  • 1. Data: 2017-09-20 03:08:44
    Temat: Ładowarka iMAX B6
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Wybaczcie jeśli już było i przeoczyłem...
    Ktoś kupował taką ładowarkę w Chinach?
    http://www.ebay.com/itm/Professioanl-iMAX-B6-Digital
    -LCD-RC-Lipo-NiMh-Battery-Balance-Charger-US-Hot-BD-
    /112200841474?_trksid=p2141725.m3641.l6368
    Za 5 dolców fajna ładowarka plus moduł woltomierza?
    Czy to jakaś ściema?

  • 2. Data: 2017-09-20 07:53:40
    Temat: Re: Ładowarka iMAX B6
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 20.09.2017 o 03:08, Pszemol pisze:
> [...]
    /112200841474?_trksid=p2141725.m3641.l6368

    > Za 5 dolców fajna ładowarka plus moduł woltomierza?

    Ściema, nie wybrałeś ładowarki z listy (hint: "select")

  • 3. Data: 2017-09-20 09:57:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 03:08, Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Za 5 dolców fajna ładowarka plus moduł woltomierza?
    > Czy to jakaś ściema?Z tego co widzę to brakuje zasilacza sieciowego, na alle są z
    nim od
    117zł :(

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2017-09-20 14:42:32
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zbych <a...@o...pl> wrote:
    -LCD-RC-Lipo-NiMh-Battery-Balance-Charger-US-Hot-BD-
    /112200841474?_trksid=p2141725.m3641.l6368

    > Ściema, nie wybrałeś ładowarki z listy (hint: "select")

    Na liscie mam tylko dwie opcje: rc battery i moduł LED.
    Wybor RC battery podnosi cene do 17 dolarow.
    Myslalem ze wybieram dodatek do ładowarki...

    Anyway - widzialem na youtube uzycie tego iMax B6 i mi sie podoba.
    Czy to dobra jest zabawka gdybym chcial kupic u innego handlarza (ile za to
    trzeba zapłacić?)? Polecacie? Czy jest coś fajniejszego?

  • 5. Data: 2017-09-20 14:47:48
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-20 o 09:57, Janusz pisze:
    > W dniu 2017-09-20 o 03:08, Pszemol pisze: Ktoś kupował taką ładowarkę
    > w Chinach?
    > http://www.ebay.com/itm/Professioanl-iMAX-B6-Digital
    -LCD-RC-Lipo-NiMh-Battery-Balance-Charger-US-Hot-BD-
    /112200841474?_trksid=p2141725.m3641.l6368

    > Za 5 dolców fajna ładowarka plus moduł woltomierza? 117zł :(
    >
    > -- Pozdr Janusz

    Porównaj ceny z Allegro:
    https://allegro.pl/kategoria/elektronika?string=%C5%
    82adowarka%20imax%20b6&order=m&bmatch=base-relevance
    -floki-5-nga-hc-ele-1-1-0905
    Najtańsza oferta to już 89 + 7,90 za fracht...
    Swoją drogą w tym segmencie sprzętu brakuje mi tego, aby zapanowała tam
    "modułowość" urządzeń: osobno zasilacz, osobno "inteligencja" dosorująca
    parametry, a osobno "kołyska", czyli kieszenie na włożenie ogniw, bo
    wtedy można by dobrać dokładnie takie, jakie idealnie za-pasują do
    naszych wymagań.

  • 6. Data: 2017-09-20 15:39:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 14:42, Pszemol pisze:
> [...]
    > Czy to dobra jest zabawka gdybym chcial kupic u innego handlarza (ile za to
    > trzeba zapłacić?)? Polecacie? Czy jest coś fajniejszego?

    Mam taką "oryginalną" (z hologramami, certyfikatem).
    Dobra rzecz.
    Co prawda, nie używałem jeszcze z balanserem, ładowałem tylko pojedyncze
    ogniwa.

    Natomiast natrafiłem na problem: ichni program do ustawiania i
    monitorowania parametrów jest kapryśny. Spośród kilku komputerów tylko
    na jednym dał się uruchomić.
    Można sobie ustawić np. kilkukrotny cykl rozładowanie/ładowanie, widać
    rzeczywistą pojemność.
    Wg mojej subiektywnej oceny - sprzęt mogę polecić.
    Tylko program przydał by się działający :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2017-09-20 16:51:52
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-09-20 o 15:39, Adam pisze:
    > ichni program do ustawiania i monitorowania parametrów jest kapryśny.
    > Spośród kilku komputerów tylko na jednym dał się uruchomić.

