  • 1. Data: 2018-07-15 11:17:20
    Temat: Line In na USB
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    Szybkie pytanko - potrzebuję zgrać coś ze starych kaset, materiał sentymentalny.
    Dzisiejsze laptopy jednak - jak i popularne dongle na USB - mają tylko wejście
    mikrofonowe. Zbyt wzmocnione, zaszumione. Potrzebuję więc dongla z typowym wejściem
    liniowym. Nie musi być audiofilskie, ale nie kompletne badziewie no i nie żaden
    hi-endowy DAC, bo to jednorazowa akcja. Ktoś, coś?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2018-07-15 11:52:02
    Temat: Re: Line In na USB
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-15 o 11:17, Piotr C. pisze:
> [...]
    liniowym. Nie musi być audiofilskie, ale nie kompletne badziewie no i nie żaden
    hi-endowy DAC, bo to jednorazowa akcja. Ktoś, coś?

    Też miałem taki problem.
    Załatwiłem to kompleksowo riperem do VHS MEDIA-TECH MT4169 coś koło 50 zł.
    Plus jest taki że wejście liniowe podlega teraz wszelkim regułom
    korektowa karty dźwiękowej i mogę sobie normalnie słuchać kaset jak
    innym źródeł w systemie.

  • 3. Data: 2018-07-15 15:26:01
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Sun, 15 Jul 2018 11:52:02 +0200
    z <...@...pl> wrote:
    > Załatwiłem to kompleksowo riperem do VHS MEDIA-TECH MT4169 coś koło 50 zł.

    Ooo świetny pomysł! To jest widoczne jako zwykłe urządzenie nagrywające audio? Jak z
    jakością?

    Myślałem nad takim cudem z Chin: http://www.aliexpress.com/item/Blue-6-Channel-Extern
    al-Sound-Card-5-1-Surround-Sound-USB-2-0-External-Op
    tical-Audio/32599012586.html - kilkanaście zł taniej, ale tylko audio (za to jest
    spdif). Natomiast video zawsze na plus, mam też pare starych kaset VHS.

    P.

  • 4. Data: 2018-07-15 17:26:24
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-15 o 15:26, Piotr C. pisze:
    > Ooo świetny pomysł! To jest widoczne jako zwykłe urządzenie nagrywające audio? Jak
    z jakością?

    Jest specjalny soft nagrywający video do .vob ale pewnie da się jakimś
    alternatywnym nagrywać samo audio. Urządzenie jest ale odtwarzające
    mixerze i można nagrywać przez mixaudio. Jak chcesz okazjonalnie to po
    co więcej.

  • 5. Data: 2018-07-16 10:55:49
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Zgrywałem na dyktafon cyfrowy, do wejścia mikrofonowego.
    Olympus ma nawet specjalny kabelek do zgrywania, ale drogi a pewnie tylko ze zwykłymi
    opornikami robiącymi za dzielnik napięcia, doskonale poszło zwykłym kabelkiem audio,
    dzisiejsze wejścia mikrofonowe są odporne na napięcie nie to co 40 lat temu.
    BTW pamiętaj, żeby kasety co jakiś czas przewijać.

    -----

  • 6. Data: 2018-07-16 11:42:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-16 o 10:55, ń pisze:
    > BTW pamiętaj, żeby kasety co jakiś czas przewijać.

    A tor przesuwu w magnetofonie wyczyscic, skos glowicy wyregulowac i dbac
    o poziom wysterowania. Ech... czlowiek kilkadziesiat lat od razu mlodszy
    ;-)

  • 7. Data: 2018-07-16 13:07:46
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Dla odmłodzenia kupiłem za stówkę decka Technicsa, który to kiedyś kosztował niemal
    roczne zarobki ;-)
    Z przykrością stwierdziłem, że gra lepiej (owszem jest o kilka lat nowszy z lat
    90-tych) od mojego naprawdę wówczas dobrego decka ZRK (M-cośtam lata 80-te).

    -----

  • 8. Data: 2018-07-16 14:56:56
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-07-16 o 13:07, ń pisze:
    > Dla odmłodzenia kupiłem za stówkę decka Technicsa, który to kiedyś kosztował niemal
    roczne zarobki ;-)

    Etam w tej cenie mam Kenwooda + Pioniera. Oba z automatyką Biasu :-)
    Marzy mi się jeszcze capstan i szpulowiec.
    VHS Hifi Panasonica już się pobawiłem. Fajne ale dźwięk za dobry, za
    bardzo zbliony do cyfrowego. też za 100 zł :-)

  • 9. Data: 2018-07-16 16:21:21
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Przyjmę w dobrym stanie ;-)

    -----

  • 10. Data: 2018-07-16 17:24:15

    W dniu 2018-07-16 o 16:21, ń pisze:
    > Przyjmę w dobrym stanie ;-)

    W sumie już mi się zwrócił bo kilka kaset przegrałem ale NV-F70 nawet
    dla samego wyświetlacza warto zostawić ;-)