  • 1. Data: 2018-03-11 19:29:34
    Temat: Listwa zasilająca ze zdalnym sterowaniem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Sa może dostepne na rynku "komputerowe listwy zasilające" posiadające w
    środku dodatkowe sterowanie radiowe?

    Wyobrażam sobei to tak że jest listwa która mimo wlaczenia badź
    wylączenia przyciskiem pozwala na dodatkowe niezależne sterowanie przez
    radio.

    "Gniazdka do zdalnego sterowania" sterowane z pilota można kupić tanio w
    Biedronce, ale nie o to chodzi. Chodzi o to że chce zdublowane funkcje:
    włacznik mechaniczny i sterowanie radiowe działają razem i radio ma
    priorytet czyli mogę listwę zdalnie właczyć wylaczyć. Idealnie też
    zablokować.

    Mogę zrobić ręcznie, ale to zawsze dłubanie przy 230V i może
    niekoniecznie chciałbym jeśli coś w handlu jest dostępne.

  • 2. Data: 2018-03-11 19:57:06
    Temat: Re: Listwa zasilająca ze zdalnym sterowaniem
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 11.03.2018 o 19:29, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > Mogę zrobić ręcznie, ale to zawsze dłubanie przy 230V i może
    > niekoniecznie chciałbym jeśli coś w handlu jest dostępne.

    Sterowane przez WiFi widziałem.

    P.P.

  • 3. Data: 2018-03-11 20:13:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Sterowane przez WiFi widziałem.

    Widziałem na WiFi i na Z-wave. Ale nie z jednoczesnym sterowaniem
    *mechanicznym*. Wątpię, by któryś z producentów chciał zaspokoić
    tak rzadkie fanaberye.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2018-03-11 20:26:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    Pod Sonoff zwykła listwę podłącz

  • 5. Data: 2018-03-11 20:58:24
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/11/2018 8:26 PM, Kris wrote:
    > Pod Sonoff zwykła listwę podłącz

    Z przyciskiem? Nie zadziala wyłaczenie listwy mechanicznie spowoduje że
    nie da się jej właczyć radiowo. Wychodzi mi na to że musiałbym takie coś
    narzeźbić na triakach czy przekaźnikach żeby zapewnić sterowanie jakie
    chce: radio priorytet, mechanika tak jak normalnie, najlepiej jak by
    mechaniczny był chwilowy typu on/off.

    Dodatkowy problem w tym ze nie wiem czy sonoff da się sterowac z
    czegokolwiek innego niż A/iOS. Da się? Widzę że hackuje się to przez
    reflashing...

    Widziałem też takie sztuczki z sonoff:

    https://www.youtube.com/watch?v=OK1kWAeawQA

    Ale to znowu masa pracy.

  • 6. Data: 2018-03-12 09:31:38
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    >
    > Mogę zrobić ręcznie, ale to zawsze dłubanie przy 230V i może
    > niekoniecznie chciałbym jeśli coś w handlu jest dostępne.
    radio z biedronki + zwykła listwa i masz dwa rodzaje sterowania

    Jak rozumieć priorytet radia nad mechanicznym ? :)

  • 7. Data: 2018-03-12 12:14:48
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2018-03-12 o 09:31, Roman Rogóż pisze:

    > radio z biedronki + zwykła listwa i masz dwa rodzaje sterowania
    >
    > Jak rozumieć priorytet radia nad mechanicznym ? :)

    Myślę że do tego potrzeba przełącznika oraz
    bistabilne 2 przekaźniki.
    Wszystko połączone szeregowo, 1 przekaźnik z przełącznikiem w układzie
    schodowym a za nimi przekaźnik odcinający (priorytetowy) sterowany
    z radia czy WiFi...
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2018-03-12 20:34:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/12/2018 9:31 AM, Roman Rogóż wrote:
    > radio z biedronki + zwykła listwa i masz dwa rodzaje sterowania

    Nie, wtedy pstryczek ma priorytet nad radiem. Wyłacze i radio przestaje
    sterować urządzeniem.

    > Jak rozumieć priorytet radia nad mechanicznym ? :)

    bez względu na stan mechanicznego mogę listwę zdalnie wlaczyc, wylaczyć
    i zablokować mozliwośc manipulacji mechanicznym.

  • 9. Data: 2018-03-12 20:52:41
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 12.03.2018 20:34, Sebastian Biały wrote:

    > bez względu na stan mechanicznego mogę listwę zdalnie wlaczyc, wylaczyć
    > i zablokować mozliwośc manipulacji mechanicznym.

    Dziwna logika. Równie dobrze można wyciągnąć wtyczkę albo przełożyć do
    niesterowanego gniazdka. To też chcesz zdalnie blokować?

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2018-03-12 20:58:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 3/12/2018 8:52 PM, Mirek wrote:
    > Dziwna logika. Równie dobrze można wyciągnąć wtyczkę albo przełożyć do
    > niesterowanego gniazdka. To też chcesz zdalnie blokować?

    Można. Ale tu nie ma scenariusza złego usera. Człowiek który mnie o to
    zapytał chce to zupełnie prywatnie. Chce wypinać zdalnie zasilanie z
    urzadzeń na noc i na wyjazd, zdalnie właczyć komputer i chce blokowac
    czasowo dostęp do niektórych z nich dzieciakom. Oczywiście ktoś może
    przełączyć wtyczkę do gniazda zamiast do listwy, ale nie generuje
    żadnych poważnych skutków.

    Ot, taka mała automatyzacja domowa. Jak już bedzie jakieś rozwiązanie to
    przystapie do ataku ekonomicznego że to nieopłacalne. Na razie pytam bo
    może ktoś to jednak produkuje w cenie sterowników z Biedronki.