  • 1. Data: 2018-11-01 12:57:14
    Temat: Laptop z jakim procesorem?
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Przymierzam się do kupna nowego laptopa/notebooka.

    W zasadzie jestem zdecydowany co do:
    - ekran ok.15,6" matowy
    - rozdzielczość 1920x1080 (full HD)
    - dyski: HDD ok.1000 GB i SSD ok.250 GB
    - RAM 8 GB

    Natomiast mam wątpliwości co do procesora.
    Skłaniam się ku Intelowi, ale który wybrać?
    Nie wiem jak się przekłada odpowiednio i3, i5, i7 na spełnienie
    moich potrzeb/oczekiwań.

    Laptop będzie używany do korzystania z:
    - Internet (strony, poczta, grupy itp.)
    - Office
    - Skype lub tp.
    - nauka języków, w tym do wyświetlania filmów z Youtube i nie tylko.
    Z dwóch ostatnich powodów zależy mi na dobrej jakości dźwięku,
    głośników i mikrofonu.

    Ponadto mam sporo materiału językowego zapisanego na DVD,
    więc odtwarzacz/nagrywarka DVD byłaby mile widziana. Jeśli
    jednak to miałoby zawężać wybór, to poradzę sobie bez tego.

    Co do ceny, powiem ogólnie - warta zawartości. Myślę o wydatku
    od 2500 zł do 3000 zł, w tym system operacyjny Windows 10.
    Gdyby natomiast z istotnych powodów należało wydać więcej,
    to też jestem na to przygotowany.

    Możecie coś doradzić, szczególnie w sprawie procesora i jakości
    dźwięku?
    Jeśli możecie wskazać jakiś konkretny model, który spełnia moje
    oczekiwania, a jest wart kupienia, to proszę podajcie.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 2. Data: 2018-11-01 17:21:42
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Adam, 01 lis 2018 w news:5bdaea1a$0$492$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Przymierzam się do kupna nowego laptopa/notebooka.

> [...]
    Dysk można dokupić, ram też. CPU są w większości dzisiejszych lapków
    lutowane więc nic nie zrobisz. Ja wychodzę z założenia, że jak ktoś nie
    gra, to najważniejszy jeset procesor i trzeba kupować jak
    najmocniejszy.

> [...]
    > - Office
    > - Skype lub tp.
    > - nauka języków, w tym do wyświetlania filmów z Youtube i nie tylko.
    Do tego pewnie jakiś z najmocniejszych Core2Duo z 10 leteniego laptopa
    by się nadawał, więc tym bardziej już i3, ale go odrzuć, jeśli sprzęt
    ma posłużyć dłużej. Zostaje i5 i i7

    > Z dwóch ostatnich powodów zależy mi na dobrej jakości dźwięku,
    > głośników i mikrofonu.

    O z tym to różnie bywa. To jest kryterium, które może zdyskfalifikować
    kilka fajnych modeli.
    Nie wiem jaki konkretnie model polecić. Osobiście nie mam zaufania do
    Lenovo ze względu na opinie o ich serwisie.

  • 3. Data: 2018-11-01 17:41:32
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lutowane więc nic nie zrobisz. Ja wychodzę z założenia, że jak ktoś nie
    > gra, to najważniejszy jeset procesor i trzeba kupować jak
    Tak zrobię. Ale czy zwracać uwagę tylko na samo i5 lub i7, czy jeszcze
    na jakieś oznaczenia zwrócić uwagę?

    > O z tym to różnie bywa. To jest kryterium, które może zdyskfalifikować
    > kilka fajnych modeli.
    Mam prośbę do dyskutantów, jeśli ktoś trafił na wyjątkowo dobry egzemplarz
    pod tym względem, to proszę o podanie.
    Jeśli ktoś trafił na kiepski egzemplarz, to też proszę o podanie, ku przestrodze.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 4. Data: 2018-11-01 20:10:10
    Od: ń <k...@t...sie>

    Mogę być nie na bieżąco, ale brałbym taki z czterema gniazdami pamięci na płycie
    głównej, a nie z dwoma.
    Obok dysku pamięć to najczęściej rozbudowywany fragment komputera.
    BTW szukałbym paroletniego poleasingowego, jeśli Ci zależy to np. w ostatnim roku
    3-letniej gwarancji.
    Warto mieć podwójną grafikę, tzn. z płyty głównej (oszczędność energii) i z karty
    graficznej (wydajność) - sprzedawca raczej nie
    pomoże, lecz fora użytkowników.
    Dźwięk, głośniki i mikrofon to w lapkach gamingowych i/lub multimedialnych, kłóci się
    nieco ze sprzętem biurowym, jak również z HDD
    (stały szum dysku-zrezygnuj z HDD, przypinaj zewnętrzny).
    Do filmów to jakaś dobra matryca w rodzaju DreamColor/PremierColor, choć jak dla mnie
    ekran lapka to na podróż, a do domu monitor
    zewnętrzny ew. telewizor (plus np. Chromecast).
    Dobre wyjścia audio (analogowe, cyfrowe, może optyczne).
    Dobre słuchawki ;-))

  • 5. Data: 2018-11-01 20:31:53
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "ń" <k...@t...sie> napisał w wiadomości

    > Mogę być nie na bieżąco, ale brałbym taki z czterema gniazdami pamięci
    > na płycie głównej, a nie z dwoma.
    Nie wiem o co chodzi.

    > BTW szukałbym paroletniego poleasingowego, jeśli Ci zależy to np. w ostatnim
    > roku 3-letniej gwarancji.
    Nie kupuję używanego sprzętu gdy nie muszę.

