  • 91. Data: 2018-11-03 20:19:05
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-11-03 o 19:46, ToMasz pisze:

    > do czego w praktyce przydaje się 1 gigabit transferu?

    W praktyce przyśpiesza dziesięciokrotnie transfer niż Fastethernet czy
    jakieś dziadowskie WiFi.
    Ja na przykład większość rzeczy trzymam na NAS-ie: zdjęcia, filmy,
    backupy. Na WiFi, niby 300Mbit/s, film z NAS-a potrafi się przyciąć, na
    gigabicie jeszcze mi się to nie przytrafiło.

  • 92. Data: 2018-11-03 21:06:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.11.2018 o 20:19, nadir pisze:

> [...]
    > backupy. Na WiFi, niby 300Mbit/s, film z NAS-a potrafi się przyciąć, na
    > gigabicie jeszcze mi się to nie przytrafiło.
    rozumiem i wcale się nie dziwię. ale w takim razie gigabit, przydaje się
    gdy _wewnątrz_ sieci lokalnej wszystkie urządzenia mają gigabit i
    transfer plików odbywa się _wewnątrz_ sieci lokalnej. to dość wąska
    sepcjalizacja...
    ja w jednym z laptopów mam zepsutą kartę sieciową lan. dowiedziałem się
    po paru latach, gdy na nowo instalowany windows nie umiał "dociągnąć"
    sterowników do wifi. JAk laptop, to jednak bezprzewodowe uzywanie...

    ToMasz

  • 93. Data: 2018-11-03 22:14:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > mają gigabit i transfer plików odbywa się _wewnątrz_ sieci
    > lokalnej. to dość wąska sepcjalizacja...

    Jak ma się szybki internet ze światłowodu to karta 100 ogranicza.
    Czyli zapłacone a niewykorzystane.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 94. Data: 2018-11-03 23:48:49
    Od: "n" <...@...e>

    Podobnie u mnie i7 Edge na tym kruku skacze z 2% do 36% procka :-0
    A na starym kompie nie byłem w stanie nic kupić z euro pl tak muliło.
    Ale telefon nie mulił ;-)

    -----
    > Win7, wlazłem na stronę i Firefox zabiera ponad 30% CPU kompletnie nic nie robiąc
    tylko gapiąc się na obrazek.

  • 95. Data: 2018-11-04 00:04:41
    Od: "n" <...@...e>

    Niezłe to blokowanie reklam przez Operę (12% zajętości i7 w porównaniu do 36% z
    Edge!).

    -----

  • 96. Data: 2018-11-04 00:08:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-03, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Pięć lat temu kupiłem do biura kilka laptopów Lenovo, z serii B-coś. Cena
    > była bardzo atrakcyjna więc spodziewałem się że to będzie tandeta na 2
    > lata - a wcale nie, laptopy działają bez problemu do dziś. Lenovo ma
    > faktycznie bardzo dobry stosunek cena/jakość. Jedyna wada którą mogę

    Lenovo jest MZ dobrą firmą jeśli chodzi o trwałośc i jakość sprzetu,
    ale parę lat temu zaliczyli olbrzymią wpadkę instalując w biosie swoich
    laptopów kod (rootkit) umozliwiające potem instalowanie oprogramowanie
    bardzo wątpliwej reputacji (klasy spyware, malware). Zdarzyło się to im
    więcej niż raz.

    --
    Marcin

  • 97. Data: 2018-11-04 00:12:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-03, Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Muszę dla ścisłości ostrzec że moja wcześniejsza odpowiedź miała pewien
    > podtekst humorystyczny, którego być może nie dojrzałeś. Co prawda
    > informacje w niej zawarte są w 100% prawdziwe, jednak nie wiem czy mogą
    > być dziś pomocne :)
    >
    > Tutaj można zobaczyć mojego T1100 w akcji:
    > https://www.youtube.com/watch?v=8ssDGBTssUI&t=75s
    >
    > Krótko mówiąc: moja znajomość laptopów Toshiby jest nienajświeższa, dużo
    > mogło się zmienić...

    Potwierdzę, że przynajmniej jedno się nie zmieniło: dyski nadal padaja
    i to nawet bardziej zpektakularnie. Zaliczyłe katastrofalne pady 2ch
    2TB dysków Toshiby zaledwie po kilku godzinach pracy. Jedyna taka
    firma w mojej kolekcji.

    --
    Marcin

  • 98. Data: 2018-11-04 00:21:19
    Od: "n" <...@...e>

    A jak pobrać ze strony MS instalkę iso Win 7, gdy z nieznanych przyczyn strona
    odrzuca wpisywany przed pobraniem product key?
    Czy pobrane instalki Win 7 są zindywidualizowane tzn. zawierają w sobie wpisywany na
    stronie MS klucz?

  • 99. Data: 2018-11-04 00:22:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-03, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Do kopiowania filmów. :-)

    Niekoniecznie ale blisko. Obróbka multimedialna plików wideo. Jak się
    ma na warsztacie kilka projektów na raz to zajmuje to miejsca w cholerę
    i jedynym racjonalnym rozwiązaniem jest trzymanie cześci tego (np.
    plików wyściowych) na NASie.

    Poza tym jak jest paru użytkowników w sieci to faktycznie przy
    oglądaniu filmów o wyższych bitrate 100base może się zapchac.

    --
    Marcin

  • 100. Data: 2018-11-04 00:26:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-03, Adam <...@d...com.pl> wrote:
    > Dzięki. To już jest jakiś trop, bo porównując procesory kupię
    > nowego laptopa w przyszłej dekadzie.
    > Laptopy Toshiby są chyba droższe niż innychy firm, ale może
    > znajdę coś odpowiedniego, a nie przesadnie drogiego.

    Adam, wybierz konkretny model, który Ci się podoba, sprawdź benchmarki
    cpu, a w razie wątpliwości zarzuć na grupę. Nie wiem czy o tym pisałeś,
    ale jest jeszcze podstawowe pytanie, do czego ma być Ci potrzebna ta
    cała moc obliczeniowa?

    --
    Marcin