał i odpowiedział?

    >
    > Brakująca treść:
    > "Garaże będące w zasobach SSM zostały zaprojektowane i wybudowane przy
    > założeniu maksymalnego obciążenia instalacji elektrycznej do 0,5 kW.
    > Wprowadzenie większego obciążenia wymaga uzgodnienia zarówno ze
    > Spółdzielnią jak i dostawcą energii, tj. Tauron Dystrybucja i leży po
    > stronie zainteresowanego. Spółdzielnia nie planuje wykonania takiej
    > instalacji w garażach".

    I co w związku z tym? Ktoś się spodziewał czegoś innego?

    Jak mieszkańcy kupili sobie cyfrowe telewizory i zapytali czy będzie
    cyfrowy Azart to im redaktorek napisał by sobie anteny pokojowe kupili.

    >
    > Niech właściciele garaży

    Jakby był właścicielem to by spółdzielni nie pytał.

    > pogadają z dystrybutorem, może za 50 tys. zrobi
    > im przyłącze większej mocy i będą sobie mogli na poczekaniu ładować.
    > Mnie, jako członkowi spółdzielni, nie uśmiecha się do tego interesu
    > dopłacać...

    No ja rozumiem, że nie chcesz dopłacać, ale ... 50 tysięcy to może być
    10 lat zapłaconego już czynszu z jednego garażu.

    >
    > Jak jest w nowych blokach? Ile można pobierać mocy z gniazdek
    > montowanych w parkingach podziemnych?
    >

    Kto wie, kto wie ...


  • 13. Data: 2019-06-11 19:53:05
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 19:07, J.F. pisze:

    > Tak czy inaczej - raczej nie jest to duza moc, za to blok pewnie bez
    > gazu i lokator ma kuchnie elektryczna 7kW.
    > To blok ma spore przylacze ... Shrek kiedys normy podawal.


    12,5 KW nas mieszkanie mocy szczytowej. Przy 100 mieszkaniach
    współczynnik jednoczesności 0,086 daje 1kW na mieszkanie. Powiedzmy, że
    w nocy lodówka, jakieś standbaje dają razem 100W - zostaje 0.9kW z
    mieszkania.

    Najpodlejsza ładowarka to 3,6 kW co daje jednego elektryka na 4
    mieszkania (z tym że mówimy bardziej o hybrydzie hotplug niż rasowym
    elektyku). W teorii. Bo potem między budynkami też są współczynniki
    jednoczesności itd.

    Teraz suche liczby - całe dzielnice warszawy biorą w szczycie po gdzieś
    tak po 60-80MW. Załóżmy więc że w nocy mamy 2/3 z tego do dyspozycji dla
    elekrtyków - powiedzmy 50MW - co daje teoretycznie coś koło 14 tysi
    takich biedaelektryków. Na 140 tysi ludzi. Co daje wyniki trochę słabsze
    niż 1 na 4 mieszkania i to by się zgadzało, bo współczynnik
    jednoczesności między budynkami.

    Czyli jeśli mówimy o biadaelekrykach bez dużych inwestycji da się to
    zrobić całkiem sprawnie. Poważne elektryki z poważnymi ładowarkami to
    inne zagadnienie. Tak czy inaczej w obecnym modelu posiadanie
    wybrakowanego samochidu za cenę dwóch normalnych nie ma sensu, więc
    zostają hipsterzy - nawet majk okazał się tak wyjątkowy, że mimo że
    elektryk powinien wystarczyć każdemu, to jemu akurat nie pasował;)
    Dopóki to się nie zmieni to problemu nie będzie - nie ma czego ładować;)

    Ale świat niestety idzie w kierunku subskrybcji nie posiadania, więc
    wtedy miałoby to sens - na codzień subskrybujesz miejskiego elektryka,
    na wakacje bierzesz spalinkę - albo lecisz samolotem i bierzesz na
    miejscu. Inna sprawa, że rozwijanie pomysłu miejskich aut jest bez
    sensu, bo miasto to najgorsze środowisko dla samochodów.

