  • 1. Data: 2015-05-20 17:25:37
    Temat: Ładowanie kondensatorów - ciąg dalszy
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    Witam,

    Nareszcie dostałem zgodę na przerobienie mojej ładowaczki do kondensatorów.

    Pamiętam rozmowę z RoManem w okoliach 2012.
    Radziłeś wybrać do tego push-pulla w trybie prądowym zasilanym prosto z
    sieci ( skrót myślowy ) zamiast poronionych 24V.

    To co się zmieniło od tamtego czasu to budżet i wymagania.
    Stare wymagania to:
    - Po otrzymaniu sygnału "rozpocznij ładowanie" - ładowanie baterii
    kondensatorów do napięcia 400 - 420V.
    - po osiągnięciu napięcia docelowego - sygnał zwrotny " ładowanie
    zakończone" i przejście do stanu oczekiwania.

    Nowe wymagania dla ładowaczki kondensatorów to zasadniczo 3 - 4kW
    zamiast obecnych 800-900W.
    Jako że stare rozwiązanie nie było rozwojowe, trzeba zacząć od początku.
    Jako że ma być dobrze, tanio nie musi - szukałem trochę gotowych klocków.

    Jak na razie planuje to tak :
    - zasilanie sieciowe 1 faza , 230V 50Hz które zostało tak przygotowane
    że zapewni bezproblemowo 3 -4 kW.

    - pierwszy w kolejności filtr sieciowy PN1215F
    - następnie PFC moduł PF1000A-360 ( albo AIF04ZPFC ) a właściwie 2 szt
    pracujące równolegle

    Na wyjściu zatem mam 360V wyprostowane i od filtrowane ( i rozwiązany
    problem prądu startowego )

    Te właśnie 360VDC , 8 - 9A Max mam do wykorzystania.

    I tu właśnie zaczynają się dylematy - jaka konfiguracja przetwornicy.
    Czy konfiguracja push-pull z 2 mosfetami i kontrolerem na UCC3806 to
    nadal dobry wybór czy może moc już jest za duża i nic tylko full bridge ?

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 2. Data: 2015-05-22 14:53:26
    Temat: Re: Ładowanie kondensatorów - ciąg dalszy
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > Czy konfiguracja push-pull z 2 mosfetami i kontrolerem na UCC3806 to
    > nadal dobry wybór czy może moc już jest za duża i nic tylko full bridge ?

    W jednym miejscu czytam że push-pull nadaje się do kilku kilowatów , w
    innym że do 1 kW. Jeszcze inna praca twierdzi że 2 - 3 kW.

    Push-pull z dwoma tranzystorami i dwoma uzwojeniami na pierwotnym bardzo
    uprościł by całą konstrukcję.
    Z drugiej strony full-bridge z synchronicznym prostownikiem na mosfetach
    ma chyba najwyższą sprawność.

    Swoją drogą czy na takie moce to jeszcze są rdzenie....

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 3. Data: 2015-05-22 15:18:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, May 22, 2015, 2:53:26 PM, you wrote:

    [...]

    > W jednym miejscu czytam że push-pull nadaje się do kilku kilowatów , w
    > innym że do 1 kW. Jeszcze inna praca twierdzi że 2 - 3 kW.

    Push-pull z odczepem czy half/full-bridge? Bo wszystkie 3 konfiguracje
    są push-pull...

    > Push-pull z dwoma tranzystorami i dwoma uzwojeniami na pierwotnym bardzo
    > uprościł by całą konstrukcję.

    O matko... :( Najgorsza możliwa konfiguracja dla wysokich napięć.

    > Z drugiej strony full-bridge z synchronicznym prostownikiem na mosfetach
    > ma chyba najwyższą sprawność.

    Przy tak wysokim napięciu wyjściowym na diabła Ci synchroniczne
    prostowanie?

    > Swoją drogą czy na takie moce to jeszcze są rdzenie....

    Ale w czym problem? Są rdzenie do dziesiątek kW nawet.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2015-05-22 16:13:12
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > Push-pull z odczepem czy half/full-bridge? Bo wszystkie 3 konfiguracje
    > są push-pull...

    Myślałem o Push-pull z odczepem. Ale jak widzę niżej - źle myślałem.

    > O matko... Najgorsza możliwa konfiguracja dla wysokich napięć.

