  • 1. Data: 2016-10-19 07:47:29
    Temat: Lenovo ThinkPad Edge E540 nie startuje.
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

    Świeci się dioda nad literą "i" w napisie ThinkPad oraz dioda klawisza
    funkcyjnego. wiatrak się kręci.
    Ww. diody kilka razy zapalają się i gasną
    Wcześniej po kilku próbach włącz/wyłącz w końcu udało się go wystartować.
    Bez podpiętego dysku jest to samo, bez RAM-u to samo. CMOS był czyszczony,
    bez poprawy.
    Miał ktoś podobny przypadek?

    Pozdrawiam,
    Marcin G.

  • 2. Data: 2016-10-19 16:18:13
    Temat: Re: Lenovo ThinkPad Edge E540 nie startuje.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-10-19 o 07:47, Marcin G. pisze:

> [...]
    > Ww. diody kilka razy zapalają się i gasną
    > Wcześniej po kilku próbach włącz/wyłącz w końcu udało się go wystartować.

    To może świadczyć o padającym zasilaczu lub wybulonych kondensatorach.
    Jeśli to kondensatory to możesz go najpierw zagrzać przez kwadrans
    a potem sprawdzać czy wstanie po resetach.
    Zasilanie sprawdzisz miernikiem na włączonym kompie.

    > Bez podpiętego dysku jest to samo, bez RAM-u to samo. CMOS był
    > czyszczony, bez poprawy.
    > Miał ktoś podobny przypadek?

    Jeśli nie to co napisałem wcześniej to padnięty RAM lub płyta.
    RAMy nożna zamienić na inne, jak są dwa to wyjąć najpierw jeden
    a potem drugi.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2016-10-21 09:19:49
    Od: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>

> [...]
    > a potem sprawdzać czy wstanie po resetach.
    > Zasilanie sprawdzisz miernikiem na włączonym kompie.

    Na samym akumulatorze jest taki sam objaw.

    > Jeśli nie to co napisałem wcześniej to padnięty RAM lub płyta.
    > RAMy nożna zamienić na inne, jak są dwa to wyjąć najpierw jeden
    > a potem drugi.

    RAM-y były zamieniane, wyjmowane, itd.
    Właściciel oddał na serwis. Podobno pada w tych kompach zasilanie procesora.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.