  • 31. Data: 2018-10-13 16:02:21
    Temat: Re: Laptop z i5/7 o dobrej jakosci wykonania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 13/10/2018 01:08, ń wrote:
    > Upgrejdować z win 7 do win 10 może być w sensie zainstalować od zera (chociaż
    zabawa ze sterownikami może być).

    Został mi jeden sterownik który się nie pobrał sam. Sterownik do ochrony
    przed wstrząsami. Da sie go zainstalwoać z lekką kombinacją. Reszta
    poszła samoczynnie.

    > Ale z jakiej płyty?

    Z pendrive zrobionego samodzielnie przez windowsa w innym win10.

    https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/wi
    ndows10

    Nie wiem czy ten inny musi być w wersji pro. Być może.

    > Wolałbym mieć spokój bez konieczności wprowadzania kodu przy instalacji.

    Pyta o kod. Dalejsz anuluj i po reboocie system jest aktywowany. Nie
    upłyną jeszcze miesiąć abym miał pewność, ale wszelki narzędzia twierdzą
    że się aktywował.

  • 32. Data: 2018-10-29 17:49:44
    Od: ń <j...@g...com>

    To złącze mSata w EliteBooku może być wyłącznie pod kartę WWAN (GSM/CDMA).
    Przerabiają, szczegóły na forum notebook review.

    -----

  • 33. Data: 2018-10-29 18:00:58
    Od: j...@g...com

    Seria 8x40w była pod Win7, seria 8x60w pod Win 8.1, seria 8x70w pod Win 10.
    Moje 8x40w z nalepkami Win 7 Pro pięknie się cyfrowo aktywowały do Win 10 (płyta
    najnowsze iso Win 10 ze strony MS) - zainspirował mnie wątek kolegi ;-)

    Inna sprawa w czym jest lepszy i po co Win 10, ręce się trzęsa od samego patrzenia
    ;-)
    No, przy instalacji sterowników 10 lepsza od 7.

    -----

  • 34. Data: 2018-10-29 18:23:14
    Od: ń <j...@g...com>

    No tak, z akcelerometrem też miałem trochę zabawy, żeby okienkowe Hello raczyło
    czytnik linii zauważyć.
    Softpaki dla Win 10 w kolejności od najnowszego:
    HP Mobile Data Protection Sensor
    SP88981
    SP85435
    SP84595
    SP83846
    SP82228
    SP71714

    U mnie jeszcze był problem ze sterownikiem czytnika papilarnego, żaden softpak HP nie
    dawał rady, tzn. w menedżerze urządzeń było niby OK, lecz Windows Hello czytnika
    linii nie widziało.
    Ale na stronach MS są dwa spakowane do *.cab sterowniki kompatybilne z Win 10,
    dopiero po tym Windows Hello ruszyło.
    Nazwy tych plików MS:
    200000601_40fd10f76e19e2f6715ed8c55e103fc38f3e8f28.c
    ab
    20574981_30f271c23ef82e9581032d047123b4019ec943e5.ca
    Wydaje mi się, że głowice sa parkowane tylko dla HDD w głównej kieszeni, a nie w
    kieszeni po CD-ROM.

    -----

  • 35. Data: 2018-10-29 18:26:29
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj , 29 paź 2018 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    Bzdura

  • 36. Data: 2018-10-29 19:43:45
    Od: j...@g...com

    Dla potomności:
    https://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Operating-Sys
    tem-and-Recovery/Windows-10-can-t-activate-fingerpri
    nt-scanner-login/td-p/5212919
    www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=VFS45
    1
    www.catalog.update.microsoft.com/ScopedViewInline.as
    px?updateid=d194bfbe-8882-4be0-9503-5e98e8a20a12
    www.catalog.update.microsoft.com/ScopedViewInline.as
    px?updateid=a82c9fd3-a8ce-4672-ae37-15dcd42aefe1
    Przy czym OIDP musiałem ręcznie usunąć sterownik, który się zainstalował
    automatycznie jako "już najlepszy" i ręcznie doinstalować w opcji 'Let me pick from a
    list...' -> 'Have disk'.

