  • 11. Data: 2018-11-02 01:43:23
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Adam pisze tak:

    > Co do ceny, powiem ogólnie - warta zawartości. Myślę o wydatku
    > od 2500 zł do 3000 zł, w tym system operacyjny Windows 10.
    > Gdyby natomiast z istotnych powodów należało wydać więcej,
    > to też jestem na to przygotowany.

    za tyle kasy to już sobie kupisz i7

    https://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki/dell-insp
    iron-3576-15-6-intel-core-i7-8550u-8gb-ram-256gb-dys
    k-r5m430-grafika-win10.bhtml

    > Możecie coś doradzić, szczególnie w sprawie procesora i jakości
    > dźwięku?

    Altec Lansing pieunknie gra :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2018-11-02 07:19:20
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Przy okazji dyskutowanego tematu chciałem zapytać
    o płytę DVD lub pamięć USB z pełną instalacyjną wersją
    Windows 10.
    Przeglądając strony ze sprzętem gdzieś to widziałem,
    ale teraz nie mogę tego znaleźć.
    Chodziło chyba o to, że podając SN można otrzymać
    z Microsoftu taką wersję.
    Czy ktoś mógłby mnie oświecić w temacie?

    Pozdrowienia
    Adam

  • 13. Data: 2018-11-02 10:12:23
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

    > za tyle kasy to już sobie kupisz i7

    Ale nasuwa się pytanie co w stosunku do moich potrzeb da mi i7
    zamiast i5. To że mogę zapłacić nie znaczy że warto.
    Zaznaczam, że sprzęt kupuję raczej na dłużej, więc może z tego
    punktu widzenia i7 byłby lepszy. Czekam na opinie fachowców.

    > Altec Lansing pieunknie gra :)

    Ale to, podobnie jak dobre słuchawki, jest do dokupienia.
    Mnie chodzi o jakość dźwięku jako cecha samego laptopa.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 14. Data: 2018-11-02 10:44:24
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "pueblo" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Procesory z "U" to wlutowane w płytę niskonapięciowe - teoretycznie
    > energooszczędne, ale mniej wydajne - one królują w laptopach.
    Wydaje mi się, że wydajność procesora jest najważniejsza.
    Czy z tego wynika, że powinieniem unikać procesorów z "U"?

    > Najlepiej zajrzyj na forum nhl.pl tam ludzie są na bieżąco i może coś
    > doradzą.
    Będę zaglądał.

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    > mam wskazówkę wpisz w google
    > typ procesora i dodaj słowo "passmark". dostaniesz wynik benchmarków
    > każdego popularnego procka. jest to jakieś tam z grubsza porównanie.
    > można się zdziwić faktem, że podobne procesory, mogą miec duuuuże
    > różnice w wydajności. czasem naprawdę warto dopłacić parę stówek, bo
    > procka napewno nie wymienisz. pamięć, dysk, może grafike - ale procka nie
    Spróbowałem. To cenne źródło bardzo zaawansowanych informacji.
    Dla mnie ważna bylaby wskazówka na co szczególnie zwrócić uwagę
    przy porównywaniu procesorów. M. in. co wskazuje głównie na wydajność.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 15. Data: 2018-11-02 11:06:53
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 07:19:20 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bdbec54$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Adam" <...@d...com.pl> :
> [...]
    >Chodziło chyba o to, że podając SN można otrzymać
    >z Microsoftu taką wersję.
    >Czy ktoś mógłby mnie oświecić w temacie?

    https://www.microsoft.com/en-us/software-download/wi
    ndows10ISO

    Jeśli wejdziesz z systemu Windows, to dostaniesz możliwość pobrania
    narzędzia do tworzenia pliku iso(np do instalacji na innym
    komputerne), jeśli z Linuksa, to będziesz mieć możliwość pobrania iso
    bezpośrednio.
    Można też oszukać stronę za pomocą user agent switchera.

  • 16. Data: 2018-11-02 11:33:53
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <B...@i...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezpośrednio.
    > Można też oszukać stronę za pomocą user agent switchera.