    No a jeśli ktoś nie ma dostępu do "kilku"? Zerkałeś gdzieś w necie, żeby
    się dowiedzieć, jak sobie z tym radzą inni użytkownicy tego sprzętu?

    > Można sobie ustawić np. kilkukrotny cykl rozładowanie/ładowanie,
    > widać rzeczywistą pojemność.

    Łączność z PC-tem wydaje się być wielkim atutem, acz jednak
    uwidaczniałby się on w pełni dopiero wtedy, gdyby był baaardzo bogaty
    interfejs użyszkodnika, zarówno dla średnio zaawansowanego, jak i dla
    eksperta (ten drugi w formie elastycznego języka programowania, z
    kontrolą nad najróżniejszymi zmiennymi "środowiskowymi", oraz
    możliwością dłubania we wszystkich ustawieniach). Marzenie!

    Natomiast bez bogatego GUI, to lamerowi komputer niewiele pomoże. Co do
    "kilkukrotny cykl rozładowanie/ładowanie, widać rzeczywistą pojemność."
    - to robią to ładowarki nawet i *bez* łączności z dużym kompem,
    oczywiście te nieco lepsiejsze (circa stówka z haczykiem). Ciekawe, że
    już w takich za 25 zeta jest sporo inteligencji, chyba praktycznie
    zaniechano produkcji nie-procesorowych? Procesorowe (rzekomo) widziałem
    już nawet w okolicach kilkunastu złociszy!

    > Tylko program przydał by się działający :(

    Gdzieś tam w necie natknąłem się na ładowarkę, do której oprogramowanie
    było kilkakroć droższe, niż sam sprzęt. A co do tego Twojego programu,
    to mógłbyś opisać najbardziej użyteczne (wg Ciebie) funkcje nietrywialne?

    I jeszcze: czy natknąłeś się może na "kołyski", z odpowiednimi
    konektorami do tego modelu, czyli inaczej "kieszenie", umożliwiające
    ładowanie ogniw AA, i / lub AAA? Czy ona ładuje też 9V typ 6F22 ?

  • 8. Data: 2017-09-20 17:32:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/20/2017 3:08 AM, Pszemol wrote:
    > Wybaczcie jeśli już było i przeoczyłem...
    > Ktoś kupował taką ładowarkę w Chinach?

    Nie kupuj jej w chinach. Dostaniesz nowszy model o większej mocy.
    Wydawać by się moglo że to lepiej, ale to gorzej. Do nowych modeli
    wpierniczają procesory 6502 (nie żartuje, firma MegaWin [1]) z którymi
    nic nie zrobisz.

    Wczesniej były AVRy i jakieś mniej znane army i cało rade podmienić soft
    na chelicharger czy jakoś podobnie. Obecnie to niemozliwe bo 6502 mają
    śladowe ilości flasha.

    Kupując iMAX B6 kupuj starszy model z okolic 60W (ale i tak nie masz
    pewności na jakim cpu jest bez rozebrania). Szukaj po allegro i olx,
    czasami się trafiają.

    [1] http://www.megawin.com.tw/en-global/product/productD
    etail/MLC852P

  • 9. Data: 2017-09-20 17:50:28
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Kupując iMAX B6 kupuj starszy model z okolic 60W (ale i tak nie masz
    > pewności na jakim cpu jest bez rozebrania). Szukaj po allegro i olx,

    Dzięki, choć nie planowałem podmieniania softu :-)

  • 10. Data: 2017-09-20 18:15:23
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 20/09/2017 13:42, Pszemol wrote:
> [...]
    > Czy to dobra jest zabawka gdybym chcial kupic u innego handlarza (ile za to
    > trzeba zapłacić?)? Polecacie? Czy jest coś fajniejszego?

    Jak juz kupisz to warto wgrac alternatywne firmware (robione z resztą
    przez polaka)

    https://github.com/stawel/cheali-charger

    Pamiętaj żeby to dobrze skalibrować.
    Uzywam to od kilku lat (wersje z wbudowanym zasilaczem) i działa
    poprawnie ale niestety trzeba uważać bo ADC jest tylko 10bit oraz
    dzielnik rezystorowy nie jest zbyt precyzyjny. Odchyłki w pomiarze
    napięcia czasami sięgają 20-30mV co przy LiPo może być zabójcze.
    Po skalibrowaniu było OK ale po nagrzaniu się ładowarki róznica znów
    skoczyła do 3-4mV

    c.