  • 1. Data: 2016-06-24 14:58:02
    Temat: Lampa błyskowa do DSC-HX400VB
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    Odrobiłem GOOGLE, ale ne potrafię znaleźć odpowiedzi na pytanie, czy
    Lampa Błyskowa YONGNUO YN-560 III będzie współpracowała z aparatem SONY
    DSC-HX400VB. Oryginalna lampa o liczbie przewodnie 43 kosztuje ponad
    1.300 zł i szukam alternatywy.

    Ewentualnie gdyby ktoś miał jakieś inne propozycje w miarę silnej lampy
    współpracującej z tym aparatem.

  • 2. Data: 2016-06-24 17:30:44
    Temat: Re: Lampa błyskowa do DSC-HX400VB
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:a5f34f9b-68ab-d75c-7896-74bb791e20bf@gazeta.pl.
    ..
> [...]
    > 1.300 zł i szukam alternatywy.
    >
    > Ewentualnie gdyby ktoś miał jakieś inne propozycje w miarę silnej

    Polecam metza 44, bardzo fajna lampa (ale miałem w łapach tylko do
    pentaksa). Bez problemu współpracuje z nowymi i starymi pentaksami.
    http://www.digitaltoyshop.co.uk/Flash_Metz_44_AF1_So
    ny_Alpha_Sony_DSC-HX400V_t3417_7911
    http://allegro.pl/metz-44-af-2-ttl-adi-slave-do-sony
    -gratis-i5980662982.html

    A mocniejsza to np. metz 52, ale nic nie wiem o kompatybilności z sony.
    http://allegro.pl/okazja-lampa-mecablitz-52-af-1-dig
    ital-dla-sony-i6269928810.html
    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2016-06-24 17:51:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-06-16 o 17:30, Yogi(n) pisze:
> [...]
    >
    > Polecam metza 44, bardzo fajna lampa (ale miałem w łapach tylko do
    > pentaksa). Bez problemu współpracuje z nowymi i starymi pentaksami.

    Normalnie głupi jestem. Rzuć okiem na tę stronę:
    http://www.ceneo.pl/Fotografia;szukaj-Metz+44+AF1
    To jedna i ta sama lampa w różnych cenach, czy one są różne
    specjalizowane dla danego typu aparatu? Mogą mieć różne oprogramowanie
    przykładowo.

> [...]
    -gratis-i5980662982.html

    > A mocniejsza to np. metz 52, ale nic nie wiem o kompatybilności z sony.

    Boję się, bo facet ostatni raz cokolwiek sprzedał w 2013 roku
    (komentarze). Niby facet sprzedaje rzeczy fotograficzne, ale tylko 4
    drogie. Śmierdzi mi to przejęciem konta. Nie zapytam go o kompatybilność.

  • 4. Data: 2016-06-24 18:32:44
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:576d5718$0$15188$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > To jedna i ta sama lampa w różnych cenach, czy one są różne
    > specjalizowane dla danego typu aparatu? Mogą mieć różne oprogramowanie

    To ten sam model,do różnych systemów. Mają różne stopki i różny soft.
    Tak jest u wielu producentów, a zapewnia pełną kompatybilność z
    odpowiednią implementacją TTL'a.
    Metze (te droższe) regularnie się updateuje, jak wychodzą nowe aparaty,
    co zapewnia zgodność z nowymi "ficzerami" O ile sprzęt "puści". Ich
    zaletą jest łątwa obsługa, dobry plastik. Raz zdarzyło sie, że musiałem
    naprawiać odlutowany kabelek, ale to był tańszy model. Po przylutowaniu
    śmiga do dzisiaj.

> [...]
    > (komentarze). Niby facet sprzedaje rzeczy fotograficzne, ale tylko 4
    > drogie. Śmierdzi mi to przejęciem konta. Nie zapytam go o

    To tylko przykładowa używka. Nowa będzie droższa, ok. 900 PLN. Ale to i
    tak niezła cena jak za lampę tej klasy. Używam meztów od lat i zawsze
    polecam. Nie, nie zarabiam sprzedając je ;-) Po prostu dobra firma
    (choć miała kilka wpadek).
    A ze sprzedawców "foto" na allegro mogę polecić rimex, fotostradę,
    foto-tip (u tych ostatnich jednak częściej kupuję stacjonarnie, bo
    najbliżej). Nie robią łaski, przyjmują zwroty, dobry kontakt itp. Towar
    oczywiście oryginalny.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2016-06-25 15:06:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-06-16 o 18:32, Yogi(n) pisze:

    >>> http://www.digitaltoyshop.co.uk/Flash_Metz_44_AF1_So
    ny_Alpha_Sony_DSC-HX400V_t3417_7911

    Wiem, ze marudny jestem, ale odnoszę wrażenie, że korzystasz z tego
    sklepu. Konto założyłem. Czy możesz mi łaskawie wskazać, co mam
    nacisnąć, by kupić tę lampę?

