  • 11. Data: 2020-01-06 00:47:13
    Temat: Re: Ludzie piece strugają
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 05 Jan 2020 02:22:44 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Butla z azotem nie, ale będziesz potrzebował utrzymać taki płaszcz nad
    > cześcią roboczą, a to nie będzie tak trywialne, że sobie dmuchasz z węża
    > na tygielek. W najprostszym ujęciu możesz zrobić pewnie komorę, z
    > okienkiem i monitorować całość przez to okienko. Otworzyć możesz po
    > wystudzniu wszystkiego. Trochę mała frajda jak na takie pierniczenie MZ.

    No coz, Konrad tez mi zarzuca, ale piec pewnie komore przypomina,
    jakas tam zamykana obudowe ma.
    Jesli nie bedzie mial duzych dziur, to na moj gust wystarczy
    doprowadzic gaz do srodka, troche przedmuchac na zimno,
    a potem wysokie stezenie w srodu sie utrzyma.

    J.

  • 12. Data: 2020-01-06 01:17:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > doprowadzic gaz do srodka, troche przedmuchac na zimno,
    > a potem wysokie stezenie w srodu sie utrzyma.

    Myslę, że to dość dużo pierniczenia, szczególnie jak na potrzeby zabawy
    z brązem, mosiądzem i aluminium. Oporowe piece, pracujące do 1100C można
    w miarę tanio kupić lub duzo taniej i łatwiej zrobić, więc po co?

    Apropos małych łukowych i z próżnia i z gazem obojetnym (jak kto woli):
    https://mrf-furnaces.com/products/arc-melting-furnac
    es/arc-melt-furnace-sa-200/

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2020-01-07 01:58:43
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Czyli kanthal powinien wystarczyć z zapasem.

    Stali tym nie stopię, ale pomysł niezły, w ceramikę można by się pobawić
    przy okazji.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2020-01-07 10:07:23
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > Ja mam ten do szkła i prostej ceramiki
    > http://www.technicalsupermarket.com/component/option
    ,com_virtuemart/page,shop.product_details/flypage,sh
    op.flypage/product_id,2065/category_id,386/manufactu
    rer_id,0/Itemid,4/

    > Jak trzeba to i metal czasem stopi. Kupiłem go z zapasową grzałką 10 lat temu,
    ciągle chodzi na pierwszej, a po kilkunastu przeprowadzkach nie wiem gdzie wsadziłem
    zapasową :-)

    A jest coś sensownego dla hobbysty do grzania indukcyjnego - zabawa
    amatorska do robienia stali skuwanej (gazowe piecyki są upierdliwe i
    długo grzeją).

    Robak

  • 15. Data: 2020-01-07 10:41:34
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 stycznia 2020 10:07:25 UTC+1 użytkownik Sir_Robak napisał:
> [...]
    > >
    > A jest coś sensownego dla hobbysty do grzania indukcyjnego - zabawa
    > amatorska do robienia stali skuwanej (gazowe piecyki są upierdliwe i

    Bladego pojęcia nie mam o hobbystycznym kowalstwie, ale wyobrażam sobie że te tanie
    generatory HF do grzania indukcyjnego nadałyby się całkiem nieźle. Tylko spiralę
    trzeba dobrać odpowiednią w sensie wymiarowym, żeby cały klocek grzała na raz a nie w
    jednym miejscu.

  • 16. Data: 2020-01-07 16:33:49
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-04 o 08:26, Konrad Anikiel pisze:

    > Pomysł dobry, tylko realizacja może być niełatwa. Napieprzanie ciągłym lukiem w
    atmosferze powietrza bardzo szybko skończy się spaleniem wszystkiego, podawanie gazu
    skomplikuje sprawę, zrobienie komory próżniowej przenosi temat do kategorii podróży w
    czasie.

    > Ja się przymierzam do jednej z tych maszynek
    https://m.aliexpress.com/item/4000193939907.html?pid
    =808_0000_0101&spm=a2g0n.search-amp.list.40001939399
    07&aff_trace_key=&aff_platform=msite&m_page_id=6451a
    mp-P3G243EJZ6WFAiW2pe3kFg1578122178664&browser_id=7a
    37263f868d4ae9a1014f0238ae5e27&is_c=Y

    A czym to zasilić?

  • 17. Data: 2020-01-07 18:42:26
    Od: 4...@g...com

    Próbował bym pradem zasilic. Ale ja truskawki z cukrem.

  • 18. Data: 2020-01-08 09:51:50
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-07 o 18:42, 4...@g...com pisze:
    > Próbował bym pradem zasilic. Ale ja truskawki z cukrem.

    Nie zauważyłem, że zasilacz jest w zestawie.
    W ogóle strona dziwnie się wyświetla. Prawdopodobnie strona jest
    w wersji na smartfona a ja oglądam na pc.

  • 19. Data: 2020-01-08 10:51:35
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 stycznia 2020 09:51:53 UTC+1 użytkownik robot napisał:

    > Nie zauważyłem, że zasilacz jest w zestawie.
    > W ogóle strona dziwnie się wyświetla. Prawdopodobnie strona jest
    > w wersji na smartfona a ja oglądam na pc.

    W życiu zawsze ktoś rzuca kłody pod nogi. Zamiast śpiewać kolędę '...i Józef stary
    dziecię pielęgnuje' to oni dla zmylenia przeciwnika śpiewają o Józefie Stalinie...

  • 20. Data: 2020-01-08 14:42:29
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-01-07 o 10:41, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    trzeba dobrać odpowiednią w sensie wymiarowym, żeby cały klocek grzała na raz a nie w

    I o taki gotowiec by chodziło, w sumie jakby choć te 10 cm na raz łapało
    myślę że wystarczy.
    Jest coś takiego "nie drogo" ? ;)

    Robak