  • 1. Data: 2018-07-03 10:07:53
    Temat: Laptop+tablet - warto?
    Od: "Tom" <t...@t...pl>

    Temat: Laptop/notebook + tablet
    Mam pytania:

    1) jaka jest (teraz) różnica między laptopenm a notebookiem,
    w szczególnósci chodzi mi o określenia używane w ofertach ?
    2) na ile w takim zestawie jest to "normalny" Laptop/notebook i "normalny "tablet" ?
    3) jakie minimalne parametry powinny być spełnione żeby to miało sens ?
    4) ile warto wydać na taki "komplet" , lub inaczej - powyżej jakiej sumy lepiej kupić
    2 oddzielne urządzenia?
    5) w przypadku kupienia 2 oddzielnych urządzeń, jak zapewnić pełną wymienność
    on-line wszystkich danych?

    Proszę przede wszystkim o opinie oparte na doświadczeniu użytkowników.

    Pozdrawiam
    Tom

  • 2. Data: 2018-07-03 10:29:28
    Temat: Re: Laptop+tablet - warto?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-07-03 o 10:07, Tom pisze:
    > Temat:   Laptop/notebook + tablet
    > Mam pytania:
    >
    > 1) jaka jest (teraz) różnica między laptopenm a notebookiem,
    >     w szczególnósci chodzi mi o określenia używane w ofertach ?

    W ofertach obowiązuje nazewnictwo marketingowe.
    Co oznacza że jak poszukasz to znajdziesz "laptop" który jest
    tabletem na androidzie z na stałe zamocowana kalwiaturą.
    Sprawdzaj parametry urządzenia.

    > 2) na ile w takim zestawie jest to "normalny" Laptop/notebook i
    > "normalny "tablet" ?

    Generalnie tablet bardziej przydaje się do czytania tekstów.
    A jak ktoś lubi/musi to do grania w popularne gierki z androida.

    > 3) jakie minimalne parametry powinny być spełnione żeby to miało sens ?

    A to już zależy od twoich wymagań. Jeden potrzebuje I5 a innemu
    wystarczy jakiś współczesny Celeron czy wręcz Atom.

    > 4) ile warto wydać na taki "komplet" , lub inaczej - powyżej jakiej sumy
    > lepiej kupic >     2 oddzielne urządzenia?

    Nie warto szukać kompletu.
    Zdefiniuj swoje potrzeby i poszukaj najbardziej odpowiednich urządzeń.
    I dobrze się zastanów czy potrzebujesz tego tabletu.

    > 5) w przypadku kupienia 2 oddzielnych urządzeń, jak zapewnić pełną
    > wymienność
    >     on-line wszystkich danych?

    Mało prawdopodobne abyś uruchomił na androidzie wypasiony arkusz
    z Excela. Nie bardzo też jest po co tam go uruchamiać.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-07-03 11:48:39
    Od: "Tom" <t...@t...pl>

    Dzięki za odpowiedzi. Ich analiza powoduje, że być może powinienem
    myśleć o laptopie z odłączaną klawiaturą.
    Czy ktoś ma coś takiego i mógłby napisać do czego i jak używa?

    Myślałem o zestawie laptop+tablet ponieważ laptop jest zwykle większy,
    ciężki, szczególnie z baterią. Moja myśl była taka, by w domu używać
    laptopa podlączonego do prądu, a poza domem tablet na baterii,
    ale oba z podobną funkcjonalnością i wymiennością danych.

    Najczęściej używam poczty elektronicznej i przeglądam strony www.
    Oglądam filmy, w szczególności te na YouTube. Czasem ściągam
    je na dysk twardy.
    Korzystam także z MS Office'a, głównie z MS Worda i MS Excela.
    Nie używam i nie zamierzam używać gier.

    Czy tablet zawsze pracuje pod androidem?

    Pozdrawiam
    Tom

  • 4. Data: 2018-07-03 12:11:47
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 03.07.2018 o 11:48, Tom pisze:

    > Najczęściej używam poczty elektronicznej i przeglądam strony www.
    > Oglądam filmy, w szczególności te na YouTube. Czasem ściągam
    > je na dysk twardy.

    Do tego tablet i laptop się nadaje, tablet ma mniejszy ekran i jest
    lżejszy, ale zazwyczaj pracuje dłużej na baterii.

    > Korzystam także z MS Office'a, głównie z MS Worda i MS Excela.
    > Nie używam i nie zamierzam używać gier.

    W tym wypadku lepiej laptop, ale zależy co robisz na tych dokumentach,
    jak tworzysz jakieś dokumenty o skomplikowanej strukturze, z makrami,
    wieloma grafikami, to zdecydowanie laptop, jeżeli tylko głównie
    przeglądasz i coś tam dopiszesz, to tablet z dołączoną klawiaturą
    (klawiaturę podłączysz każdą, tylko kabelek przejściówka potrzebny)

    > Czy tablet zawsze pracuje pod androidem?

    Nie, czasami jest tam Windows, czasami IOS, ale w zdecydowanej
    większości przypadków Android

  • 5. Data: 2018-07-04 09:30:13
    Od: Chris <x...@x...com>

    W dniu 2018-07-03 o 11:48, Tom pisze:
> [...]
    > je na dysk twardy.
    > Korzystam także z MS Office'a, głównie z MS Worda i MS Excela.

    Twoim wyborem zostaje Surface od MS. Pozostaje tylko kwestia ceny bo te
    zaczynają się od 3.5 tyś do 12-15 tys.

    https://www.microsoft.com/pl-pl/surface

    > Czy tablet zawsze pracuje pod androidem?

    Nie.
    Android, iOS, Windows

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein