  • 11. Data: 2019-05-04 02:56:59
    Temat: Re: Laptop gubi zasilanie
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w
    wiadomości news:zu3zE.155205$Gn4.24196@fx20.ams1...
    > Co to znaczy "gubił połączenie"? Nie świeciła się jakaś diódka?
    > Kompletnie gasł ekran ale po chwili wszystko szło jak normalnie?
    To znaczy wyglądało to tak jakby nagle został odłączony od zasilania,
    zarówno z gniazdka, jak i z baterii. Wszystko gasło: ekran i diody.
    Oczywiście nic dalej nie szło. Od nowa start i przeważnie to samo.
    Dzieje się to na tyle wcześnie po uruchomieniu, że nie ma możliwości
    wejścia w tryb awaryjny.
    Czasem wchodził, tak jak teraz, co pozwala mi go używać, ale boję się
    kolejnego (re)startu, więc go nie wyłączam.
    Temperatura pocesora, procesora graficznego i dysku OK.

    Mam jeszcze pytanie:
    W momencie startu laptopa (z guzika) - co powoduje największe
    zapotrzebowanie na prąd?
    Ktoś napisał, że włączona hibernacja. Co jeszcze?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 12. Data: 2019-05-04 07:10:09
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "Ewa" <.@.> napisał w wiadomości
    > Dzieje się to na tyle wcześnie po uruchomieniu, że nie ma możliwości
    > wejścia w tryb awaryjny.
    > Czasem wchodził, tak jak teraz, co pozwala mi go używać, ale boję się
    > kolejnego (re)startu, więc go nie wyłączam.

    Chyba się nieprecyzyjnie wyraziłam. Teraz, jak i raz lub dwa razy
    wcześniej, wszedł w Windows normalnie, nie w tryb awaryjny.
    Trybu awaryjnego nie próbowałam.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 13. Data: 2019-05-05 05:34:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-04, Ewa <> wrote:

    > Użytkownik "Ewa" <.@.> napisał w wiadomości
    >
    > Chyba się nieprecyzyjnie wyraziłam. Teraz, jak i raz lub dwa razy
    > wcześniej, wszedł w Windows normalnie, nie w tryb awaryjny.
    > Trybu awaryjnego nie próbowałam.

    No to niestety nie mam lepszego pomysłu niż wcześniej się wypowiadający.
    Pytając miałem nadzieje, że może się coś odłącza od listwy z diódkami i
    po prostu nie pokazuje.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2019-05-05 13:31:44
    Od: ń <k...@t...sie>

    O tym pisałem - włożyć baterię do laptopa, podłączyć zasilacz i naładować baterię do
    pełna (naładowanie wskażą diody na froncie
    komputera), dopiero wtedy włączać komp przyciskiem.
    Niektóre zestawy mają niedopasowane (za słabe) zasilacze do jednoczesnego ładowania
    wyczerpanej baterii i zasilania w chwili startu,
    gdy pobór mocy jest największy.
    W ten oto bolesny dla portfela sposób musiałem wymienić zasilacz 150 W na 200 W.

    -----

  • 15. Data: 2019-05-05 14:47:43
    Od: "Ewa" <.@.>

    Użytkownik "ń" <k...@t...sie> napisał w wiadomości
    > Niektóre zestawy mają niedopasowane (za słabe) zasilacze
    > do jednoczesnego ładowania wyczerpanej baterii i zasilania w chwili
    > startu, gdy pobór mocy jest największy.
    To nie ten przypadek, bo problem zaczął się gdy baterii nie było w
    laptopie.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 16. Data: 2019-05-05 15:51:17
    Od: ń <k...@t...sie>

    W niektórych modelach nagminnie padały gniazda (i wtyczki) zasilania.
    Czasem trzeba było przelutować gniazdo, czasem wymienić gniazdo w kompie lub wtyczkę
    (w praktyce zwykle cały kabelek) zasilacza.

    -----
    > Czy jest takie miejsce wspólne w laptopie gdzie dochodzi zasilanie z sieci i
    zasilanie z baterii?

  • 17. Data: 2019-05-05 16:13:04
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 05 May 2019 15:51:17 +0200, ń wrote:
    > W niektórych modelach nagminnie padały gniazda (i wtyczki) zasilania.
    > Czasem trzeba było przelutować gniazdo, czasem wymienić gniazdo w kompie
    > lub wtyczkę (w praktyce zwykle cały kabelek) zasilacza.

    Ale wtedy komputer działałby sprawnie na naładowanym akumulatorze i
    problem miałby tylko z ładowaniem, a z wcześniejszego opisu wynika, że i
    z pełnym (93%) aku komputer potrafi "wyjść". Dopiero mocne potrząsanie
    nim przywraca w jakąś tymczasową sprawność. To sugerowałoby jakieś mikro-
    pęknięcie płyty głównej, lub zimny lut tejże. W obu przypadkach naprawa
    raczej ekonomicznie beznadziejna.

    Raz co prawda zdarzył mi się pacjent z podobnym objawem i udało mi się
    przywrócić go do życia poprzez... wyjęcie i włożenie procesora. Ów
    poluzował się był widocznie i któraś nóżka mu nie stykała. Ale to raczej
    anegdotyczny - by nie powiedzieć wyjątkowy - przypadek, bo zdarzył mi się
    tylko raz. Poza tym obecne procesory już nie są montowane w gniazdach
    ZIF, i są pewno odporniejsze.

    Mateusz

  • 18. Data: 2019-05-05 16:41:49
    Od: ń <k...@t...sie>

    No u mnie jest prawdopodobnie odcięcie przy 90°C GPU i czasem ni z tego ni z owego
    lapek potrafi się wyłączyć (przy jakimś
    intensywnym video, wspólny radiator CPU i GPU).
    Tych 90°C później w logach może nie być widać, bo program (u mnie HWInfo64) mógł nie
    zdążyć zapisać.
    Tym niemniej przy włączaniu ostudzonego komputera tak szybkie przegrzanie procesora
    nie powinno nastąpić.

    Wszystko kiedyś trafi do muzeum, odstawiłem xp gdy się klapa przy zawiasach
    ostatecznie połamała i pomijając parę dni roboty
    (robienia porządków z plikami i archiwami, chyba trzeba wziąć urlop ;)) nie żałuję.
    IMHO nie warto przechodzić "zaledwie" na Win 7, lepiej od razu na Win 10 - żeby dwa
    razy urlopu nie brać ;-)

    -----
    > Ktoś sugerował jako przyczynę samoistnego wyłączania się laptopa bez zamykania
    systemu zbyt wysoką temperaturą.

  • 19. Data: 2019-05-09 09:57:48

    Tak przy okazji:
    Jakie SSD pasują do R61?
    Do wymiany w miejsce HDD dowolne SSD od SATA II w górę, czy może jeszcze coś innego
    (ma jakieś inne gniazda?)?
    Napęd DVD musi zostać.
    Wymiana dla przeniesienia systemu celem przyspieszenia działania XP (jest kilka
    programów, których nie da się ponownie
    zainstalować).

    -----