  • 1. Data: 2015-01-25 18:52:21
    Temat: Li-Poly i tajemniczy drut.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Jest bateria do tabletu. Oznaczenie EV07. Posiada 5 drutów.

    a) dwa czerwone
    b) dwa niebieskie
    c) jeden czarny

    Pomiar napięcia na czarwony/czarny pokazuje około3.8V i *błyskawicznie*
    spada do 0 w czasie 3-4 sekund. Zakładam że rozładowałem jakiś
    kondensator. Na ponowny wzrost napięcia czekam kilkanascie minut.

    Bateria nie generuje żadnego przepływu prądu między tymi końcówkami, jak
    równiez nic nie pobiera jesli podepnę tam napięcie około 4.2V.

    Tajemnica jest więc w 3-cim kabelku - czarnym.

    Po odpakowaniu kawałka folii mam przed sobą elektronię. Dwa maluteńkie
    scalaki 8-nóg, jeden mauteńki 6 nóg. Opis na nich nieczytelny. Cała
    płytka ma oznaczenie E248037 94V0. Internet milczy poza chińczykami
    którzy to sprzedają acz nie wiedzą co.

    Na kontaktach baterii - bezpośrednio - napięcie istnieje.

    Pytanie brzmią: co to jest za elektronika i do czego służy? To
    pełnowartościowa ładowarka? Coś co wyłaczy baterię jakspadnie za nisko?
    Jak sterowac czarnym drutem i do czego on w zasadzie służy?

    Licze na to że to że czarny drucik występuje też w innych bateriach i
    jego zastosowanie jest oczywiste.

    Zanim zrobie oczywiste: zewre go do + albo - wole zapytać :)

  • 2. Data: 2015-01-25 20:53:12
    Temat: Re: Li-Poly i tajemniczy drut.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Jan 2015 18:52:21 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jego zastosowanie jest oczywiste.
    > Zanim zrobie oczywiste: zewre go do + albo - wole zapytać :)

    To jest tzw PCB (Protection Circuit Module). Ma odcinać baterię, gdy
    napięcie spadnie poniżej pewnej wartości, zabezpiecza przed zbyt
    dużym poborem oraz przeładowaniem. Ładowarką raczej nie jest. Do
    czego czarny nie wiem, może do odczytu temperatury.
    Podobne układy masz tutaj:

    http://www.all-battery.com/1S_Li-Ion.aspx

    --
    Marek

  • 3. Data: 2015-01-25 21:44:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-25 20:53, Marek wrote:
> [...]
    > napięcie spadnie poniżej pewnej wartości, zabezpiecza przed zbyt dużym
    > poborem oraz przeładowaniem. Ładowarką raczej nie jest. Do czego czarny

    Ok, to jednak nie tłumaczy dlaczego nie da się zaladowac baterii ani nie
    produkuje zadnego napięcia po przejściu przez elektronikę. Zakładam że
    raczej musze ją jakoś "wzbudzić". Mam 3.8V na ogniwo mierzone nastykach.

  • 4. Data: 2015-01-25 22:04:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Ok, to jednak nie tłumaczy dlaczego nie da się zaladowac baterii ani nie
    > produkuje zadnego napięcia po przejściu przez elektronikę. Zakładam że
    > raczej musze ją jakoś "wzbudzić". Mam 3.8V na ogniwo mierzone nastykach.

    Czym ładujesz? Ogranicz prąd do np 500mA.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 5. Data: 2015-01-25 22:15:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-25 22:04, AlexY wrote:
    > Czym ładujesz?

    Zasilaczem labolatoryjnym.

    > Ogranicz prąd do np 500mA.

    Obecnie nie konsumuje nawet 1uA. Nie ma co ograniczać.

  • 6. Data: 2015-01-25 23:32:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Zasilaczem labolatoryjnym.

    > Obecnie nie konsumuje nawet 1uA. Nie ma co ograniczać.

    Ta płytka odcina jeśli pójdzie za duży prąd, jeśli masz ustawione 2A na
    zasilaczu to jest tak jak ma być, ustaw 500mA, tyle puszczają wszystkie
    moduły zabezpieczenia.

  • 7. Data: 2015-01-26 07:54:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >nieczytelny. Cała płytka ma oznaczenie E248037 94V0. Internet milczy
    >poza chińczykami którzy to sprzedają acz nie wiedzą co.

    dwa mosfety i pojemnosc bramki ?

    >Pytanie brzmią: co to jest za elektronika i do czego służy? To
    >pełnowartościowa ładowarka? Coś co wyłaczy baterię jakspadnie za
    >nisko?

    I byc moze wylaczy jak bedzie za wysoko.
    Ale nie zastapi ograniczenia w ladowarce.

    J.

  • 8. Data: 2015-01-26 16:56:29
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Tajemnica jest więc w 3-cim kabelku - czarnym.

    Strzelam:

    - może termistor? Mierzyłeś rezystancję między nim i masą?
    - może fuel gauge? Są takie na 1wire, np. DS27xx.

    To oczywiście nie tłumaczy, dlaczego bateria nie startuje. Nie wiesz,
    kiedy jej się tak popsuło? To Twój tablet, czy trafił do Ciebie już
    zepsuty?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 9. Data: 2015-01-26 19:01:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-26 16:56, Gof wrote:
    > - może termistor? Mierzyłeś rezystancję między nim i masą?

    Jest duża, rzedu kilkuset kOhm. Nie reaguje na temperaturę w jakiś
    szczególny sposób. Ponadto też pływa jak pojemność.

    > - może fuel gauge? Są takie na 1wire, np. DS27xx.

    To może jeszcze sprawdzę.

    > To oczywiście nie tłumaczy, dlaczego bateria nie startuje. Nie wiesz,
    > kiedy jej się tak popsuło?

    To goła bateria bez tabletu. Miałem nadzieję ją zutylizowac winnym
    tablecie w którym bateria pada.

  • 10. Data: 2015-01-26 22:18:14
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    [..]
    > To goła bateria bez tabletu. Miałem nadzieję ją zutylizowac winnym
    > tablecie w którym bateria pada.

    To olej płytkę i podmień samo ogniwo.