    O i tego właśnie nie wiedziałem. Tylko dlaczego ? Ze względu na
    niesymetryczność rzeczywistych uzwojeń ?

    Zapytam inaczej. Jaka konfiguracja jest najmniej problematyczna przy
    takich mocach i napięciach ?

    > Przy tak wysokim napięciu wyjściowym na diabła Ci synchroniczne
    > prostowanie?

    Jak się tak teraz zastanawiam na plaster. Chyba tak się zasugerowałem
    schematem przetwornicy 600W 3.3V bo tam to miało sens.

    > Ale w czym problem? Są rdzenie do dziesiątek kW nawet.

    No to przynajmniej o to się nie muszę martwić.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 5. Data: 2015-05-22 17:03:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, May 22, 2015, 4:13:12 PM, you wrote:

    > Myślałem o Push-pull z odczepem. Ale jak widzę niżej - źle myślałem.
    > O i tego właśnie nie wiedziałem. Tylko dlaczego ? Ze względu na
    > niesymetryczność rzeczywistych uzwojeń ?

    Ze względu na indukcyjność rozproszenia, z której energia musi być
    rozpraszana w snubberach, zamiast wracać do zasilania, ja w układach
    half/full bridge.
    Ze względu na niepotrzebne marnowanie powierzchni okna na uzwojenie
    pierwotne o przekroju większym o 40%.

    > Zapytam inaczej. Jaka konfiguracja jest najmniej problematyczna przy
    > takich mocach i napięciach ?

    Moim zdaniem pełny mostek.

    > Jak się tak teraz zastanawiam na plaster. Chyba tak się zasugerowałem
    > schematem przetwornicy 600W 3.3V bo tam to miało sens.

    Tam zdecydowanie. Ale Ty potrzebujesz wysokiego napięcia a nie prądu.

    > No to przynajmniej o to się nie muszę martwić.

    :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2015-05-22 18:30:30
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > half/full bridge.
    > Ze względu na niepotrzebne marnowanie powierzchni okna na uzwojenie

    Tak , znowu zapomniałem o indukcyjności rozproszenia. Coś przecież
    trzeba zrobić z energią tam zgromadzoną.

    > Moim zdaniem pełny mostek.

    Szukałbyś gotowego kontrolera ( np UCC28950 ) czy raczej nie tędy droga ?

    > Tam zdecydowanie. Ale Ty potrzebujesz wysokiego napięcia a nie prądu.

    No właśnie nie do końca bo ładowanie będzie jednak od 0V więc i prąd
    wtedy będzie większy. Spadnie wraz z rosnącym napięciem.

    > :)

    :)

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 7. Data: 2015-05-23 00:34:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, May 22, 2015, 6:30:30 PM, you wrote:

    [...]

    > No właśnie nie do końca bo ładowanie będzie jednak od 0V więc i prąd
    > wtedy będzie większy. Spadnie wraz z rosnącym napięciem.

    Nie możesz wysycić dławika, czyli i tak musisz ograniczyć prąd. To
    implikuje pracę w trybie prądowym. Wybór kontrolera należy do Ciebie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2015-05-23 01:37:07
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 20 maja 2015 17:26:07 UTC+2 użytkownik Adam Górski napisał:
> [...]
    > Czy konfiguracja push-pull z 2 mosfetami i kontrolerem na UCC3806 to
    > nadal dobry wybór czy może moc już jest za duża i nic tylko full bridge ?

    Do czego taka ładowaczka kondensatorów? Samochod elektryczny zasilany kondensatorami
    to jest czy co?

  • 9. Data: 2015-05-23 19:49:39
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-05-23 01:37, Zachariasz Dorożyński wrote:

    > Do czego taka ładowaczka kondensatorów? Samochod elektryczny zasilany
    kondensatorami to jest czy co?

    Zasilacz do lampy łukowej.Impulsowe źródło światła o mocy 15 - 25 kW.
    Kształtowanie impulsu światła do 3 poziomowych schodów. Np 1000 ,500 250
    W/m*m.
    Zasadniczo testowanie paneli słonecznych na linii produkcyjnej.

    Adam

  • 10. Data: 2015-05-23 19:53:10
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    > Nie możesz wysycić dławika, czyli i tak musisz ograniczyć prąd. To
    > implikuje pracę w trybie prądowym. Wybór kontrolera należy do Ciebie.

    Dzięki za rady, idę kopać w internecie.

    Adam Górski