    Wyświetlając listę akcesoriów do mojego aparatu przy niektórych
    pozycjach mam "Add to Basked", a przy niektórych nie. Mogę kupić lampę
    GLOXY 328AF, ale o METZ-a mogę tylko zapytać.

  • 6. Data: 2016-06-25 15:47:59
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:576e81d5$0$15205$65785112@news.neostrada.pl...

    ny_Alpha_Sony_DSC-HX400V_t3417_7911

    > Wiem, ze marudny jestem, ale odnoszę wrażenie, że korzystasz z tego
    > sklepu. Konto założyłem. Czy możesz mi łaskawie wskazać, co mam
    > nacisnąć, by kupić tę lampę?

    Skoro "Check availability" to ni ma ;-( Możesz tylko zapytać, kiedu
    ściągną z magazynu dystrybutora. Możliwe, że nigdy, bo już nie produkuą
    wersji AF-1, teraz jest w produkcji/sprzedaży AF-2.
    Ale AF-1 można kupić w Polsce, taniej.:
    http://allegro.pl/lampa-metz-44-af-1-sony-lodz-sklep
    -i6271018278.html
    I nie, nigdy nie korzystałem nigdy z ich usług. Ani tych z Liverpoolu.

    A jeśli wolisz młodszy model, to
    http://allegro.pl/metz-44-af-2-ttl-adi-slave-do-sony
    -gratis-i5980662982.html

    Napisz do rRmexu (np. poprzez allegro), mi ściągali parę rzeczy, których
    nie było w ofercie, ceny przyzwoite (taniej niż w Faxtelu).
    Ale dopytaj, upewnij się, jak z kompatybilnością z Twoim aparatem (nie
    znam się na soniakach). W Rimeksie Ci podpowiedzą.

    Warto kupić razem z eneloopami, chyba, że masz już dobre akumulatory.

    Zajrzyj tez tutaj:
    http://allegro.pl/lampa-metz-48-af-1-digital-dyfuzor
    -do-sony-ideal-i6288605603.html
    http://allegro.pl/lampa-blyskowa-sony-hvl-f42am-i629
    2426543.html
    http://allegro.pl/lampa-blyskowa-sony-hvl-f56am-krak
    ow-bcm-i6279399854.html

    > Wyświetlając listę akcesoriów do mojego aparatu przy niektórych

    > pozycjach mam "Add to Basked", a przy niektórych nie. Mogę kupić lampę
    > GLOXY 328AF, ale o METZ-a mogę tylko zapytać.

    Nie wiem czemu chcesz kupować akurat tam, ale jeśli mieszkasz w UK, to
    szukaj na ebayu albo amazonie. A w Polsce, poszukaj najbliższego sklepu,
    pójdź z aparatem i przymierz, cena będzie z podobnego zakresu jak na
    allegro (zapewne). Gwarancje i tak realizuje Foto-technika z Gdańska.
    --
    Yogi(n)

  • 7. Data: 2016-06-25 15:54:04
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości news:576e81d5$0$15205$65785112@news.neostrada.pl...

    I jeszcze jedno - jeśli zalezy Ci na zdalnym wyzwalaniu 44-ki, o ile
    oczywiście aparat oferuje taką możliwość, to kup koniecznie podstawkę:
    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string
    =podstawka&search_scope=category-110697&bmatch=base-
    relevance-ele-1-3-0622
    bo w komplecie nie ma.

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2016-06-25 17:33:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-06-16 o 15:47, Yogi(n) pisze:

    > A jeśli wolisz młodszy model, to
    > http://allegro.pl/metz-44-af-2-ttl-adi-slave-do-sony
    -gratis-i5980662982.html

    Zastanawiam się, czy wart jest tych 200 zł.

> [...]
    > Ale dopytaj, upewnij się, jak z kompatybilnością z Twoim aparatem (nie
    > znam się na soniakach). W Rimeksie Ci podpowiedzą.

    No właśnie jestem na etapie czekania na odpowiedzi.

    > Warto kupić razem z eneloopami, chyba, że masz już dobre akumulatory.

    Baterie mają tę zaletę, że po prostu je wymieniasz.

    > Zajrzyj tez tutaj:
> [...]

    Dzięki. Powysyłałem pytania.

> [...]
    > pójdź z aparatem i przymierz, cena będzie z podobnego zakresu jak na
    > allegro (zapewne). Gwarancje i tak realizuje Foto-technika z Gdańska.

    Rzecz w tym, że do najbliższego sklepu mm 100 km i nie z bardzo czas w
    tygodniu. W sobotę, czy niedzielę są przeważnie zamknięte. Dlatego
    kombinuję przez net.