  • 1. Data: 2016-10-15 17:05:20
    Temat: Ludzki umysł jest niesamowity
    Od: s...@g...com

    Jak mi syn na tyle dorósł że mogłem sobie
    znaczy jemu kupić klocki lego to kupiłem mu na allegro 15 kg.
    Te 15 kg to takie NAPRAWDĘ różne klocki bez instrukcji pudełek itd.
    Szczerze mówiąc nie planowałem tego ale niechcący wgrałem aukcje.
    Przynajmniej taka jest wersja dla mamy.
    To było dwa lata temu.
    Od tamtego momentu w życiu moich synów pojawiały się oczywiście inne zabawki.
    Ale raczej wcześniej niż później wracali do lego.

    I teraz dwie ciekawostki.

    Synowie mają kolegę. Któremu ojciec też kupuje lego.
    Tylko jak chłopak przyszedł do nas żeby poukładać to stwierdził:
    "Bez instrukcji nie da rady"

    I druga ciekwostka.
    Bańki mydlane.
    Syn gdzieś zgubił "urządzenie" do robienia baniek.
    I zrobił z :

    http://www.fotosik.pl/zdjecie/97e8a80313d4b27d

    Niby nic wielkiego ale
    to naprawdę trzeba nie wiedzieć że się nie da czegoś zrobić.

    I tak myślę że mimo upływu stu lat to szef chyba niemieckiego
    urzędu patentowego nadal nie ma racji że wszystko już zostało
    wymyślone.

    Martwi mnie tylko że starszy już poszedł do szkoły.
    Bo jak mówią : Dzieci są mądre a potem idą do szkoły.

  • 2. Data: 2016-10-15 19:38:53
    Temat: Re: Ludzki umysł jest niesamowity
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-10-15 o 17:05, s...@g...com pisze:
> [...]
    > Od tamtego momentu w życiu moich synów pojawiały się oczywiście inne zabawki.
    > Ale raczej wcześniej niż później wracali do lego.

    Lego Digital Designer dzieciaki znają ?

    > I tak myślę że mimo upływu stu lat to szef chyba niemieckiego
    > urzędu patentowego nadal nie ma racji że wszystko już zostało
    > wymyślone.

    Dziś nowości patentuje się w celu blokowania/gnojenia konkurencji, a nie
    ich wykorzystania.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2016-10-16 14:13:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Oct 2016 08:05:20 -0700 (PDT), s...@g...com
> [...]

    > Synowie mają kolegę. Któremu ojciec też kupuje lego.
    > Tylko jak chłopak przyszedł do nas żeby poukładać to stwierdził:

    po prostu - dawno Lego nie kupowales w sklepie.

    Teraz Lego robi zestawy z konkretnym celem - samochod, samolot, ...

    I sa w tym specjalne klocki - kola, szyby, drzwi, przekladnie,
    drabinki.
    I bez instrukcji faktycznie nie da rady. Tzn da jakies konstrukcje
    wlasne, ale juz takie ladne jak przewidziane fabrycznie nie sa.
    I czasem nawet widze, jak dzieciaki takie wlasne skladaja.
    Jak sie klocki z roznych zestawow pomieszaja, to jest klopot, wiekszy
    niz w instrukcji.

    Ale ... moze to znak czasow ? Ucz sie czlowieku ucz, jak sie robi
    zgodnie z instrukcja.

    > I druga ciekwostka.
    > Bańki mydlane.
    > Syn gdzieś zgubił "urządzenie" do robienia baniek.
    > I zrobił z :
    > http://www.fotosik.pl/zdjecie/97e8a80313d4b27d

    Czyli jednak lego sie przydaja :-)

    > Martwi mnie tylko że starszy już poszedł do szkoły.
    > Bo jak mówią : Dzieci są mądre a potem idą do szkoły.

    Ty sie o siebie martw. Lego Mindstorm.

    J.

  • 4. Data: 2016-10-17 04:35:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 października 2016 00:05:21 UTC+9 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > "Bez instrukcji nie da rady"

    A rodzice tamtego kim są?
    Doskonała większość ludzi na świecie ma podejście "co ja mam zrobić", a tylko
    nieliczni myślą "co ja mogę zrobić". 90% przypadków to skrzywienie głupim wychowanie
    w domu, potem w szkole.

  • 5. Data: 2016-10-17 10:21:11
    Od: s...@g...com

    > Lego Digital Designer dzieciaki znają ?

