  • 1. Data: 2016-02-10 18:20:15
    Temat: Linia wysokiego napięcia jak pijany zając
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Jechałem sobie dziś A4 z okolic Opola do Wrocławia, widać jak ciągną linię
    wysokiego napięcia do nowej elektrowni (btw. ona leci prawie do Wrocławia,
    gdzie oni chcą to podpiąć, orientuje się ktoś?). Fajnie toto wygląda,
    ale dlaczego oni skaczą z tą linią to na jedną, to na drugą stronę pobocza
    autostrady? Takich przeskoków jest kilka lub kilkanaście, czemu to ma służyć?

    L.

  • 2. Data: 2016-02-10 21:45:10
    Temat: Re: Linia wysokiego napięcia jak pijany zając
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >pobocza
    >autostrady? Takich przeskoków jest kilka lub kilkanaście, czemu to ma

    Moze nie sluzyc, ale tak im sie udalo grunty zalatwic ?
    Choc cos pamietam ze PSE staralo sie uczestniczyc w budowie autostrad
    wlasnie dla tego pasa pobocza ...

    Dalej - autostrada nie jest prosta ... to moze linia jest prosta ? :-)

    A moze odbiorcow maja po roznych stronach i im wygodniej przerzucic
    linie gora, niz przepust pod autostrada robic ...

    J.

  • 3. Data: 2016-02-10 22:52:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 lutego 2016 21:45:16 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Moze nie sluzyc, ale tak im sie udalo grunty zalatwic ?

    Hm...

    > Dalej - autostrada nie jest prosta ... to moze linia jest prosta ? :-)

    Nie, skacze z lewa na prawo i z powrotem zupełnie bez sensu.

    > A moze odbiorcow maja po roznych stronach i im wygodniej przerzucic
    > linie gora, niz przepust pod autostrada robic ...

    Odbiorców 400kV? Nojacieprosze :P

    L.

  • 4. Data: 2016-02-10 23:25:26
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 10.02.2016 18:20, Lisciasty wrote:
> [...]
    > autostrady? Takich przeskoków jest kilka lub kilkanaście, czemu to ma służyć?

    Sprawdzałęś, czy mozę słupów nie ma już na zdjęćiach w google maps?

    A4? Wg tej mapki ta nowa linia miała iść raczej wzdłuż krajowej 94.
    http://www.pse.pl/uploads/obrazki/plan_sieci_elektro
    energetycznej_najwyzszych_napiec.jpg

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2016-02-10 23:31:47
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Żeby samochody jadące po autostradzie nie elektryzowały się tylko z jednej
    strony.

    ;)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2016-02-11 00:29:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Nie, skacze z lewa na prawo i z powrotem zupełnie bez sensu.

    U nas nie wiedziec czemu prosty odcinek drogi nie moze byc dluzszy niz
    2km :-)

    >Odbiorców 400kV? Nojacieprosze :P

    Odbiorcy w sensie rozdzielnie/trafostacje.

    J.

  • 7. Data: 2016-02-11 08:57:43
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 lutego 2016 18:20:16 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > autostrady? Takich przeskoków jest kilka lub kilkanaście, czemu to ma służyć?

    Podobne pytanie brzmi czemi falowce w Gdańsku są pofalowane. Jedna z teorii mówi że
    wykonanie (spawane łączenia płyt) były tak kiepskie, że zdecydowano się zbudować blok
    w zygzak dla większej odporności bloku na wiatr. Rozmawiałem z inżynierem który był
    na budowie jednego falowca, mówił że sam widział jak robotnik z młotkiem odłamywał co
    drugi pręt wystający z płyt (do spawania ich ze sobą). Powiedział że dostał takie
    polecenie, to nie była jego prywatna fantazja.

    No więc pewnie i na tą linię też kiedyś powstaną teorie czemu zygzakiem poszli.

  • 8. Data: 2016-02-11 19:39:07
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2016-02-11 o 00:29, J.F. pisze:
> [...]
    > 2km :-)

    > Odbiorcy w sensie rozdzielnie/trafostacje.

    Mapa lini jest tu, ale budowanego nie ma.
    http://product.itoworld.com/map/4?lon=18.01426&lat=5
    1.21072&zoom=8&fullscreen=true

    Tmek

  • 9. Data: 2016-02-12 21:29:32
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]

    > Sprawdzałęś, czy mozę słupów nie ma już na zdjęćiach w google maps?
    >
    > A4? Wg tej mapki ta nowa linia miała iść raczej wzdłuż krajowej 94.

    Dopiero stawiają te słupy. Ciekawie to wygląda, tu kopią fundamenty, do
    następnego leją beton, dalej stoi słup a na następnym już naciągaja
    kable. I tak w kilku odcinkach. Dziwnie widzieć tylu ludzi na budowie
    :) Jakieś zobowiązanie podjeli czy co?
    Wojtek

  • 10. Data: 2016-02-13 02:54:15
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>