  • 1. Data: 2015-04-28 18:50:30
    Temat: Re: Licznik 74HC90 - istnienie takiej kości?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jedrek" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    >Czy licznik 7490 w wersji HC to był jakiś niewypał? Przestarzały
    >projekt? Rozkład nóżek niezgodny z zasadami?
    >Dokument wskazuje na udupiony projekt (?)
    >http://pdf.datasheetarchive.com/indexerfiles/Scans-
    000/Scans-0013134.pdf
    >Bo nigdy go w handlu nie spotkałem.

    No, niektorzy twierdza ze go maja
    http://www.1sourcecomponents.com/availability/TI--SN
    74HC90N.htm
    http://www.hkinventory.com/p/d/SN74HC90N.htm
    http://www.greenlightelectronics.com/SN74HC90N/

    Tudziez w wersji HCT.

    Ale i ja zaczalem cos watpic. Stare katalogi gdzies gleboko.

    Ciekawe ... to taki troche dziki uklad byl, troche synchroniczny,
    troche asynchroniczny - moze im nie chcial dzialac w HC z powodu
    opoznien, ewentualnie uklady nie chcialy dzialac po podmianie ? Ale
    to niby High speed.

    Czy zwyczajnie - troche za pozno wypuscili, w miedzyczasie rynek
    stracil zainteresowanie .

    J.

  • 2. Data: 2015-04-28 18:51:50
    Temat: Licznik 74HC90 - istnienie takiej kości?
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

[...]
    Jest tylko do dostania podwójna dekada HC390.
    A tu chodzi o podmianę 1:1 starej 90 na nowszą HC, póki co tylko LS
    osiągalny jest.