    Shrek


  • 14. Data: 2019-06-11 19:56:24
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 11.06.2019 o 19:14, kk pisze:

    > Niczego nie wycinałem. Skopiowałem mały kawałek wypowiedzi by pokazać
    > oczywistą brednię.

    Nie wyciąłem, tylko skopiowałem kawałek (który jest w zasadzie
    komentarzem, a nie odpowiedzią). :) Dwie osoby wywnioskowały, że
    redaktorek nie odpowiedział na temat. Mniejsza o to.


    > Tak? Spowoduje? Kto kupi samochód elektryczny nie mając możliwości
    > naładowania go?

    A czyj to problem? Mój? Twój? Spółdzielni? Miasta?
    Zainwestuj i postaw kilka stacji ładowania na osiedlu i pobieraj
    pieniądze. Wtedy ludzie zaczną kupować elektryki i będziesz bogaty.


    >> Odpowiada nie "redaktorek", a Zarząd SSM.
    >
    > No co Ty? Wstał i odpowiedział?

    Sprawia Ci przyjemność traktowania ludzi z pogardą? Może opowiesz coś o
    sobie? Zakładam, że nie jesteś byle redaktorkiem...


    >> Brakująca treść:
    >> (...)
    > I co w związku z tym? Ktoś się spodziewał czegoś innego?

    Nie, ale to jest zasadnicza odpowiedź na pytanie.


    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.



  • 15. Data: 2019-06-11 20:08:51
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dykus" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qdoq0c$1nv$...@n...news.atman.pl...
    >> Tak? Spowoduje? Kto kupi samochód elektryczny nie mając możliwości
    >> naładowania go?

    >A czyj to problem? Mój? Twój? Spółdzielni? Miasta?
    >Zainwestuj i postaw kilka stacji ładowania na osiedlu i pobieraj
    >pieniądze. Wtedy ludzie zaczną kupować elektryki i będziesz bogaty.

    Na osiedlu nie ma miejsca, i moze byc problem ze zgoda lokatorow :-)

    A jak sie ludzie dowiedza ile kosztuje ladowanie z prywatnej stacji,
    to powiedza ze kupia starego diesla :-)

    A tymczasem zrobienie grubszej instalacji w budynkowym/osiedlowym
    garazu to nie jest jakis wielki koszt.

    J.


  • 16. Data: 2019-06-11 20:13:56
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zajmij sie JF tematem. Jak zarobisz nz czysto na jednym garazu stowke a garazy bedzie
    milion to ....... .


  • 17. Data: 2019-06-11 20:18:42
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5cffea81$0$505$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 11.06.2019 o 19:07, J.F. pisze:
    >> Tak czy inaczej - raczej nie jest to duza moc, za to blok pewnie
    >> bez gazu i lokator ma kuchnie elektryczna 7kW.
    >> To blok ma spore przylacze ... Shrek kiedys normy podawal.

    >12,5 KW nas mieszkanie mocy szczytowej. Przy 100 mieszkaniach
    >współczynnik jednoczesności 0,086 daje 1kW na mieszkanie. Powiedzmy,
    >że w nocy lodówka, jakieś standbaje dają razem 100W - zostaje 0.9kW z
    >mieszkania.

    >Najpodlejsza ładowarka to 3,6 kW co daje jednego elektryka na 4
    >mieszkania (z tym że mówimy bardziej o hybrydzie hotplug niż rasowym
    >elektyku). W teorii. Bo potem między budynkami też są współczynniki
    >jednoczesności itd.

    No to jeszcze na pare lat nam starczy, zanim bedzie elektryk w co
    czwartym mieszkaniu.

    >Teraz suche liczby - całe dzielnice warszawy biorą w szczycie po
    >gdzieś tak po 60-80MW. Załóżmy więc że w nocy mamy 2/3 z tego do
    >dyspozycji dla elekrtyków - powiedzmy 50MW - co daje teoretycznie coś
    >koło 14 tysi takich biedaelektryków. Na 140 tysi ludzi. Co daje
    >wyniki trochę słabsze niż 1 na 4 mieszkania i to by się zgadzało, bo
    >współczynnik jednoczesności między budynkami.

