  • 11. Data: 2017-06-04 07:31:53
    Temat: Re: Łapanie CO2 z powietrza, ponoć Szwajcarzy już łapią
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-03 o 15:39, 4...@g...com pisze:
    > Normy sa zawsze z od-do. Jak maksymalnie jakis parametr ma miec 500 to 499 jeszcze
    sie w normie miesci.

    Czym się kierują ludzie ustalający normy?
    W różnych krajach są różne, tu przykład:
    http://energetyka.wnp.pl/polskie-normy-ws-czystosci-
    powietrza-lagodniejsze-niz-w-ue,264295_1_0_0.html
    Czy jesteśmy czterokrotnie odporniejsi od Włochów?

    WM

  • 12. Data: 2017-06-04 07:46:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 14:31:59 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Czym się kierują ludzie ustalający normy?

    Lobbyngiem, a konkretniej patrzą gdzie jest więcej kasy: z prawej, czy z lewej
    strony.

  • 13. Data: 2017-06-04 07:53:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 07:31:59 UTC+2 użytkownik WM napisał:
    > Czy jesteśmy czterokrotnie odporniejsi od Włochów?

    Skoro ponoć potrzebujemy o wiele więcej alkoholu żeby paść trupem,
    to pewnie i na toksyny jesteśmy odporniejsi. Polityków też mamy
    bardziej debilnych niż średnia europejska, Polak z natury musi być
    twardszy niż homo zachodus ;)

    L.

  • 14. Data: 2017-06-04 07:58:10
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 05:37:32 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel
    > Jest sobie taka quasi-technologia, którą kilka lat temu podniecał się świat,
    > pod tytułem CCS. Carbon Capture and Storage. Znaczy, wywiercić dziurę w ziemi
    > obok elektrowni i pompować w nią wszystkie spaliny z kotła, minus azot.

    To nawet w Polsce miało być gdzieś, czy czasem nie w Bełchatowie?
    Czyli jednak nie powstało?

    > energię na ekonomicznie akceptowalnym poziomie kosztów, to teraz jakieś zuchy
    > pokazały maszynkę która pracowicie wyssie ten dwutlenek z powietrza gdzie jest
    > go marne 0.03%, pobierając prąd z sieci.

    Nie piszą nic ile tego prądu potrzebują... Może to ich łapanie jest jakieś
    nowatorskie? Łapią w sumie jakieś śmieszne ilości (900 ton na rok za pomocą
    takiego kloca wielkości małego bloku), ale może to jest jakoś tam bardziej
    sprawne od CCS?

    L.

  • 15. Data: 2017-06-04 08:16:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 14:58:11 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:
    > W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 05:37:32 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel
    >
    > To nawet w Polsce miało być gdzieś, czy czasem nie w Bełchatowie?
    > Czyli jednak nie powstało?

    Nie chce mi się szukać, ale gdyby powstało, to jeden z kluczowych komponentów tego
    systemu zamówiliby tam gdzie pracowałem wtedy kiedy o tym w Bełchatowie mówili. Nic
    nie słyszałem, więc domyślam się że nie wyszło. Unia dała kasę na dwa z bodajże
    siedmiu wniosków, a które wygrały to miało wyniknąć z konkursu.

> [...]
    > takiego kloca wielkości małego bloku), ale może to jest jakoś tam bardziej

    Jak z kotła wystaje czopuch z czystym dymem to niczego nie trzeba wyłapywać. Co tu
    porównywać?

  • 16. Data: 2017-06-04 09:21:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 08:16:26 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
    > Jak z kotła wystaje czopuch z czystym dymem to niczego nie trzeba wyłapywać.
    > Co tu porównywać?

    Ale policzyć można coby wiedzieć. Upychanie CO2 w CCS wychodzi mniej więcej
    60 zł/tona, a tamci piszą że przy ich instalacji koszt jest poniżej 100 USD/tona.
    Tylko nie piszą czy to sama eksploatacja, czy też zakup całego złomu...
    Generalnie wychodzi ciut drożej ;)

    L.

  • 17. Data: 2017-06-04 09:38:10
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 16:21:26 UTC+9 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale policzyć można coby wiedzieć. Upychanie CO2 w CCS wychodzi mniej więcej
    > 60 zł/tona, a tamci piszą że przy ich instalacji koszt jest poniżej 100 USD/tona.

    Koszt odseparowania od powietrza. Teraz dopiero trzeba to skompresować i podgrzać.

  • 18. Data: 2017-06-04 15:28:12
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-04 o 07:53, Lisciasty pisze:

> [...]
    > to pewnie i na toksyny jesteśmy odporniejsi. Polityków też mamy
    > bardziej debilnych niż średnia europejska, Polak z natury musi być

    Wychodząc z tego założenia to dobrze, gdy będziemy gnębieni,
    bo im bardziej gnębiony naród tym jest odporniejszy. ;)

    WM

  • 19. Data: 2017-06-04 15:40:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 czerwca 2017 22:28:18 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Wychodząc z tego założenia to dobrze, gdy będziemy gnębieni,
    > bo im bardziej gnębiony naród tym jest odporniejszy. ;)

    To jest przykład na cykliczne przeradzanie się skutku w przyczynę i odwrotnie:
    byliśmy zbyt mało odporni, więc zaczęliśmy być gnębieni, a potem ustawiczne gnębienie
    wyrobiło w nas odporność. Teraz to my będziemy gnębiącymi, a gnębieni przez nas będą
    zyskiwać odporność na nas. Al Jazeera już zaczęła pisać źle o Polsce.

  • 20. Data: 2017-06-04 16:15:17
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-04 o 15:40, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    zyskiwać odporność na nas. Al Jazeera już zaczęła pisać źle o Polsce.

    Wiele wielkich cywilizacji (np. Egipt Faraonów, Rzym, Babilon) upadło,
    ale Chińczycy trzymają się mocno.
    Gdzie leży przyczyna ich wielowiekowego sukcesu?

    Al Jazeera nie lubi katolików i chyba wszystkich tzw. niewiernych.

    WM