  • 1. Data: 2017-03-17 21:00:31
    Temat: Ladowanie w uchwycie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Kiedys nokia 6310 miała genialny uchwyt samochodowy - wpinało sie telefon i
    automatycznie był podłączony do ładowania.
    Czy obecne telefony posiadają taka funkcjonalnosc i dlaczego nie? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 2. Data: 2017-03-17 21:26:40
    Temat: Re: Ladowanie w uchwycie
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 17 Mar 2017 20:00:31 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Kiedys nokia 6310 miała genialny uchwyt samochodowy - wpinało sie telefon i
    > automatycznie był podłączony do ładowania.
    > Czy obecne telefony posiadają taka funkcjonalnosc i dlaczego nie? :)

    Ja miałem do Nokii 3110 - https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_3110 uchwyt,
    który ładował, łączył z zestawem głośnomówiącym i antenką na dachu
    poloneza.
    Pojęcia nie mam czemu producenci nie potrafią dziś takich rzeczy robić.
    Dało się coś takiego wykombinować do Sony Z3 z użyciem stacji dokującej,
    ale to chyba tylko wydumki zrobione przez pasjonatów były.
    Teraz chyba jedyne sensowne rozwiązanie to telefon ładowany indukcyjnie i
    uchwyt z taką funkcjonalnością:
    http://www.samsung.com/pl/mobile-accessories/s-charg
    er-vehicle-dock-hn910/
    Nie wiem tylko jak z prędkością ładowania - Lenovo Moto X Style przy
    używaniu nawigacji bierze mniej więcej tyle prądu ile są w stanie podać
    zwykłe ładowarki mające mnóstwo amperów. Dopiero ładowarka zgodna z QC 2.0
    ładuje ten telefon.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2017-03-18 01:03:54
    Od: sp5it <v...@q...com>

    Osobnik Budzik z adresu b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj
    naciupciał(a) co następuje:

    > Kiedys nokia 6310 miała genialny uchwyt samochodowy - wpinało sie
    > telefon i automatycznie był podłączony do ładowania.
    > Czy obecne telefony posiadają taka funkcjonalnosc i dlaczego nie? :)

    Do mojego HTC M7 mam uchwyt CAR D160m, który własnie to robi.

  • 4. Data: 2017-03-18 06:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sp5it v...@q...com ...

    > Do mojego HTC M7 mam uchwyt CAR D160m, który własnie to robi.

    W jaki sposób?
    Indukcyjnie czy masz jakies specjalne dodatkowe złacze?
    A moze wpinasz w microusb?
    Jaki prąd daje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 5. Data: 2017-03-18 09:15:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Mar 2017 20:00:31 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Kiedys nokia 6310 miała genialny uchwyt samochodowy - wpinało sie
    telefon i
    > automatycznie był podłączony do ładowania.
    > Czy obecne telefony posiadają taka funkcjonalnosc i dlaczego nie? :)

    Teraz tylko przez specjalne złącza-przejsciowki. Ja używam
    magnetycznego wskena na przewodzie.
    Do xperii z fabrycznym magnetycznym złączem są dedykowane uchwyty
    wykorzystujące to złącze.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2017-03-18 09:27:08
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 18.03.2017 o 06:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik sp5it v...@q...com ...

    > W jaki sposób?
    > Indukcyjnie czy masz jakies specjalne dodatkowe złacze?
    > A moze wpinasz w microusb?
    > Jaki prąd daje?

    do takiego naprzykład samsunga s4 można kupić wkładkę, antenę, montowaną
    pod klapkę. prąd do telefonu dochodzi specjalnymi stykami. można też
    kupić podobną antenę, która ma na końcu microusb. niezależnie czy to
    telefon, czy to tablecik, ładowanie działa. taką dodatkową antenkę można
    zamontować na plecki, wycinając miejsce w pleckach, albo obudowie. no i
    ten ostatni rzeczownik jest ważny. bo zasięg teoretyczny takiego
    ładowania, jest liczony w centymetrach. zasięg praktyczny w milimetrach.
    i to bliżej jedynki niż dziewiątki. znaczy gruba obudowa telefonu jest
    już wystarczającą szczeliną powietrzną, aby uniemożliwić ładowanie.
    przynajmniej jeśli mówimy o ładowarkach z chin, takich w norlanych
    pieniądzach. ja sobie radzę, idealnie umieszczając telefon, albo kładąc,
    i po sekundze lekko przesuwając w określonym kierunku. nie wiem dlaczego
    to tak działa - ale działa. złącze usb mam prawie dziewicze.
    Prąd w praktyce nie przekracza pół ampera. ale to spoko wystarczający
    prąd, bo jak telefon non stop się łąduje, zawsze ma 100% jak go bierzesz
    do ręki. jak mam jechać 12 godzin autem, to co za różnica? Podłącze
    kablem. jakbym tak jeźdzł codziennie- to by kombinował
    jeszcze jedno. podczas ładowania telefon grzeje. jest mocno cieły

    ToMasz

  • 7. Data: 2017-03-18 10:11:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Budzik pisze tak:

    > Czy obecne telefony posiadają taka funkcjonalnosc i dlaczego nie? :)

    Dzisiejszy sprzęt ma przede wszystkim wyglądać i pasować pod kolor
    torebki.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 8. Data: 2017-03-18 11:21:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "PiteR"

    > Czy obecne telefony posiadają taka funkcjonalnosc i dlaczego nie? :)

    Dzisiejszy sprzęt ma przede wszystkim wyglądać i pasować pod kolor
    torebki.
    ---
    Przecież to jest tylko kwestia dedykowanego ładowaniu uchwytu. Albo jest
    sprzedawany przez producenta telefonu albo przez niezależnego np Fix2Car.
    Przy czym dedykowane do konkretnych modeli są problemowe bo są dedykowane i
    prędzej czy później okazuje się, że trzeba kolejny i kolejny, bo telefon
    zmieniamy albo mamy dwa różne, a dodatkowo takie dedykowane do modelu sporo
    kosztują. Już prędzej uchwyty uniwersalne z ładowaniem indukcyjnym. Na tym
    ostatnio u mnie stanęło. Ładowanie indukcyjne jest raczej uniwersalne w
    sensie, że działa z każdym telefonem o ile telefon ma fabrycznie wbudowane
    takie ładowanie lub go przysposobimy, pisano w tym wątku. Niektóre samochody
    mają miejsce na odłożenie telefonu z ładowaniem indukcyjnym.

  • 9. Data: 2017-03-18 12:00:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

> [...]
    > magnetycznego wskena na przewodzie.
    > Do xperii z fabrycznym magnetycznym złączem są dedykowane uchwyty

    Ciekawe, dzięki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 10. Data: 2017-03-18 15:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]
    > wbudowane takie ładowanie lub go przysposobimy, pisano w tym wątku.
    > Niektóre samochody mają miejsce na odłożenie telefonu z ładowaniem

    Jaki prąd daje takie ładowanie?
    500mAh czy coś wiecej?