    -----

  • 37. Data: 2018-10-30 10:52:31
    Od: ń <k...@t...sie>

    Nie 'Anuluj', lecz 'Nie mam klucza produktu -> Idź dalej' czy jakoś tak.
    W sumie to Ty namówiłeś mnie na instalacje Win 10 ;-)
    Teraz mogę zrobić obraz systemu i spokojnie wrócić do Win 7 ;-))

    O ile z Win 10 i EliteBookami poszło bezproblemowo (jeszcze jedna przyczyna,
    żeby kupować poleasingowce serii biznesowych), z Win 7 już nie - strona MS:
    www.microsoft.com/en-us/software-download/windows7
    po wpisaniu klucza z Win 7 który był na kupionym notku (system 2-dniowy tyle
    ile wysyłka, zapewne zainstalowany przez sprzedającego, nieaktywowany,
    Product Key inny niż na naklejce, Product ID 00371-177-xxxxxxx-yyyyy,
    odrzuca mi możliwość ściągnięcia instalki Win 7 - wyskakuje popup z błędem
    Refer to Message Code 715-123130 i długim numerem transakcji ciekawe
    dlaczego??

    -----

  • 38. Data: 2018-10-30 17:49:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2018 18:00, j...@g...com wrote:
    > Inna sprawa w czym jest lepszy i po co Win 10

    Bo win7 za chwile nie będzie istniał. Dlatego jest lepszy.

    > , ręce się trzęsa od samego patrzenia ;-)
    > No, przy instalacji sterowników 10 lepsza od 7.

    Zależy. Np. 10-ka jak instaluje sterownik profilic (takie konwertery
    rs232) to wykrywa czy nie jest to podrabiany scalak. To samo z FTDI.
    Trzeab robić downgrade, a to już nie jest łatwe. Innymi słowy ktoś mnie
    stara się uszczęśliwiać na siłę.

  • 39. Data: 2018-10-30 17:52:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2018 10:52, ń wrote:
    > 00371-177-xxxxxxx-yyyyy, odrzuca mi możliwość ściągnięcia instalki Win 7

    Odrzuca, bo to oem zapewne. Kod jest "specjalny" i wymaga specjalnej
    płyty instalacyjnej do producenta z dodanym certyfikatem. Niektóre lewe
    cracki do win7 poza łamaniem aktywacji miały bardzo pożyteczną
    właściwość: potrafily dodawać certyfikaty do systemu aby akceptował
    klucz z naklejki. Instalowało się wtedy cobądź, dorzucało certyfikat i
    aktywowało. Dotyczyło to głównie tanich laptopów. Ot, pozyteczne użycie
    cracka do zrobienia legalnego systemu.

  • 40. Data: 2018-10-30 17:56:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 29/10/2018 17:49, ń wrote:
    > To złącze mSata w EliteBooku może być wyłącznie pod kartę WWAN (GSM/CDMA).
    > Przerabiają, szczegóły na forum notebook review.

    W moim są *TRZY* złacza przypominające mSATA/mPCIe.

    Jedno to mSATA. Pasuje każdy dysk ale nie można bootować.

    Drugie to uniwersalne mPCIe. Pasuje kilka kart wifi jakie sprawdziłem
    zakładam że powinna pasować każda.

    Trzecie to mPCIe dedykowane do modemów WLAN. Ma osobne gniado na simma
    pod baterią. Akceptuje tylko konsekrowane karty HP, karty te jednak są
    tanie. Ale nie wiem czy LTE, takich nie sprawdzałem. Zwykły modem nie
    LTE konsekrowany przez HP działa. Tylko że teraz to nie ma sensu i tak
    można dzielić telefonem, często skuteczniej.

    Złącza mPCIe nie da się przerobić w mSATA ani odwrotnie. Inna logika i
    protokoły.

    Mój to 8570w.