    Ale:
    -instalacja nie jest mocniejsza ? moze moze troche wiecej dostarczyc
    niz te 80MW?
    -mamy ~10h do dyspozycji, myslisz, ze kazdy codziennie zuzyje 36kWh ?
    -te dzielnice to z gazem, czy nowoczesne - z kuchniami na prad ?

    >Czyli jeśli mówimy o biadaelekrykach bez dużych inwestycji da się to
    >zrobić całkiem sprawnie. Poważne elektryki z poważnymi ładowarkami to
    >inne zagadnienie.

    Kuchnia w mieszkaniu 7kW.

    >Ale świat niestety idzie w kierunku subskrybcji nie posiadania, więc
    >wtedy miałoby to sens - na codzień subskrybujesz miejskiego
    >elektryka, na wakacje bierzesz spalinkę

    Tylko ile bedzie kosztowalo to wynajecie, jesli ma byc wynajmowana
    przez 3 miesiace w roku :-)

    >- albo lecisz samolotem i bierzesz na miejscu.

    To akurat mamy juz dzis, i sie w miare sprawdza.
    Albo pociagiem - jak juz beda potrafily osiagnac srednia 80km/h :-)

    >Inna sprawa, że rozwijanie pomysłu miejskich aut jest bez sensu, bo
    >miasto to najgorsze środowisko dla samochodów.

    Ale co - miejskie tramwaje ?

    J.


  • 18. Data: 2019-06-11 20:23:11
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qdonhr$k76$...@n...icm.edu.pl...
    On 2019-06-11 18:00, Dykus wrote:
    >> Jeżeli mowa o SSM, to pytający otrzymał odpowiedział, tylko "kk"
    >> wyciął 2/3 tejże odpowiedzi.

    >Niczego nie wycinałem. Skopiowałem mały kawałek wypowiedzi by pokazać
    >oczywistą brednię.

    Ale to trzeba bylo zmienic temat na bardziej pasujacy.

    >"Coraz większa popularność samochodów elektrycznych z pewnością
    >spowoduje wzrost ilości profesjonalnych stacji ładowania gdzie będzie
    >można szybko i bezpiecznie naładować akumulatory samochodu"

    >Tak? Spowoduje? Kto kupi samochód elektryczny nie mając możliwości
    >naładowania go?

    Kupili na LPG, kupili na CNG ...

    >> Brakująca treść:
    >> "Garaże będące w zasobach SSM zostały zaprojektowane i wybudowane
    >> przy założeniu maksymalnego obciążenia instalacji elektrycznej do
    >> 0,5 kW.
    >> Wprowadzenie większego obciążenia wymaga uzgodnienia zarówno ze
    >> Spółdzielnią jak i dostawcą energii, tj. Tauron Dystrybucja i leży
    >> po stronie zainteresowanego. Spółdzielnia nie planuje wykonania
    >> takiej instalacji w garażach".

    >I co w związku z tym? Ktoś się spodziewał czegoś innego?

    Ale to juz inna rozmowa.
    I stanowisko spoldzielni moze sie zmienic.

    >> Niech właściciele garaży
    >Jakby był właścicielem to by spółdzielni nie pytał.

    Ale zauwaz, ze Spoldzielnia nie mowi nie.
    Trzeba wystapic z pismem i uzgodnic.
    I byc moze cos tam zaplacic.
    A wtedy bedzie sie mialo indywidualne gniazdko z licznikiem.

    J.


  • 19. Data: 2019-06-11 20:42:25
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2019 o 20:18, J.F. pisze:

    > No to jeszcze na pare lat nam starczy, zanim bedzie elektryk w co
    > czwartym mieszkaniu.

    Dopóki będzie w tej technologi i filozofii co dzisiaj, to co najwyżej
    hybrydy ze sznurkiem...