    Wszedłem z systemu Windows i zaczęło się ściągać Win10_1803_Polish_x64.iso.
    Co mnie zdziwiło, to fakt, że zostałem zapytany o wersję: 32bit czy 64bit oraz o
    język,
    natomiast nie zostałem zapytany o wersję Windows 10, a wiem, że jest ich klika.
    Jedynie pokazał się wybór Windows 10 Update ..., ale to chyba mnie nie dotyczy.
    Po ściągnięciu normalnie wypaliłbym to .iso na płytce DVD i miałbym płytkę
    instalacyjną.
    Ale na wypadek zakupu laptopa bez napędu DVD powinienem to mieć na pendrive'ie
    (USB). Czy skopiować ten plik jako .iso na pendrive'a, czy raczej powinien on być
    jakoś
    przetworzony w celu późniejszego zastosowania do wgrania systemu?

    Rozumiem, że kupując nowego laptopa z systemem Windows 10, prawdopodobnie
    Home, system będzie predefiniowany, czyli już będzie nagrany i będzie działał.
    Dostanę także, na nalepce lub w dokumentach, t.zw. Product Key.
    Gdyby potem coś się bardzo złego stało, będę mógł sformatować dysk systemowy
    i będę mógł z tego obecnie ściąganego nagrania .iso, korzystając z otrzymanego
    przy kupnie Product Key, wgrać system od nowa - z płytki lub z pendrive'a.
    Dobrze myślę?

    Dziękuję i pozdrawiam
    Adam

  • 17. Data: 2018-11-02 11:59:23
    Od: "Leszek K." <l...@g...com>

    Dnia Fri, 2 Nov 2018 11:33:53 +0100, Adam napisał(a):

    > ... Czy skopiować ten plik jako .iso na pendrive'a, czy raczej powinien on być
    jakoś
    > przetworzony w celu późniejszego zastosowania do wgrania systemu?

    Trzeba przetworzyć. Polecam:
    https://rufus.ie/pl_PL.html

    --
    Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

  • 18. Data: 2018-11-02 12:21:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 01/11/2018 17:21, pueblo wrote:
    > Do tego pewnie jakiś z najmocniejszych Core2Duo z 10 leteniego laptopa
    > by się nadawał

    Nie. Tego powodu przed chwilą zmieniłem laptopa na i7, z C2D całkiem
    przyzwoitego. Nie dało rady, ilośc imbecyli od JavaScriptu rośnie
    lawinowo, samo łaskawe oglądanie obrazka na stronie wymaga 400% mocy
    procesora, klikanie w link niewykonalne bez 4x5GHz. Idą mroczne czasy
    gdzie przeglądanie dziadowskiego allegro pochłania połowe zasobów
    energetycznych kraju na grzanie CPU zimą.

    Innymi słowy C2D nie ma już żadnego sensu, mimo że do "wszystkiego" był
    wystarczający.

  • 19. Data: 2018-11-02 12:31:42
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 2 Nov 2018 11:33:53 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5bdc2800$0$504$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Adam" <...@d...com.pl> :
> [...]
    jakoś
    >przetworzony w celu późniejszego zastosowania do wgrania systemu?

    Instalka ma wszystkie wersje, wybierasz sobie odpowiednią, możesz
    wpisać klucz, albo wybrać "licencja cyrowa", wtedy klucza nie
    podajesz(to w sytuacji, kiedy na danym komputerze był już win bez
    klucza, z licencją cyfrową).

    Co do instalacji z pena:
    https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/ma
    nufacture/desktop/install-windows-from-a-usb-flash-d
    rive

    Ja mam kieszeń na dysk, która z wgranych plików ISO emuluje napęd DVD,
    w ostateczności zadaję na U3.

> [...]
    >przy kupnie Product Key, wgrać system od nowa - z płytki lub z pendrive'a.

    Dobrze myślisz.

  • 20. Data: 2018-11-02 12:46:24
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    > Nie. Tego powodu przed chwilą zmieniłem laptopa na i7, z C2D całkiem przyzwoitego.

    A ten nowy, z i7, też przyzwoity? Jeśli tak, to podaj proszę jaki to model/skład.
    Opinia użytkownika jest tysiąc razy ważniesza niż to co podaje sprzedawca,
    a nawet tester.

    > Ja mam kieszeń na dysk, która z wgranych plików ISO emuluje napęd DVD,
    > w ostateczności zadaję na U3.
    Czy to jest tylko emulacja DVD w przypadku plików ISO, czy w ogóle emulacja
    napędu DVD? Jeśli to drugie, to napisz proszę coś więcej.

    Pozdrowienia
    Adam