  • 1. Data: 2019-08-11 11:19:21
    Temat: Lutownica transformatorowa
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Moja stara transformatorówka dożyła emerytury. Pora kupić coś nowego.
    Czy ktoś tu mógłby polecić jakąś transformatorówkę z własnego
    doświadczenia? Zastosowanie bardzo ogólne. Pożądane by było łatwe
    wymienianie grotów, ich niewymyślność i trwałość mocowania, możliwość
    wstawienia grota home made z drutu Cu.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2019-08-11 13:36:20
    Temat: Re: Lutownica transformatorowa
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

> [...]
    > doświadczenia? Zastosowanie bardzo ogólne. Pożądane by było łatwe
    > wymienianie grotów, ich niewymyślność i trwałość mocowania, możliwość

    Jeśli to stara Lutola, to ją napraw, nie ma nic lepszego! Obudowy są
    ciągle dostępne.

    Paweł

  • 3. Data: 2019-08-11 13:45:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/08/2019 13:36, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Jeśli to stara Lutola, to ją napraw, nie ma nic lepszego! Obudowy są
    > ciągle dostępne.

    Od jakiegoś czasu staram się wcisnąć oryginalną "zieloną" lutolę z
    dwuzakresowym wyłącznikiem do nowej czerwonej obudowy. Cięzka sprawa
    (jakość nie powala, nie pasują niektóre wycięcia, wyłacznik się nie
    mieści) i zostawiłem to na czas jak będę miał więcej cierpliwości do
    pilnika. Te nowe obudowy z allegro są dość kiepskie jakościowo. Nie wiem
    czy o nich piszesz.

    Mimo to warto lutolę odratować, nic innego obecnie w sklepie nie dorówna
    wygodzie pracy.

  • 4. Data: 2019-08-11 13:54:33
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 11.08.2019 o 13:45, heby pisze:

> [...]
    > mieści) i zostawiłem to na czas jak będę miał więcej cierpliwości do
    > pilnika. Te nowe obudowy z allegro są dość kiepskie jakościowo. Nie wiem

    Niestety tak, bez pilnika i odrobiny cierpliwości się nie obejdzie. Za
    to potem jest już ok.

    > Mimo to warto lutolę odratować, nic innego obecnie w sklepie nie dorówna
    > wygodzie pracy.

    There is nothing like the old Lutola!

    Paweł

  • 5. Data: 2019-08-11 14:50:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Aug 2019 13:54:33 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > There is nothing like the old Lutola!

    Faktycznie, mam Lutolę 6C :) obudowa jest w kawałkach, mikrowyłącznik do
    d... Ale skoro tak twierdzicie, to dajcie cynk do tych obudów na Allegro
    czy jakichś innych. Może reanimuję ten zabytek. Może nawet dam diodę św.
    zamiast żarówy :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2019-08-11 14:56:32
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    https://allegro.pl/listing?string=obudowa%20lutola

  • 7. Data: 2019-08-11 16:56:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lutole caly czas produkuje ZDZ w Lodzi. W marketach sa tanie lutownice z praktycznie
    niezniszczalnymi grotami. Przecinalem takim grotem tworzywa z pcv wlacznie i po
    oczyszczeniu na goraco papierem i wysmazeniu w kalafonii pobiela sie cyna i lutuje.

  • 8. Data: 2019-08-11 18:43:35
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/08/2019 16:56, Zenek Kapelinder wrote:
    > Lutole caly czas produkuje ZDZ w Lodzi. W marketach sa tanie lutownice z
    praktycznie niezniszczalnymi grotami.

    W castoramie są również lutownice łudzaco podobne do starej Lutoli i
    dalej produkowane w ZDZ w Łodzi.

    https://www.castorama.pl/lutownica-lt-75-45-z-maskow
    nica-id-30369.html

    Leżą w ręce jednak inaczej niż wersje z przed nastu lat co przy godzinie
    pracy nad lutowaniem drobnicy ma duże znaczenie.

    Na allegro chodzą po niecałe 90zł.

    Dalej jednak praca ze stara Lutolą, w moim przypadku w jajowatej
    obudowie, mniej męczy rękę. Mam obie, i tą starą i tą nową z castoramy z
    ZDZ. Stara pozwala na dłuższą pracę. Obie są ok. Ale warto reanimować
    starą dlatego że wygodniej się nią lutuje.

  • 9. Data: 2019-08-11 19:02:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kiedys mialem transformatorowke wellera, ale zli ludzie ukradli. Uzwojenia miala
    aluminiowe, lekka byla. Na youtubie sa filniki z lutownicami jakie ludkowie sami
    zrobili. Zapakowali zamiast ciezkiego transformatora lekka przetwornice.

  • 10. Data: 2019-08-11 19:36:56
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 11.08.2019 11:19, Jacek Maciejewski wrote:
    > Moja stara transformatorówka dożyła emerytury. Pora kupić coś nowego.

    Nawyk rzecz straszna, ale odzwyczaiłem się od transformatorówki.
    Na warsztacie lutuje się oczywiście stacją, a w terenie używam gazówki.

    --
    Mirek.