  • 1. Data: 2018-04-23 18:41:16
    Temat: Leafy się sprzedajo
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Kilkaset sztuk już ponoć kupiono w naszym kraju,
    cena tego nowego ma być w okolicach 150 tys. Z ciekawości
    zerknąłem na konkurencję i taki e-golf kosztuje od 160 tys.
    czy jakoś tak, a wyposażenie i wygląd ma zdecydowanie lepsze,
    przynajmniej na pierwszy rzut oka. Nie wiem ile tego jeździ u nas,
    VW się nie chwali nigdzie więc pewnie niewiele.
    Ciekawe czy stanieją nieco te padaki, czy będą trzymać cenę dopóki
    nie skończą się entuzjaści ;)

    L.

  • 2. Data: 2018-04-23 19:14:42
    Temat: Re: Leafy się sprzedajo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Kilkaset sztuk już ponoć kupiono w naszym kraju,

    premier kazal, to prezydent kupi, rzad kupi, poczta polska kupi,
    telewizja kupi ... tylko jak tak wszyscy kupia, to kto kupi to nasze
    rodzime, polskie ... :-)

    >cena tego nowego ma być w okolicach 150 tys.

    https://www.nissan.pl/pojazdy/nowe-pojazdy/leaf.html

    "od 144"

    >Z ciekawości
    >zerknąłem na konkurencję i taki e-golf kosztuje od 160 tys.
    >czy jakoś tak, a wyposażenie i wygląd ma zdecydowanie lepsze,
    >przynajmniej na pierwszy rzut oka.

    Klima jest w w obu w "najtanszej" wersji :-)

    A przeciez wygrywa najtansze auto w przetargu, chyba, ze sie dorzuci
    "moc min 100KM" :-)

    >Nie wiem ile tego jeździ u nas,
    >VW się nie chwali nigdzie więc pewnie niewiele.
    >Ciekawe czy stanieją nieco te padaki, czy będą trzymać cenę dopóki
    >nie skończą się entuzjaści ;)

    Na calym swiecie - przyjdzie troche poczekac :-)

    Szczegolnie jak miasta poprą i bedzie np wjazd do centrum tylko dla
    elektrykow ...

    J.

  • 3. Data: 2018-04-23 21:09:37
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-23 o 18:41, Lisciasty pisze:
> [...]
    > VW się nie chwali nigdzie więc pewnie niewiele.
    > Ciekawe czy stanieją nieco te padaki, czy będą trzymać cenę dopóki

    Przecież ubezpieczenie OC jest takie drogie.
    Więc należy krytycznie podejść do faktu, że się sprzedają.

  • 4. Data: 2018-04-24 10:17:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 23 Apr 2018 09:41:16 -0700 (PDT), Lisciasty

> [...]
    > VW się nie chwali nigdzie więc pewnie niewiele.
    > Ciekawe czy stanieją nieco te padaki, czy będą trzymać cenę dopóki

    Biorąc pod uwagę, że te auta są 2x za drogie (w stosunku do kosztów
    produkcji) to nie ma się co dziwić że sprzedaż idzie jak krew z nosa. Gdyby
    to kosztowało normalne pieniądze (np. imiev na poziomie 60tys. zł) już
    dawno bym takie auto miał, pomimo że jeżdżę tyle co kot napłakał.

    Wczoraj jeździłem Outlanderem PHEV '15 (bo rozważam zakup używanego). Nie
    za bardzo potestowałem, bo chwilę wcześniej łapę złamałem ale szału nie ma
    z osiągami i do tego przy deptaniu momentalnie załącza się benzyna na
    pełnej przepustnicy. Aczkolwiek do toczenia się po mieście czy tak jak dla
    mnie na codzień całkiem fajne, ciche i pełnowartościowe auto które można do
    prądu podpiąć na te 30km a potem ew. na benzynie dalej. Tylko znowu ta
    cena. Od producenta wyjeżdża za ~130 tys. a w salonie kosztuje 240, po 3
    latach z przelotem 60tkm wycenili na 100 tys. zł., a takie z przelotem
    120tkm na 87...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-04-24 13:47:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 23.04.2018 o 18:14, J.F. pisze:

    > Na calym swiecie - przyjdzie troche poczekac :-)
    >
    > Szczegolnie jak miasta poprą i bedzie np wjazd do centrum tylko dla
    > elektrykow ...

    albo jak się skończą dotacje na elektryki (których jeszcze nie ma), na
    które pewnie czekają producenci z zawyżonymi cenami...
    A może to i nie głupie, za kilka lat można będzie powiedzieć że
    produkcja nieopłacalna, bo mało się sprzedaje i wprowadzamy innowację
    polegającą na zmianie silnika na taki bez problemów z tankowaniem (czyli
    benzynowy :)

    Łukasz

  • 6. Data: 2018-04-24 13:49:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Apr 2018 10:17:14 +0200, Myjk

    > do tego przy deptaniu momentalnie załącza się benzyna na
    > pełnej przepustnicy.

    O, znalazłem BOX P&P z vtech za 1kzł co przerabia OL PHEV na czystego
    elektryka, niestety działa w trybie ECO tylko, więc auto wtedy do setki ma
    14 sek. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-04-24 13:49:54
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

  • 8. Data: 2018-04-24 14:28:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Apr 2018 12:47:54 +0100, ddddddddddddd

    > albo jak się skończą dotacje na elektryki (których jeszcze nie ma), na
    > które pewnie czekają producenci z zawyżonymi cenami...

    Ano, to jak z pompami ciepła do grzania domów. Są firmy z cenami 2x
    wyższymi, potem robią "promocje" pt. "Szwecka dotacja" (nibe) za 5k, ludzie
    się łapią a ci i tak zarabiają prawie 2x więcej niż inni co sprzedają
    produkty po normalnych cenach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-04-24 14:31:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 Apr 2018 13:49:24 +0200, Myjk

    > O, znalazłem BOX P&P z vtech za 1kzł co przerabia OL PHEV na czystego
    > elektryka, niestety działa w trybie ECO tylko, więc auto wtedy do setki ma
    > 14 sek. :P

    Jeszcze doczytałem, że ma ICE heater stop, co znaczy że nawet jak jest
    zimno to nie załącza spalinowca, co się przydaje szczególnie na małych
    dystansach, bo nie marnuje jałowo paliwa na rozgrzanie silnika. Jak nic ten
    box skrojony na mnie. :P

    Ale nadal nie chce mi się wydawać 90-100 tys. zł na 3-letnie auto. :/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-04-24 17:05:03
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 24 kwietnia 2018 14:31:29 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale nadal nie chce mi się wydawać 90-100 tys. zł na 3-letnie auto. :/

    To wszystko jest zależne tylko od dochodów. Gdybym dostawał swoją pensję
    w przeliczeniu na Niemcy czy choćby USA, to w ciemno brałbym takie
    jeździdło, nawet nowe, na raty czy inny leasing, bo wtedy miesięczna rata
    w wysokości 1500-2000 zł byłaby odczuwalna, ale do zaakceptowania.
    Ale w obecnej sytuacji coś takiego nie wchodzi w grę. Chyba, że poczekamy
    tradycyjnie jak za dziada pradziada na używki z Niemiec ;)

    L.