    >> Teraz suche liczby - całe dzielnice warszawy biorą w szczycie po
    >> gdzieś tak po 60-80MW. Załóżmy więc że w nocy mamy 2/3 z tego do
    >> dyspozycji dla elekrtyków - powiedzmy 50MW - co daje teoretycznie coś
    >> koło 14 tysi takich biedaelektryków. Na 140 tysi ludzi. Co daje wyniki
    >> trochę słabsze niż 1 na 4 mieszkania i to by się zgadzało, bo
    >> współczynnik jednoczesności między budynkami.
    >
    > Ale:
    > -instalacja nie jest mocniejsza ? moze moze troche wiecej dostarczyc niz
    > te 80MW?

    Te 80MW z wielu rzeczy wynika - rezerwy w tym są, ale rezerwy są
    niezbędne w systemie energetycznym - inaczej drobne zakłócenie go
    przewróci. Możesz liczyć z drugiej strony - różnica między szczytem a
    nocą w skali kraju to 10GW. Tyle teoretycznie mógłbyś łyknąć bez
    większych inwestycji (w praktyce gdzieś 2/3 tego, bo przecież część
    przemysłu i transportu elektycznego też śpi po nocach, więc kable nie w
    tym miejscu). Czyli masz powiedzmy 7,2GW podzielić przez 3,6kW co daje
    okrągłe 2 miliony biera elektryków po 3,6kW (czyli takich co całą noc
    ładujesz, żeby do pracy i spowrotem pojechać). Wychodzi więc 1 hybryda
    hotplug na 17 osób jak patrzysz od strony elektrowni. Jak poatrzyłeś od
    strony odbiorców to była 1 na 10 osób. Jak widzisz współczynniki
    jednoczesności są na każdym etapie;)

    > -mamy ~10h do dyspozycji, myslisz, ze kazdy codziennie zuzyje 36kWh ?
    > -te dzielnice to z gazem, czy nowoczesne - z kuchniami na prad ?

    Większość na gaz z tego co wiem.

    >> Czyli jeśli mówimy o biadaelekrykach bez dużych inwestycji da się to
    >> zrobić całkiem sprawnie. Poważne elektryki z poważnymi ładowarkami to
    >> inne zagadnienie.
    >
    > Kuchnia w mieszkaniu 7kW.

    Już pisałem - słynny "kajot" czyli współczynnik jednoczesności - ile
    razu odaaliłeś wszystkie palniki na raz. A teraz ile razy razem z
    sąsiadem. A potem z 10 sąsiadami. Z ładowarkami elektryków jest inaczej
    - wszyscy po pracy;)

    > Tylko ile bedzie kosztowalo to wynajecie, jesli ma byc wynajmowana przez
    > 3 miesiace w roku :-)

    Spokojnie - wszak nie tylko w wakacje ludzie jadą poza miasto. Część
    pleci samolotem, część pociągiem i "zalogują" się na miejscu do
    toczydełek. Z tego punktu widzenia subskrybcja zamiast własności to
    doskonały wynalazek.

    >> Inna sprawa, że rozwijanie pomysłu miejskich aut jest bez sensu, bo
    >> miasto to najgorsze środowisko dla samochodów.
    >
    > Ale co - miejskie tramwaje ?

    Transport miejski - niestety albo stety. Jakieś kaspułki, hulajnogi itp
    jako ostatnia mila, jak ktoś już musi. Mówię to jako ktoś, kto ma
    samochód, ale prawie z niego nie korzysta - oddałem defacto żonie.
    Samochód był kupowany już jako zabawka, nie używka. Szybciej, wygodniej
    i taniej metrem. Oczywiście metro jest drogie w budowie i utrzymaniu.
    Tak jakby infrastuktura dla samochodów nie była;)

    Shrek


  • 20. Data: 2019-06-11 21:27:45
    Temat: Re: Ładowanie elektryka w osiedlowym garażu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5cfff610$0$526$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 11.06.2019 o 20:18, J.F. pisze:
    >> No to jeszcze na pare lat nam starczy, zanim bedzie elektryk w co
    >> czwartym mieszkaniu.

    >Dopóki będzie w tej technologi i filozofii co dzisiaj, to co najwyżej
    >hybrydy ze sznurkiem...

