  • 1. Data: 2019-11-21 10:49:38
    Temat: Liniowy generator liczb pseudolosowych
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    Jak wiadomo od zawsze, liniowy generator liczb pseudolosowych jest
    uznawany za bardzo kiepski. Potrzebowałem jednak szybkiego, prostego
    generatora (właściwie to ciągle potrzebuję), więc postanowiłem przyjrzeć
    się temu z bliska. Nawet jak używam generatora Fibonacciego, to muszę
    go zainicjować jakiś innym, np. liniowym, więc prosty generator i tak, i tak
    jest potrzebny.

    Co się okazało? Generator liniowy, choć jest prosty, to wcale nie jest
    taki szybki, bo ma operację modulo. A po drugie, przeszedł wszystkie
    (słownie WSZYSTKIE) testy z diehardera. Pamiętajmy, że testy z diehardera
    są trudne, tak zaawansowany generator jak Mersenne Twister wszystkie
    przechodzi rzadko, chyba jeszcze nie widziałem żeby przeszedł wszystkie.

    Wypada wkleić kod źródłowy, żeby pokazać, czy nie robię jakiś błędów, ale w
    przypadku błędów to chyba by nie przechodził testów. Czy miałem szczęście i
    wylosował się dobrze zarodek? Ale jeśli generator jest zły, to trudno tak
    wylosować zarodek, aby przeszedł wszystkie testy. Czy może parametry (A, B i M)
    tak dobrałem że liniowy generator nabrał lepszych właściwości?

    Tutaj kod źródłowy:
    https://pastebin.com/qQYKGAYY

    Pod kodem jest kompilacja, uruchomienie testu i wyniki. W wynikach ani
    razu nie ma FALIED.