  • 1. Data: 2017-01-17 07:47:57
    Temat: MCPCB gdzie zrobić
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Witam,

    potrzebuję wykonać dwa zestawy po 10 płytek jednostronnych,
    ale na laminacie z podłożem aluminiowym. Płytki 68x88mm,
    soldermaska najlepiej biała, z cięciem, cynowanie najlepiej
    SnPb (albo wcale, nie chcę RoHS), poza tym żadnych cudów.
    Ze względu na chęć polepszenia izolacji potrzebuję soldermaski,
    inaczej sam bym to zrobił termotransferem.

    Gdzie z tym zleceniem pójść, aby się nie zdziwić (Polska, Chiny)?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2017-01-17 08:17:10
    Temat: Re: MCPCB gdzie zrobić
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > ale na laminacie z podłożem aluminiowym. Płytki 68x88mm,
    > soldermaska najlepiej biała, z cięciem, cynowanie najlepiej
    > SnPb (albo wcale, nie chcę RoHS), poza tym żadnych cudów.

    eurocircuits?

    Koszt 10 szt płytek o podanych wymiarach to około 145EUR

    MiSter

  • 3. Data: 2017-01-19 17:49:47
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > inaczej sam bym to zrobił termotransferem.
    >
    > Gdzie z tym zleceniem pójść, aby się nie zdziwić (Polska, Chiny)?

    http://majstar.pl/ w ofercie jest napisane że robią. Standartowe płytki
    robią bardzo dobre.
    Wojtek

  • 4. Data: 2017-01-21 16:51:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    MiSter wrote:

    > Koszt 10 szt płytek o podanych wymiarach to około 145EUR

    Wysłałem zapytania i Merkar zrobi to za 1/3 tej ceny.
    Tylko jak u nich z jakością, bo nigdy z ich usług nie
    korzystałem?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 5. Data: 2017-01-21 16:52:55
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    wowa wrote:

    > http://majstar.pl/

    Dzięki, zaraz wyślę zapytanie.

    > Standartowe płytki robią bardzo dobre.

    Tj. soldermaska trafia w to, co ma trafić i nie schodzi poskrobana
    paznokciem?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2017-01-21 22:03:50
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Dzięki, zaraz wyślę zapytanie.

    > Tj. soldermaska trafia w to, co ma trafić i nie schodzi poskrobana
    > paznokciem?

    Jest dobrze, zamawiamy tam niewielkie serie produkcyjne. Od wielu lat
    trzymają jakość. Tylko mówię o standartowych dwustronnych. Na alu nigdy
    nie robiłem.
    Wojtek

  • 7. Data: 2017-01-22 00:55:09
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    wowa wrote:

    > Jest dobrze, zamawiamy tam niewielkie serie produkcyjne. Od wielu lat
    > trzymają jakość. Tylko mówię o standartowych dwustronnych. Na alu nigdy
    > nie robiłem.

    Od strony technologicznej alu powinno być jeszcze prostsze od
    jednostronnych na FR4. Tam nawet specjalnie nie ma po co wiercić.
    Przekonanie to opieram na latach doświadczenia w termotransferowaniu
    na alu. Tylko płytka będzie z częścią HV, a ja sobie maski nie położę.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2017-01-23 19:59:57
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > Przekonanie to opieram na latach doświadczenia w termotransferowaniu
    > na alu. Tylko płytka będzie z częścią HV, a ja sobie maski nie położę.

    Jak wysokie to napięcie? My mamy 220V i nigdy nie było problemu. Może
    zadzwoń i porozmawiaj z technologiem jeśli masz specyficzne wymagania.
    Wojtek

  • 9. Data: 2017-01-23 20:47:35
    Od: "Vernon L. Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Od strony technologicznej alu powinno być jeszcze prostsze od
    > jednostronnych na FR4. Tam nawet specjalnie nie ma po co wiercić.

    A jednak. Raz widziałem dwustronne z rdzeniem alu.
    Nawet z ciekawości wziąłem miernik żeby sprawdzić czy przelotki
    nie zwierają z alu.

    Przelotki były mechaniczne, tzn. takie jakie sprzedaje bungard
    tj. zaciskane na prasie. Pojęcia nie mam jak wykonano izolację
    przelotka - alu.

    Google też zwraca wyniki od producentów co to robią dwustronne
    z przelotkami.

  • 10. Data: 2017-01-23 21:31:16
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2017-01-21 o 16:51, Piotr Wyderski pisze:

    > Wysłałem zapytania i Merkar zrobi to za 1/3 tej ceny.
    > Tylko jak u nich z jakością, bo nigdy z ich usług nie
    > korzystałem?

    kiedyś korzystałem ,ale zwykłe dwustronne tylko - i jakość była OK.

    --
    Pozdr.
    Michał