    >>> Teraz suche liczby - całe dzielnice warszawy biorą w szczycie po
    >>> gdzieś tak po 60-80MW. Załóżmy więc że w nocy mamy 2/3 z tego do
    >>> dyspozycji dla elekrtyków - powiedzmy 50MW - co daje teoretycznie
    >>> coś koło 14 tysi takich biedaelektryków. Na 140 tysi ludzi. Co
    >>> daje wyniki trochę słabsze niż 1 na 4 mieszkania i to by się
    >>> zgadzało, bo współczynnik jednoczesności między budynkami.
    >
    >> Ale:
    >> -instalacja nie jest mocniejsza ? moze moze troche wiecej
    >> dostarczyc niz te 80MW?

    >Te 80MW z wielu rzeczy wynika -

    a nie z tego, ze te dzielnice tyle biora w szczycie ?

    > rezerwy w tym są, ale rezerwy są niezbędne w systemie
    > energetycznym - inaczej drobne zakłócenie go przewróci.

    No wlasnie - to ile moglyby wziac z wykorzystaniem rezerw ?

    > Możesz liczyć z drugiej strony - różnica między szczytem a nocą w
    > skali kraju to 10GW. Tyle teoretycznie mógłbyś łyknąć bez większych
    > inwestycji (w praktyce gdzieś 2/3 tego, bo przecież część przemysłu
    > i transportu elektycznego też śpi po nocach, więc kable nie w tym
    > miejscu). Czyli masz powiedzmy 7,2GW podzielić przez 3,6kW co daje
    > okrągłe 2 miliony biera elektryków po 3,6kW (czyli takich co całą
    > noc ładujesz, żeby do pracy i spowrotem pojechać). Wychodzi więc 1
    > hybryda hotplug na 17 osób jak patrzysz od strony elektrowni. Jak
    > poatrzyłeś od strony odbiorców to była 1 na 10 osób. Jak widzisz
    > współczynniki jednoczesności są na każdym etapie;)

    Ale mamy cos 10mln "gospodarstw domowych", wiec teraz wychodzi nam
    elektryk w co piatym.

    >> -mamy ~10h do dyspozycji, myslisz, ze kazdy codziennie zuzyje 36kWh
    >> ?
    >> -te dzielnice to z gazem, czy nowoczesne - z kuchniami na prad ?

    >Większość na gaz z tego co wiem.

    A te nowe ?

    >>> Czyli jeśli mówimy o biadaelekrykach bez dużych inwestycji da się
    >>> to zrobić całkiem sprawnie. Poważne elektryki z poważnymi
    >>> ładowarkami to inne zagadnienie.
    >
    >> Kuchnia w mieszkaniu 7kW.

    >Już pisałem - słynny "kajot" czyli współczynnik jednoczesności - ile
    >razu odaaliłeś wszystkie palniki na raz.

    przy obiedzie ? Czesto.

    > A teraz ile razy razem z sąsiadem. A potem z 10 sąsiadami. Z
    > ładowarkami elektryków jest inaczej - wszyscy po pracy;)

    I po pracy zaczynaja obiad gotowac :-)

    No dobra - teraz "po pracy" rozmyte, a obiad gotuje sie krotko.

    >>> Inna sprawa, że rozwijanie pomysłu miejskich aut jest bez sensu,
    >>> bo miasto to najgorsze środowisko dla samochodów.
    >
    >> Ale co - miejskie tramwaje ?

    >Transport miejski - niestety albo stety. Jakieś kaspułki, hulajnogi
    >itp jako ostatnia mila, jak ktoś już musi. Mówię to jako ktoś, kto ma
    >samochód, ale prawie z niego nie korzysta - oddałem defacto żonie.
    >Samochód był kupowany już jako zabawka, nie używka. Szybciej,
    >wygodniej i taniej metrem. Oczywiście metro jest drogie w budowie i
    >utrzymaniu. Tak jakby infrastuktura dla samochodów nie była;)

    A gdyby tak drogi dla samochodow w tunelach puscic :-)

    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: