  • 191. Data: 2018-11-09 12:31:36
    Temat: Re: Laptop z jakim procesorem?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-09, Adam <...@d...com.pl> wrote:
    > Co myślicie o tej ofercie:
    > https://allegro.pl/laptop-lenovo-v130-i5-8gb-256ssd-
    w10-pro-tablet-i7661205811.html?bi_s=ads&bi_m=listin
    g%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NmQ1YWEwZTItZmQyMS00ZDZkLTk
    xYjUtZTMwZDU1YjZmMmNiAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emis
    sion_unit_id=129d8b69-1c54-418b-8f08-54b4e158319a

    > Mile widziana totalna krytyka i ewentualnie podkreślenie zalet..

    Wygląda dobrze. Cpu, RAM, SSD, rozdzielczość, takie jakie mam w swoim
    Dellu XPS'sie. Śmiga bez zastrzeżeń.

    Tablet zdaje się żaden szał, ale też wydaje się ok.

    > W zasadzie nie planowałem teraz zakupu tabletu, ale skoro laptop wydaje
    > mi się zbyt duży żeby zabierać go ze sobą, to tablet mógłby się przydać.
    >
    > Czy wymiana danych między tym laptopem i tabletem będzie wygodna?

    Niestety na Windows się nie znam.

    > Warto kupić je razem?

    Jeśli potrzebujesz obu to tak, ale o cenie się nie wypowiem bo słabo się
    w nowych orientuję.

    --
    Marcin

  • 192. Data: 2018-11-09 23:53:59
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości
> [...]
    sion_unit_id=129d8b69-1c54-418b-8f08-54b4e158319a

    > Wygląda dobrze. Cpu, RAM, SSD, rozdzielczość, takie jakie mam w swoim

    Dzięki za tę opinię. Właśnie o to śmiganie mi chodziło. :-)

    > Tablet zdaje się żaden szał, ale też wydaje się ok.

    Przeczytałem wątek "Jaki tablet?" i z tego co pisze tam ToMasz
    wynika, że płynności raczej przy jego parametrach nie można się
    spodziewać. Szkoda.

    Porównałem ceny i za takiego samego laptopa w RTVEuroAGD
    zapłaciłbym tyle samo co tutaj za laptopa i tablet razem, czyli tak
    jakbym ten tablet dostał za darmo.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 193. Data: 2018-11-12 20:11:31
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    Polecam:
    https://antyweb.pl/nigdy-wiecej-tanich-laptopow/
    porównujące
    Core i5-7200U z 2 rdzeniami, 2,5 GHz, 8 GB RAM DDR4,
    z dedykowanym GPU marki AMD i HDD 1 TB 7200 rpm,
    który okazał się MUŁEM,
    z Core i3, 4 GB RAM i 128 GB SSD, który okazał się
    całkiem przyzwoity.
    Czy tajemnica tkwi w stosowaniu SSD i unikaniu HDD,
    skoro wszystkie obecne procesory są z "U"?

    A może bardzo starego laptopa "odmłodzić":
    - wkładając SSD zamiast HDD ?
    - zwiększając lub wymieniając RAM na 2*2 GB (dual) ?
    - instalując nowszy system operacyjny ?
    Może to w sumie lepsze i tańsze rozwiązanie niż totolotek
    z wyborem co kupić?
    Procesora nie wymienię, ale skoro nowe i tak są loterią?

    Gdy kupuję samochód mogę skorzystać z jazdy lub nawet
    jazd próbnych. Przy kupnie komputera tego luksusu nie ma.
    Trzeba by trafić u kogoś na bliźniaczy egzemplarz.

    Pozdrowienia
    Adam

  • 194. Data: 2018-11-13 03:24:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-12, Adam <...@d...com.pl> wrote:
> [...]
    > całkiem przyzwoity.
    > Czy tajemnica tkwi w stosowaniu SSD i unikaniu HDD,
    > skoro wszystkie obecne procesory są z "U"?

    Wiesz co, nie wiem za bardzo jak ten blogowy wpis skomentowac, bo używam
    czy używałem do kupy pewnie kilkunatsu niskonapięciowych cpu i
    twierdzenie, że to ich wina to bzdura. Nie sądzę tez aby ssd robił przy
    problemach, które facet opisuje. Tego typu zwiechy, gdzie wydajność
    dysku zaczyna robić wskazują raczej na deficyt pamieci. Ale jest też
    jedna rzecz: ja nigdy tego nie używałem pod Windows.

    Zwróć swoją droga uwage, że facet sugeruje jaki to on nie jest gejmer.
    To tez moze mu zdziebko wypaczac perspektywę.

    > Procesora nie wymienię, ale skoro nowe i tak są loterią?
    >
    > Gdy kupuję samochód mogę skorzystać z jazdy lub nawet
    > jazd próbnych. Przy kupnie komputera tego luksusu nie ma.
    > Trzeba by trafić u kogoś na bliźniaczy egzemplarz.