    > Warto mieć podwójną grafikę, tzn. z płyty głównej (oszczędność energii)
    > i z karty graficznej (wydajność) - sprzedawca raczej nie pomoże, lecz fora
    użytkowników.
    Zatem pytam, co kupić?

    > (stały szum dysku-zrezygnuj z HDD, przypinaj zewnętrzny).
    Oprócz dysku zewnętrznego chciałbym także móc podłączać zewnętrznie
    dysk wewnętrzny ze starego laptopa. Pewnie potrzebny by był jakiś adapter
    do podłączenia do USB. Co warto kupić?

    > Do filmów to jakaś dobra matryca w rodzaju DreamColor/PremierColor,
    > choć jak dla mnie ekran lapka to na podróż, a do domu monitor zewnętrzny
    > ew. telewizor (plus np. Chromecast).
    To są filmy do nauki języków, a nie arcydzieła sztuki filmowej żeby się nimi
    delektować.
    Ekran 15,6" i rozdzielczość 1920x1080 w zupełności wystarczy.

    > Dobre wyjścia audio (analogowe, cyfrowe, może optyczne).
    > Dobre słuchawki ;-))
    Laptop powinien zapewniać dobry dźwięk, a dobre słuchawki to dodatek by odciąć się
    od zakłóceń z otoczenia.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 6. Data: 2018-11-01 20:36:29
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Adam" <...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem o co chodzi.
    Przepraszam, źle przeczytałem Oczywiście wiem, o co chodzi. Masz rację.

    Adam

  • 7. Data: 2018-11-01 20:48:55
    Od: ń <k...@t...sie>

    Tak czy inaczej w tym budżecie szukałbym z wyjściem 4k/UHD (3840x2160@60), z DP i
    HDMI jednocześnie (bo się zaraz zacznie szukanie
    przejściówek).
    BTW jak film ma napisy to na 15'' trzeba mieć niezły wzrok.

    -----

  • 8. Data: 2018-11-01 20:54:11
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    > Tak czy inaczej w tym budżecie szukałbym z wyjściem 4k/UHD (3840x2160@60), z DP i
    HDMI
    > jednocześnie (bo się zaraz zacznie szukanie przejściówek).
    pewnie masz rację. Jeśli inne parametry będą mi odpowiadały, to z pewnoscią
    wezmę taki, jak radzisz.

    Byłbym wdzięczny za podanie konkretnego modelu, który spełnia moje wymagania,
    a który się u kogoś dobrze spisuje.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 9. Data: 2018-11-01 22:21:03
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Adam, 01 lis 2018 w
    news:5bdb55a9$0$492$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Użytkownik "Adam" <...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, źle przeczytałem Oczywiście wiem, o co chodzi. Masz
    > rację.

    Taaaa, powodzenia w szukaniu laptopa konsumenckiego z 4 gniazdami ram.
    Takie rzeczy to w stacjach roboczych i może gamingowych.
    Do twoich wymagań dałoby radę nawet 4 Gb RAM - śmiem twierdzić, że nie
    czyłbyś dyskomfortu. 8 - z pewnością wystarczy z naddatkiem.
    Procesory z "U" to wlutowane w płytę niskonapięciowe - teoretycznie
    energooszczędne, ale mniej wydajne - one królują w laptopach.
    Najlepiej zajrzyj na forum nhl.pl tam ludzie są na bieżąco i może coś
    doradzą.
    Co do kieszeni na dysk to ja kupiłem kiedyś coś takiego najtańszego i o
    dziwo działa cały czas, choć używam rzadko.
    https://allegro.pl/kategoria/komputery?string=kiesze
    ń%20na%
    20dysk&order=m&bmatch=baseline-ele-1-0-0725

  • 10. Data: 2018-11-01 22:43:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 01.11.2018 o 12:57, Adam pisze:
    > Przymierzam się do kupna nowego laptopa/notebooka.
    (...)
    > Możecie coś doradzić, szczególnie w sprawie procesora i jakości
    > dźwięku?
    nie. bo dzwięk w laptopach, komputerach jest dla zwykłych ludzi.
    Audiofile będą niezadowloeni
    > Jeśli możecie wskazać jakiś konkretny model, który spełnia moje
    > oczekiwania, a jest wart kupienia, to proszę podajcie.
    Obawiam się ze będziesz musiał dużo dopłacić do spełnienia 100% wymagań,
    ale jeśli spuścisz z tonu o 3 procent to może to się nada:

    https://www.x-kom.pl/p/456335-notebook-laptop-156-le
    novo-ideapad-320-15-i5-8250u-8gb-120-win10-mx150.htm

    może nie konkretne ten model, ale z rodziny ideapad320. ma cdrom, który
    można wymontować a w jego miejsce włożyc drugi dysk - uwaga jak będziesz
    kupował drugi dysk i ramkę - jak najcieńszy bo w pionie ciasno. Ludzie
    zarzucają nienajwyzszą jakośc. znajomi mają od grudnia 2017, na stole,
    na kolanach, na kołdrze włózku- nic się nie dzieje złego. Synowi kupiłem
    w wakacje - też nie szanuje zbytnio - wszsystko działa. Denerwująca jest
    mała ilość gniazd usb, ale kupiłem huba usbc->4x usb + audio. jedna
    wtyka i wszystko podłączone.
    Jeśli jednak Ci się nie spodoba, bo tak. to mam wskazówkę wpisz w google
    typ procesora i dodaj słowo "passmark". dostaniesz wynik benchmarków
    każdego popularnego procka. jest to jakieś tam z grubsza porównanie.
    można się zdziwić faktem, że podobne procesory, mogą miec duuuuże
    różnice w wydajności. czasem naprawdę warto dopłacić parę stówek, bo
    procka napewno nie wymienisz. pamięć, dysk, może grafike - ale procka nie.

    ToMasz