  • 1. Data: 2018-09-29 23:31:40
    Temat: Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mój Acer Aspire 5730ZG powoli przestaje być użyteczny. Mimo upgrade cpu
    przestaje sobie radzić ze stronami pisanym przez javascriptych imbecyli,
    ponadto już nie daje rady z H.265.

    Czas na zmianę.

    Poszukuje laptopa z okolicy i5/i7 z co najmniej 3xxx generacji, uzywanego.

    Kilka parametrów które mnie interesują:

    a) 1600+ w poziomie na ileś.
    b) klawiatura z normalnym touchpadem
    c) solidna, być może cała metalowa, obudowa
    d) napęd DVD (który i tak wymienie na hdd)
    e) USB3.0 co najmniej 2 szt
    f) HDMI
    g) wygodna klawiatura
    h) karta wpierająca dekodowanie video, może być zintegrowany intel jeśli
    podoła H265.
    i) normalny, nie cienki
    j) matryca około 13 cali, max do 15.
    k) jak by miał *dodatkowe* M.2 to super.

    Obejrzalem wiele kandydatów z allegro i skłaniam się ku elitebook z
    uwagi na solidność obudowy ale zawsze jest jakiś feler, np. 820 G1 ma
    tylko 1366 pixeli. Wyższy, np. 8760w w zasadzie jest okay, ale nic nie
    wiem o solidności. Kilka egzemplarzy z allegro ma założone hasła na bios
    i wygląda na to że to jakiś poważny problem.

    Zastanawiam się nad kwotą 1000-1300zł.

    Ktoś miałby jakiś pomysł czego szukać?

    Mój stary Acer ma zasadniczą zaletę: zero awarii :D Chciałbym aby ten
    laptop równiez nie był wykonany na kolanie tylko na solidniejszych
    podzespołach. Miałem kiedyś F-S E4010. To był laptop marzeń z punktu
    widzenia jakości wykonania.

  • 2. Data: 2018-09-30 09:48:57
    Temat: Re: Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 29 Sep 2018 23:31:40 +0200, Sebastian Biały wrote:
    > Poszukuje laptopa z okolicy i5/i7 z co najmniej 3xxx generacji,
    > uzywanego.

    Mój 7-letni już Thinkpad T520 nadal służy mi 10h dziennie i daje mi pełną
    satysfakcję. W ciągu 7 lat bardzo intensywnej pracy nie miał awarii, poza
    padnięciem jednego modułu RAM po wpadce do rzeki. To "tylko" i5 2450M ale
    daje radę wszystkiemu co potrzebuję (kompilacja dużych projektów,
    uruchamianie kilku VM jednocześnie, transkodowanie plików wideo...).
    Gdybym miał go wymienić, to znów brałbym coś z linii Thinkpad. W
    porównaniu do innych laptopów które w życiu miałem (Highscreen, Dell,
    Toshiba), ten jest niezniszczalny. Do tego ma zajebistą klawiaturę, a to
    rzadkość wśród laptopów.

    Mateusz

  • 3. Data: 2018-09-30 11:24:47
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 9:48 AM, Mateusz Viste wrote:
    > i5 2450M

    http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core2-Duo-T9550-vs-Int
    el-Core-i5-2450M

    Czyli niewiele lepiej od mojego. Przy naciąganiu to jakieś 2x szybciej w
    obliczeniach. Pewnie pamięc, pewnie tamto i siamto, ale dalej troche za
    mało jak na odczuwalną zmianę.

  • 4. Data: 2018-09-30 11:41:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 30 Sep 2018 11:24:47 +0200, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    >
    > Czyli niewiele lepiej od mojego. Przy naciąganiu to jakieś 2x szybciej w
    > obliczeniach. Pewnie pamięc, pewnie tamto i siamto, ale dalej troche za

    Ale ja nie sugerowałem kupowania 7-letniego dziadka :) Te nowsze Thinkpady
    mają na pewno dużo mocniejsze CPU, przy (jak mniemam) zachowaniu swoich
    Thinkpadowych cech. Pozostaje kwestia budżetu... do poszukania.

    Mateusz

  • 5. Data: 2018-09-30 13:09:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 11:41 AM, Mateusz Viste wrote:
    > Te nowsze Thinkpady
    > mają na pewno dużo mocniejsze CPU, przy (jak mniemam) zachowaniu swoich
    > Thinkpadowych cech.

    No więc ... niekoniecznie.

    https://www.youtube.com/watch?v=UxQGhqF60zE

  • 6. Data: 2018-09-30 22:16:14
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > g) wygodna klawiatura
    > j) matryca około 13 cali, max do 15.

    Albo wygodna klawiatura, albo max 15 cali. Pancerny i o rakietowych
    osiągach jest Dell Precision 6600. Waży co prawda 4,5 kg i zasilacz ma
    ćwierć kW, ale coś za coś.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2018-09-30 22:27:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/30/2018 10:16 PM, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Albo wygodna klawiatura, albo max 15 cali.

    No właśnie niekoniecznie. Wspomniany F-S E4010 był raczej małym
    laptopem, ale z wygodną klawiaturą. Nie chodzi o wymiar tylko o
    wyczuwalny skok. Moja obecna w Acerze powoduje że nagminnie trace
    literki. Brakuje mi histerezy, takiej namiastki klawiatury mechanicznej.
    Ta niewielka ale wyczuwalna histereza była w F-S.

    > Pancerny i o rakietowych
    > osiągach jest Dell Precision 6600. Waży co prawda 4,5 kg i zasilacz ma
    > ćwierć kW, ale coś za coś.

    Drogie i tylko 2xxx :D Ale obejrzę, może faktycznie warto.

  • 8. Data: 2018-10-02 12:02:31
    Od: ń <ń@ń.ń>

    EliteBooki mają HDMI?
    Q...mi rzucam na swojego, że jednak nie ma :-(
    BTW jeśli już to z DreamColor.

    -----

  • 9. Data: 2018-10-02 12:06:25
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Obserwując organoleptycznie, jak w HP z roku na rok pogarszają się klawiatury, to nie
    byłbym pewien nawet Lenovo :-((

    -----
    > Te nowsze Thinkpady mają na pewno dużo mocniejsze CPU, przy zachowaniu swoich
    Thinkpadowych cech.

  • 10. Data: 2018-10-02 14:24:35
    Od: Airless <r...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 października 2018 12:02:28 UTC+2 użytkownik ń napisał:
    > EliteBooki mają HDMI?
    > Q...mi rzucam na swojego, że jednak nie ma :-(
    > BTW jeśli już to z DreamColor.
    >

    > -----

    HDMI jest w np. 13" EliteBooku 830 G5. Zwyczajowo wstawiają DisplayPort.