  • 1. Data: 2016-06-29 21:36:08
    Temat: Laptop Smsung RF511
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    Czy ktoś wie jak wejść do boot menu w lapku Samsung RF511? Wszelkie
    góglowanie zawiodło...
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 2. Data: 2016-06-29 21:43:27
    Temat: Re: Laptop Smsung RF511
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 29 Jun 2016 21:36:08 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Czy ktoś wie jak wejść do boot menu w lapku Samsung RF511? Wszelkie
    > góglowanie zawiodło...

    Wyjmij dysk.

    Albo włączając Windowsa, jak tylko pojawią się krążące groszki,
    wyłącz go na rympał. I znów. I znów. Aż pojawi się Przygotowanie
    Naprawy (czyli tryb awaryjny). Tam wybierasz Zaawansowane itd. -
    finalnie opcję Zrestartuj, by zmienić oprogramowanie układowe UEFI. Po
    restarcie wejdzie Ci do biosu a tam wyłącz (jeśli chcesz) opcję Secure
    Boot, by móc wchodzić do BIOS-u standardowo, F2.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 3. Data: 2016-06-29 21:55:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Jun 2016 19:43:27 -0000 (UTC), Marsjanin napisał(a):

> [...]
    > restarcie wejdzie Ci do biosu a tam wyłącz (jeśli chcesz) opcję Secure
    > Boot, by móc wchodzić do BIOS-u standardowo, F2.

    Z wejściem do BIOS nie ma problemu, F2 działa. Mogę tam sobie ustawić
    kolejność butowania. Pozycji Secure Boot nie ma. Chodzi mi o to czy
    jest jakiś klawisz funkcyjny którego naciśnięcie w trakcie POST wywoła
    bootmenu.

  • 4. Data: 2016-06-29 21:56:40
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    > Cześć
    > Czy ktoś wie jak wejść do boot menu w lapku Samsung RF511? Wszelkie
    > góglowanie zawiodło...

    No takie uroki dzisiejszych sprzetow i ich UEFI , Secure Boot itp kretynskich
    wynalazków. Rzecz jasna wszystko to dla naszego "dobra".....

    Wejdz w BIOS i zmien to o czym Marsjanin pisze.

  • 5. Data: 2016-06-29 22:04:26
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    > Chodzi mi o to czy
    > jest jakiś klawisz funkcyjny którego naciśnięcie w trakcie POST wywoła
    > bootmenu.

    A F10 coś daje ?

  • 6. Data: 2016-06-30 10:46:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 Jun 2016 22:04:26 +0200, ggs napisał(a):

    > "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

    > A F10 coś daje ?

    Nie :) Niestety. Także inne F-y.

  • 7. Data: 2016-06-30 11:11:48
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Wed, 29 Jun 2016 21:55:27 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > ustawić kolejność butowania. Pozycji Secure Boot nie ma. Chodzi mi o
    > to czy jest jakiś klawisz funkcyjny którego naciśnięcie w trakcie

    Quick / Fast Boot przeszkadza. Wyłącz. Powinno być chyba F12. Asusy
    miały z kolei na Esc, MSI F11, HP na F10... A jak nie to się nie da i
    tyle, też się z tym spotkałem. Może update BIOS-u? Sprawdź changelogi.
    Albo ustaw na sztywno, ja tak mam, bez pendrive'a bootuje z dysku, jak
    coś włożę w USB to próbuje z tego i szafa gra.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 8. Data: 2016-06-30 12:53:44
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Jun 2016 09:11:48 -0000 (UTC), Marsjanin napisał(a):

    > Albo ustaw na sztywno, ja tak mam, bez pendrive'a bootuje z dysku, jak
    > coś włożę w USB to próbuje z tego i szafa gra.

    Tak próbowałem i działa więc chyba na tym poprzestanę.

  • 9. Data: 2016-07-01 13:59:54
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Tak próbowałem i działa więc chyba na tym poprzestanę.

    Zadzwoń na infolinię Samsunga