  • 1. Data: 2020-03-24 21:20:53
    Temat: Lekki laptop 11-12'', używany, markowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Taki temat:
    a) lekki
    b) markowy (dell, hp, ?)
    c) matryca 11-12 cali, możliwie 1366 lub więcej
    d) duża bateria
    e) procesor mobilny, ale w miarę szybki, mozliwe że jakiś celeron N
    będzie ok, ale lepiej i3/i5 3 gen+
    f) co najmniej 1x USB 3.x
    g) super gdyby było ładowanie przez usb-c
    h) tani
    i) używany
    j) może być poleasingowy
    k) wymienny dysk, normalny 2.5"
    l) chromebooki odpadają z uwagi na brak windowsa

    Cel: komputer "turystyczny", przeglądanie zdjęć, filmów, przerzucanie
    danych na dysk, internety itd itp.

    Czy ktoś widział jakiegoś kandydata? Chyba najważniejsze aby był
    mozliwie popularny i tani, oraz w miarę sensownie dostepną baterię, ba,
    zamiennik nawet, dostępną do dzisiaj. Wygląd bez znacznienia, może być
    nawert różowy z Barbie na klapie.

    Przeglądam allegro i ciezko mi stwierdzić który z tych laptopów jest
    godny zaufania i ma sensowne i tanie baterie ciągle w obiegu. Taki aby
    miał wszystko to chyba nie znajdę. Chcę to wrzucić w plecak, więc ma być
    w miarę lekkie i nie złamać się od własnego cieżaru, szukam więc raczej
    markowego a nie kiano...

    Może ktoś coś polecić, czym mógłbym się zainteresować?

  • 2. Data: 2020-03-24 22:39:20
    Temat: Re: Lekki laptop 11-12'', używany, markowy
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    On 24/03/2020 20:20, heby wrote:
> [...]
    > markowego a nie kiano...
    >
    > Może ktoś coś polecić, czym mógłbym się zainteresować?

    Zapewne nie spełni wszystkich twoich wymagań, ale HP ProBook są w miare
    fajne, ja jednego używam, wymieniłem procesor na quad core i dodałem RAM
    a także SSD Sandiska, po paru latach spalił się procesor to wymieniłem
    bez problemu (wszystko na wierzchu, można grzebać), rozwaliłem matrycę
    LCD i wymieniłem tez bez problemu (znowu, wszystko dostępne i na
    wierzchu), kupiony był używany i dalej chodzi (już z 5 lat chyba),
    zwrócił się na pewno w 100% porównujać do nowego szmelcu co teraz robią
    i się po paru latach rozwala.
    Mój laptop o którym mowa to HP Probook 4445s. Poszukaj jakichś nowszych
    Probooków może spełnią twoje wymagania.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2020-03-24 22:43:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/03/2020 22:39, pioruns wrote:
    > HP Probook 4445s

    W zakresie 10-12 cali matrycy w zasadzie nie ma nic :( Istotne jest aby
    był mały.

    PS. Są tablety z windowsem, przyzwoite, z wymiennym dyskiem, wole jednak
    zwykły laptop z uwagi na wygodniejszą klawiaturę.

  • 4. Data: 2020-03-24 23:43:28
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-24 o 22:43, heby pisze:
    > PS. Są tablety z windowsem, przyzwoite, z wymiennym dyskiem, wole jednak
    > zwykły laptop z uwagi na wygodniejszą klawiaturę.

    Tablety mają wyświetlaną klawiaturę jeszcze lepszą od tych leżących .

    --
    animka

  • 5. Data: 2020-03-25 07:14:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sensie laserowego wyświetlania na stół i tam klikania?
    Widziałem taką.
    Ale jak klikać na cudzym stole w czasach zarazy?

    -----

  • 6. Data: 2020-03-25 12:24:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-03-25, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > W sensie laserowego wyświetlania na stół i tam klikania?
    > Widziałem taką.
    > Ale jak klikać na cudzym stole w czasach zarazy?
    >

    > -----

    Obawiam, że w sensie wyświetlania na ekranie.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2020-03-25 15:02:05
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-03-24 o 21:20, heby pisze:
> [...]
    > mozliwie popularny i tani, oraz w miarę sensownie dostepną baterię, ba,
    > zamiennik nawet, dostępną do dzisiaj. Wygląd bez znacznienia, może być

    Nie wiem ile to znaczy "tani".
    Może Lenovo Yoga serii 300 (300, 310, 330)?

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2020-03-25 18:30:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/03/2020 23:43, Animka wrote:
    > Tablety mają wyświetlaną klawiaturę jeszcze lepszą od tych leżących .

    Niewykluczone że do klikania z madkami ma to sens. Ale przy używaniu
    komputera do pracy znacząco mniejszy.

  • 9. Data: 2020-03-25 18:31:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/03/2020 15:02, Irokez wrote:
    > Nie wiem ile to znaczy "tani".

    To w celu eliminacji odpowiedzi typu "kup se sufrace w media".

    > Może Lenovo Yoga serii 300 (300, 310, 330)?

    Pozerkam. Tylko że, jesli dobrze kojarzę, Yoga ma zabezpieczony
    bootloader i nie da się awaryjnie używać linuxa. Nie jest to dramatyczny
    problem, ale ..

  • 10. Data: 2020-03-25 23:39:13
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-03-25 o 18:30, heby pisze:

    > Niewykluczone że do klikania z madkami ma to sens. Ale przy używaniu
    > komputera do pracy znacząco mniejszy.

    Jak np. o 1 cal to prawie żadna różnica. Mam 10 calowy i jestem
    zadowolona, ale i tak przyzwyczaiłam się do kombajnu-komputera.

    --
    animka