  • 1. Data: 2017-02-20 11:16:20
    Temat: Lens Turbo
    Od: Zozin <Z...@m...com>

    Noszę się z zamiarem kupna jakiegoś bezlusterkowca (raczej coś w
    systemie 4/3) oraz konwertera typu "lens turbo" aby wykorzystać stare
    manualne obiektywy, które walają mi się po strychu. :) obiektywów mam
    kilka M42 i coś tam z bagnetem Pentaxa.
    Pewnie też kupię sobie okazyjnie na aledrogo trochę złomu po okazyjnej
    cenie.
    Teraz pytanie - czy lepiej kupić tego turbolensa dla Pentaxa +
    przejściówkę na M42, czy na M42+przejściówkę na Pentaxa, albo jeszcze w
    innej konfiguracji?
    Pytanie może wydawać się głupie, ale nie chciałbym po jakimś czasie
    dojść do wniosku, że gdybym podjął inną decyzję to miałbym więcej
    ciekawych możliwości.

    Pozdrawiam
    Z.

  • 2. Data: 2017-02-21 00:30:30
    Temat: Re: Lens Turbo
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 lutego 2017 11:16:22 UTC+1 użytkownik Zozin napisał:
> [...]
    > Pytanie może wydawać się głupie, ale nie chciałbym po jakimś czasie
    > dojść do wniosku, że gdybym podjął inną decyzję to miałbym więcej

    Nie żaden turbolens tylko zwykła redukcja Pentax K na docelowy bagnet, plus redukcja
    PK na M42. Ewentualnie dwie redukcje z obu systemów na bagnet docelowy.

    Pozdrawiam Marcin

  • 3. Data: 2017-02-21 10:36:41
    Od: Zozin <Z...@m...com>

    W dniu 21.02.2017 o 00:30, Starzec z Gór pisze:
    > Nie żaden turbolens tylko zwykła redukcja Pentax K na docelowy bagnet, plus
    redukcja PK na M42. Ewentualnie dwie redukcje z obu systemów na bagnet docelowy.

    Dlaczego nie?
    Oczywiście, że w pewnych przypadkach fajnie mieć obiektyw "bardziej
    tele" niż oryginał, ale w przypadku szerszych kątów, dosyć zaawansowane
    szkła zamieniają nam się w zwykłe prawie standardy...

    Z.

  • 4. Data: 2017-02-21 18:31:04
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2017-02-20 11:16, Zozin wrote:
> [...]
    > systemie 4/3) oraz konwertera typu "lens turbo" aby wykorzystać stare
    > manualne obiektywy, które walają mi się po strychu. :) obiektywów mam

    Najpierw sprawdź sample w necie, jaką jakość obrazu dają te konwertery.
    Mi się skutecznie odechciało.

    Piotr

  • 5. Data: 2017-02-21 22:56:45
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu wtorek, 21 lutego 2017 10:36:43 UTC+1 użytkownik Zozin napisał:
> [...]
    > tele" niż oryginał, ale w przypadku szerszych kątów, dosyć zaawansowane
    > szkła zamieniają nam się w zwykłe prawie standardy...

    Używanie redukcji z dodatkowym członem optycznym powoduje że z w miarę porządnego
    szkła robi się wizjer do drzwi. Lepiej mieć szkło dobrej jakości o nieco mniejszym
    kącie widzenia, a jako szerokiego kupić coś dedykowanego do danego formatu, niż mieć
    teoretycznie szerszy kąt z nieakceptowalną jakością obrazu. Wywalanie pieniędzy do
    kibla.
    Pozdrawiam Marcin
    PS Przy okazji zniechęcisz się do być może przyzwoitych szkieł manualnych

  • 6. Data: 2017-02-22 08:37:56
    Od: Zozin <Z...@m...com>

    W dniu 21.02.2017 o 22:56, Starzec z Gór pisze:
> [...]
    > Pozdrawiam Marcin
    > PS Przy okazji zniechęcisz się do być może przyzwoitych szkieł manualnych

    Szczerze mówiąc, też "na logikę" zakładałem, że to nie może działać
    dobrze, ale zachęciły mnie testy takie jak ten:
    http://www.verybiglobo.com/metabones-speed-bosster-u
    ltra-review-part-i/
    które interpretuje, że "szału nie ma" - ale i tragedii też nie...
    Masz z tym osobiste złe doświadczenia?
    Z.

  • 7. Data: 2017-02-22 22:50:41
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl>

    W dniu środa, 22 lutego 2017 08:37:58 UTC+1 użytkownik Zozin napisał:
> [...]

    ltra-review-part-i/
    > które interpretuje, że "szału nie ma" - ale i tragedii też nie...

    Raz przetestowałem to to do mojego Olka, bieda z nędzą jak dla mnie.
    Pozdrawiam Marcin

  • 8. Data: 2017-02-23 10:31:47
    Od: Zozin <Z...@m...com>

    W dniu 22.02.2017 o 22:50, Starzec z Gór pisze:

    ltra-review-part-i/

    > Raz przetestowałem to to do mojego Olka, bieda z nędzą jak dla mnie.

    Dzięki! Przemyślę to więc ponownie... :)
    Z.