    Dzieki za podpowiedź ale i tak już za długo
    siedzą przy kompie.
    Ale jak bedą spać to sam się pobawie:)

  • 6. Data: 2016-10-17 10:48:21
    Od: s...@g...com

    > po prostu - dawno Lego nie kupowales w sklepie.
    Jestem na bieżąco, polecam Evantube na youtube

    > Teraz Lego robi zestawy z konkretnym celem - samochod, samolot, ...

    Dlatego po zainwestowaniu 800 zł mam teraz spokój.
    Chłopaki jak chcą żebym coś im kupił to zawsze im mówię
    szukajcie a znajdziecie
    I albo znajdują to czego potrzebują
    Albo miedzy czasie zmienia im się koncepcja

> [...]
    > I bez instrukcji faktycznie nie da rady. Tzn da jakies konstrukcje
    > wlasne, ale juz takie ladne jak przewidziane fabrycznie nie sa.

    Ja jeszcze pamietam opowieści jak się auta w PRL-u naprawiało.
    Gdzież się podziali Ci Polacy którzy na czołgi w 39 na koniach jechali.
    Gdzie fantazja i wyobraźnia :)

    > I czasem nawet widze, jak dzieciaki takie wlasne skladaja.
    > Jak sie klocki z roznych zestawow pomieszaja, to jest klopot, wiekszy
    > niz w instrukcji.

    No i ????
    ileż można ten dźwig razy układać?
    Szwagier z synem ułożył i teraz dźwig na półeczce stoi.
    z karteczką nie dotykać.
    A moi jakieś bazy dla statków kosmicznych budują po raz n-ty.
    na pewno nie wyglądają tak super jak w TV.
    Ale to dzieki nim dowiedziałem się że można
    np łączyć klocki pod kątem prostym

    > Ty sie o siebie martw. Lego Mindstorm.

    Byłem w tamtym roku na wojnach robotów na AGH.
    A chłopaki już w przedszkolu chodzą na robotykę.
    Tak że to tylko kwestia czasu.
    Tylko to już naprawdę kosztowna zabawa :(
    Ale czego nie robi się dla dobra dzieci :)

  • 7. Data: 2016-10-17 10:50:13
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 października 2016 04:35:29 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel
    napisał:

> [...]
    nieliczni myślą "co ja mogę zrobić". 90% przypadków to skrzywienie głupim wychowanie

    A wiesz może coś w tym być.
    Tata jest stolarzem meblowym. Takim co dostaje projekt i wg projektu jedzie.
    Może to na syna przeszło???

  • 8. Data: 2016-10-17 11:04:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Konrad Anikiel napisał:

    >A wiesz może coś w tym być.
    >Tata jest stolarzem meblowym. Takim co dostaje projekt i wg projektu
    >jedzie.
    >Może to na syna przeszło???

    Ale takim w fabryce, czy takim co meble na zlecenie klienta robi ?
    Bo przy tym drugim to jednak troche trzeba pomyslec.

    J.

  • 9. Data: 2016-10-17 11:13:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >I albo znajdują to czego potrzebują
    >Albo miedzy czasie zmienia im się koncepcja

    >Ja jeszcze pamietam opowieści jak się auta w PRL-u naprawiało.

    Inne czasy byly. Byla koniecznosc ... i mozliwosc.
    Teraz z jednej strony brudzic mi sie nie chce, z drugiej - czesci
    coraz drozsze, wymagaja specjalnych narzedzi ... i specjalnych
    komputerow.

    No ale ... naprawa samochodu to wszak wedlug instrukcji.

    >Gdzież się podziali Ci Polacy którzy na czołgi w 39 na koniach
    >jechali.
    >Gdzie fantazja i wyobraźnia :)

    Ponoc nigdy ich nie bylo. Regulamin nakazywal schowac konie i dalsze
    natarcie jak zwykla piechota. Zreszta natarcie piechoty na czolgi nie
    ma sensu.
    A jesli byli ... to wygineli w 1939.

    >No i ????
    >ileż można ten dźwig razy układać?
    >Szwagier z synem ułożył i teraz dźwig na półeczce stoi.
    >z karteczką nie dotykać.

    Karteczka uzasadniona.
    A dzwig ... raz ulozyc, a potem sie bawic tymze dzwigiem :)

    Dlatego napisalem "martw sie" :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-10-17 22:45:11
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-10-17 o 10:21, s...@g...com pisze:

    > Dzieki za podpowiedź ale i tak już za długo
    > siedzą przy kompie.

    Poszukaj jeszcze książki "Lego zakazane konstrukcje".

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem