  • 41. Data: 2017-06-06 13:44:20
    Temat: Re: Łapanie CO2 z powietrza, ponoć Szwajcarzy już łapią
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 20:06:21 UTC+9 użytkownik bartekltg napisał:

    > Zawsze CCS wydawało mi się dziwne, ale bardziej z obawy, czy to i tak
    > za 50 lat nie wycieknie. I to takie zamiatanie pod dywan.
    > Ale ostatnio trafiłęm na to:
    >
    > http://www.sciencemag.org/news/2017/05/goodbye-smoke
    stacks-startup-invents-zero-emission-fossil-fuel-pow
    er?utm_source=sciencemagazine&utm_medium=facebook-te
    xt&utm_campaign=netpower-13213

    Znam go, robiłem nawet coś dla niego, bardzo miły pan. Wiesz jak niektórzy złośliwcy
    w przemyśle nazywają jego firmę? Not Power. Ale Rodney jest tak sympatyczny, że
    zawsze gdzieś wybłaga trochę kasy i zrobi kroczek do przodu. I tak od chyba
    trzydziestu lat robi te kroczki i jest tam gdzie był.

  • 42. Data: 2017-06-06 14:07:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 07:06:10 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

    >Dwutlenek węgla ma dużo mniejszy "kinetic diameter" (nie wiem jak to
    >po polsku), więc dużo łatwiej się wydostanie.

    Przez gume, przynajmniej niektore gatunki, przechodzi bardzo dobrze,
    ale to nie znaczy, ze przez gline bedzie przechodzil tak samo.
    A czasteczka metanu tez nie jest duza ... jesli metan zalegnie
    powidzmy 10 mln lat, a CO2 tylko 1 mln ... nie ma co narzekac.

    Ale i z 10 lat beda inwestorzy zadowoleni - bedzie mozna pompowac,
    pompowac, pompowac i nie trzeba bedzie kolejnej dziury wiercic :-)

    J.

  • 43. Data: 2017-06-07 21:32:48
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-04 o 16:50, Konrad Anikiel pisze:

    > Nieprawda. Jest bardziej neutralna światopoglądowo od europejskich tak zwanych
    bastionów dziennikarstwa. Często mi się zdarza że ta sama historia przeczytana w
    jakichś BBC, Deutche Welle itd nie trzyma się kupy, a z Al Jazeery wszystkiego się
    dowiaduję z jednego artykułu: kto, kogo, za co, dlaczego, czemu nie ktoś inny itd.

    Wprowadzili właśnie blokadę Kataru za wspieranie terrorystów.
    Może za to, że jako jedyni udostępniają im dostęp do będącej na ich
    terenie stacji Al Jazeera ?

    WM

  • 44. Data: 2017-06-08 04:04:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 04:33:01 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > >

    > Wprowadzili właśnie blokadę Kataru za wspieranie terrorystów.
    > Może za to, że jako jedyni udostępniają im dostęp do będącej na ich

    A może nie? A może Al Jazeera jest na ich terenie, bo to po prostu ich stacja? A może
    weź otwórz ich stronę, poczytaj co oni tam piszą, potem wróć tu i zasyp mnie
    niezliczonymi przykładami na stronniczość, nieobiektywność, czy wprost wspieranie
    jakiejś opcji politycznej czy światopoglądowej? Czy wolisz jechać schematem "a
    może...", tak jak dżejef bredził nie mając pojęcia o DW, o ich ewidentnych postawach
    i skrzywieniach? Ludzie, co się z wami dzieje, wszyscy na raz musicie bolszewieć?

  • 45. Data: 2017-06-08 09:04:01
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-08 o 04:04, Konrad Anikiel pisze:

    > A może nie? A może Al Jazeera jest na ich terenie, bo to po prostu ich stacja?

    Czy potwierdzasz to co tu piszą o tej stacji?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Al-D%C5%BCazira

[...]

    Ja uznaję jedynie dialog polegający na rzeczowych argumentach.
    Argumenty emocjonalne polegające na przyklejaniu (na chybił-trafił)
    etykiet, dyskwalifikują rozmówcę w moich oczach.
    Dyskusja, w której emocje przesłaniają elementarną logikę charakteryzuje
    niestety ostatnio polską politykę.
    Taki sposób uprawiania polityki trafia na podatny grunt, bo niestety ale
    gawiedź ma w większości mentalność kiboli.

    WM

  • 46. Data: 2017-06-08 09:25:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 16:04:14 UTC+9 użytkownik WM napisał:

    > Czy potwierdzasz to co tu piszą o tej stacji?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Al-D%C5%BCazira

    Nie wiem co mają w księgach rachunkowych, wiem tylko co piszą w internecie i pokazują
    w telewizji, więc nie mogę potwierdzić czy zarabiają na siebie, czy żyją z państwowej
    kasy, abonamentu, podatków, darowizn, czy czegoś jeszcze.

    Artykuł w Wikipedii używa określeń w stylu "stacja określa się", więc tu jest kolejna
    trudność: nie mogę tego potwierdzić, bo mnie guzik obchodzi jak oni określają samych
    siebie, mnie obchodzi co oni piszą/mówią na bieżące tematy.

    Nie wiem do czego zmierzasz, bo nagle zmieniłeś temat z rzetelności dziennikarskiej
    na aspekty z wikipedii, które nie mją nic wspólnego z rzetelnością. Możesz wyjaśnić?

> [...]
    > Taki sposób uprawiania polityki trafia na podatny grunt, bo niestety ale
    > gawiedź ma w większości mentalność kiboli.

    Brawo, to jest manifest budzący zasłużony respekt. Chwała!

  • 47. Data: 2017-06-08 11:39:51
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-08 o 09:25, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    na aspekty z wikipedii, które nie mją nic wspólnego z rzetelnością. Możesz wyjaśnić?

    Wolno Ci wierzyć w niezależność pewnych mediów, jako wartości samej w
    sobie i całkowicie spontanicznej.
    Wolno Ci wierzyć, że ci co finansują i kierują nie mają wpływu na
    przekazywane treści.
    Powinniśmy wierzyć w ideały, ale musimy umieć je odróżniać od całkiem
    utopijnych ideałów.

    WM

  • 48. Data: 2017-06-08 11:57:13
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 czerwca 2017 18:40:10 UTC+9 użytkownik WM napisał:

> [...]
    > przekazywane treści.
    > Powinniśmy wierzyć w ideały, ale musimy umieć je odróżniać od całkiem

    Nie fizoluj. Miałeś dawać przykłady, konkrety. Jak dotąd naliczyłem zero.