  • 1. Data: 2018-04-23 16:34:40
    Temat: Liczniki energii ze zdalnym odczytem
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    Przed chwilą wysłuchałem w radio audycji o ustawie chroniącej dane
    osobowe, która ma wejść w życie od maja.
    Facet powiedział, że liczniki ze zdalnym odczytem są źródłem wrażliwej
    wiedzy o użytkowniku.
    Mogą odnotować każde użycie telewizora i rozpoznać rodzaj używanego
    przez nas sprzętu elektrycznego.
    Czy na pewno są liczniki które tak działają?
    Odczyt jest zdalny, ale chyba raz w miesiącu, a nie przez cały czas?

    --
    WM

  • 2. Data: 2018-04-23 16:55:22
    Temat: Re: Liczniki energii ze zdalnym odczytem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Czy na pewno są liczniki które tak działają?
    >Odczyt jest zdalny, ale chyba raz w miesiącu, a nie przez cały czas?

    ponoc co 15 minut

    http://amiplus.tauron-dystrybucja.pl/o-amiplus/intel
    igentne-liczniki/Strony/inteligentne-liczniki.aspx

    Juz niektorzy uzywali, zeby namierzyc hodowcow trawki.

    J.

  • 3. Data: 2018-04-23 17:21:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-04-23 o 16:55, J.F. pisze:
    > Juz niektorzy uzywali, zeby namierzyc hodowcow trawki.
    Dlatego używają agregatów.

    Robert

  • 4. Data: 2018-04-23 18:34:16
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-23 o 16:55, J.F. pisze:

    > ponoc co 15 minut

    Piszą tylko tyle:

    Dane zbierane przez liczniki AMI są bezpieczne i chronione zgodnie z
    obowiązującym w Polsce prawem. Komunikacja pomiędzy wszystkimi
    elementami sieci inteligentnej jest szyfrowana z wykorzystaniem
    bezpiecznych technologii, stosowanych np. w bankowości internetowej.

    Równocześnie cały system AMI wykorzystuje najnowocześniejsze techniki
    uwierzytelniania poszczególnych urządzeń, komunikujących się pomiędzy
    sobą, aby wykluczyć możliwość włamania.

    > http://amiplus.tauron-dystrybucja.pl/o-amiplus/intel
    igentne-liczniki/Strony/inteligentne-liczniki.aspx

    Szajka włamywaczy, mająca wtyczkę w centrali, może typować kiedy i w
    których mieszkaniach, domowników nie ma w domu.

    Są urządzenia imitujące właścicieli, włączające np światło.
    Trzeba imitować ruch na podstawie rzeczywistego zachowania lokatorów, bo
    inteligentne liczniki wykryją oszustwo ;)

    Alarmu włączonego przynajmniej nie wykryją, bo jest na akumulatory.

    > Juz niektorzy uzywali, zeby namierzyc hodowcow trawki.

    Do tego nie trzeba inteligentnych liczników, zwykłe wystarczą.

    WM