    Trzeba by pójść do sklepu i pomacać, jak już ze 2x doradzono.

    --
    Marcin

  • 195. Data: 2018-11-13 08:38:25
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    > Nie sądzę tez aby ssd robił przy problemach, które facet opisuje.
    Wg niego to właśnie HDD robił, a nie SSD, jak mu to zresztą zasugerował
    sprzedawca.
    Jak widać każdy trzyma się swojej utrwalonej opinii i nawet innych
    opinii nie czyta z uwagą. Można i tak. W końcu każdy może robić
    jak uważa.

    > Trzeba by pójść do sklepu i pomacać, jak już ze 2x doradzono.
    Macanie w sklepie powie mi co najwyżej czy klawiatura się nie ugina,
    natomiast nic mi nie powie o wydajności. Jakaś "sklepowa" aplikacja,
    podobnie jak aplikacja na pokazach dealerów, może biegać cudownie.
    Ale zgadzam się, że wizyta w sklepie też jest wskazana.

    Myślę, że tutaj już niczego się nie dowiem.
    EOT

    Adam

  • 196. Data: 2018-11-13 10:39:17
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.11.2018 Adam <...@d...com.pl> napisał/a:

    > A może bardzo starego laptopa "odmłodzić":
    > - wkładając SSD zamiast HDD ?

    Zdecydowanie tak.

    > - zwiększając lub wymieniając RAM na 2*2 GB (dual) ?

    Zwiększenie pomoże, o ile obecnie RAM jest wąskim gardłem.
    Jeśli nie jest, to nie pomoże, a już wymiana na 99%
    będzie niezauważalna.

    > - instalując nowszy system operacyjny ?

    Raczej nie, ale to już może
    mocno zależeć od konkretnego OS.

    > Może to w sumie lepsze i tańsze rozwiązanie niż totolotek
    > z wyborem co kupić?

    Pewnie tak. W każdym razie ja używam sprzętu z E8400@3GHz
    plus SSD i jestem zadowolony.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 197. Data: 2018-11-14 01:49:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-13, Adam <...@d...com.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w wiadomości
    > Wg niego to właśnie HDD robił, a nie SSD, jak mu to zresztą zasugerował
    > sprzedawca.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że w nieformalnym j. polskim stwierdzenie że
    "ssd robi" oznacza, że ma znaczenie / wpływa, a niekoniecznie mówi o tym
    jaki to efekt? Jak już się zaczynasz bawić w kolejnego grupowego mądralę
    z doskoku to wypadało abyś chwytał choć takie niuanse.

    > Jak widać każdy trzyma się swojej utrwalonej opinii i nawet innych
    > opinii nie czyta z uwagą. Można i tak. W końcu każdy może robić
    > jak uważa.

    Ty się trzymasz swojej opini. To co napisałem, jest oparte na własnym
    doswiadczeniu, o czym tez wspomniałem, takoż że mam w swoim bieżącym
    laptopie właśnie ten "felerny" niskonapieciowy procesor.

> [...]
    > podobnie jak aplikacja na pokazach dealerów, może biegać cudownie.
    > Ale zgadzam się, że wizyta w sklepie też jest wskazana.

    Trzeba odrobiny wysiłku, np. znaleźć taki podłaczony do sieci, lub
    poprosić sprzedawcę o podłączenie i wyjaśnić po co Ci to. Jak nie będzie
    chciał, to są inni. Ale tak po prawdzie, to na ogół wystarczy poszukac
    po sieci recenzji/opinii o tym na którego sie już zdecydowałeś. Ludzie
    się chetnie skarżą i Twój ulubiony blogger nie jest tu żadnym wyjatkiem.
    Na ogół podają więcej szczegółów i mozna dokonac całkiem dobrego wyboru.
    Takie kilkadziesiąt-kilkaset opinii na Newegg czy Amazonie to juz jest
    jakas reprezentatywna próbka.

    > Myślę, że tutaj już niczego się nie dowiem.
    > EOT

    Bo nie przyszedłeś się dowiedziec, a w poszukiwaniu potwierdzenia swoich
    opinii. W tej rundzie, sugestii najnowszego ulubionego bloggera. To
    serio nie moje małpy i nie mój problem więc przynajmniej co do EOTa
    mozemy się tu śmiało zgodzić.

    --
    Marcin

  • 198. Data: 2018-11-14 07:57:08
    Od: "Adam" <...@d...com.pl>

    > Twój ulubiony blogger nie jest tu żadnym wyjatkiem.
    > W tej rundzie, sugestii najnowszego ulubionego bloggera.
    Jaki ulubiony blogger? Znalezalem go półtora dnia temu,
    właśnie szukając opinii jak doradzasz, tym razem zamiast
    macania w sklepie.

    EOT
    Adam