  • 1. Data: 2019-06-06 12:56:33
    Temat: MMS
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Witam

    Czy, aby móc wysyłać i odbierać MMS-y konieczna jest konfiguracja internetu
    w smartfonie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-06-06 13:35:27
    Temat: Re: MMS
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Jun 2019 12:56:33 +0200, Kamil napisał(a):

    > konfiguracja internetu

    A co to jest "konfiguracja internetu"? IMO musisz albo włączyć
    transmisję danych (łączem telefonicznym) albo wifi.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-06-06 13:36:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Jun 2019 12:56:33 +0200, Kamil napisał(a):

    > konfiguracja internetu

    A co to jest "konfiguracja internetu"? IMO musisz włączyć
    transmisję danych.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2019-06-06 14:07:53
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 06.06.2019 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> napisał/a:

    > A co to jest "konfiguracja internetu"? IMO musisz włączyć
    > transmisję danych.

    Włączyć transmisję danych i skonfigurować stosowny APN,
    inny niż "standardowy" dostęp do internetu. Zwykle wszystko
    jest na stronie operatora, np.

    https://a2mobile.pl/konfiguracja

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 5. Data: 2019-06-06 16:45:29
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

    > A co to jest "konfiguracja internetu"?

    Oj Jacek, Ty jak zwykle wolno kojarzysz. Aby miec dostęp do internetu przez
    GSM trzeba w telefonie wskazać choćby operatora i kilka innych drobiazgów.
    Zreszta poczytaj o tym.

    > IMO musisz włączyć transmisję danych.

    Jest włączona.

    Pzdr

  • 6. Data: 2019-06-06 16:56:21
    Od: "Kamil" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Dominik Ałaszewski" napisał:

    > Włączyć transmisję danych

    Włączona.

    > i skonfigurować stosowny APN, inny niż "standardowy" dostęp do internetu.
    > Zwykle wszystko
    > jest na stronie operatora.

    Problem w tym, że mój operator jest ociężały umysłowo. Dostałem komunikat,
    że mam wysłać SMS na nr 8090 o treści MMS. Otrzymałem odpowiedź, że za
    chwilę otrzymam dane do konfiguracji, ale nie otrzymałem ich. Korespondencja
    e-mailowa z nimi to droga prze mękę. Skierowali mnie na stronę skopiowaną
    prawdopodobnie od innego operatora. Na tej stronie jest preferowany tryb
    sieci - LTE. Nic z tego nie rozumiem. Co z tym niestandardowym APN? To ta
    strona:

    Proszę o usunięcie punktów dostępu do MMS i utworzenie ich na nowo według
    instrukcji dostępnych na stronie:
    https://wrodzinie.berryproject.com/konfiguruj

    Usunięcie jakich punktów dostępu?

    I jeszcze ponawiam pytanie. Czy w telefonie musi byc skonfigurowany dostęp
    do internetu, aby działał MMS? BO ja mam nieskonfigurowany. W razie potrzeby
    korzystam z WiFi.

    Pytam, bo na stronach o konfiguracji te dwa składniki są podawane razem.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2019-06-06 17:19:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup

    >Problem w tym, że mój operator jest ociężały umysłowo. Dostałem
    >komunikat,

    To zmien operatora. Najprostsze rozwiazanie :-)

> [...]
    >Proszę o usunięcie punktów dostępu do MMS i utworzenie ich na nowo
    >według instrukcji dostępnych na stronie:

    To w koncu jaki to operator ?

    >Usunięcie jakich punktów dostępu?
    >I jeszcze ponawiam pytanie. Czy w telefonie musi byc skonfigurowany
    >dostęp do internetu, aby działał MMS?

    Ogolnie internet jest niepotrzebny. Czesto wrecz odrebny.

    Potrzebujesz jednego zdefiniowanego punktu dostepu z
    "Typ APN" zawierajacy "mms" lub "default".

    Telefon powinien przeszukac punkty dostepu i uzyc tego z "mms", a jak
    nie ma, to uzywa
    "default".
    A tym punkcie trzeba podac poprawne dane konfiguracji: nazwa APN,
    MMSC, proxy dla MMS,
    MMS port.

    J.

  • 8. Data: 2019-06-06 17:57:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Jun 2019 16:45:29 +0200, Kamil napisał(a):

    > Oj Jacek, Ty jak zwykle wolno kojarzysz. Aby miec dostęp do internetu przez
    > GSM trzeba w telefonie wskazać choćby operatora i kilka innych drobiazgów.
    > Zreszta poczytaj o tym.

    Nie twierzę że pojadłem wszystkie rozumy na temat komór, ale ostatnio
    jak uruchamiałem żonie jej nową komórę to ograniczyłem się do wetknięcia
    SIM co IMO załatwia kwestię operatora, następnie uruchomiłem
    przeglądarkę i sprawdziłem ze działa i z rozpędu jeszcze ustawiłem
    hotspot i sprawdziłem że działa. Z innego aparatu przesłałem zdjęcie i
    też doszło. No to jeszcze nie wyczerpuje pojęcia "mieć internet"?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2019-06-06 18:32:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >SIM co IMO załatwia kwestię operatora, następnie uruchomiłem
    >przeglądarkę i sprawdziłem ze działa i z rozpędu jeszcze ustawiłem

    Ale ta automatyczna konfiguracja z karty SIM ...
    -dorobili sie jakiegos standardu do tego ?
    -telefon od operatora ?
    -APN "internet" prawie u wszystkich dziala ?
    -operator rozpoznal telefon i szybko podeslal SMS ?

    >hotspot i sprawdziłem że działa. Z innego aparatu przesłałem zdjęcie
    >też doszło. No to jeszcze nie wyczerpuje pojęcia "mieć internet"?

    Ale czy MMS dzialaja ? :-)

    P.S. u znajomej skonczylo sie to resetem telefonu. Nie dziala i co mu
    zrobisz.
    Ale w rekach nie mialem, to nie wiem co tam namieszala.

    J.

  • 10. Data: 2019-06-07 09:12:31
    Od: Trybun <M...@j...ru>

    W dniu 06.06.2019 o 12:56, Kamil pisze:
    > Witam
    >
    > Czy, aby móc wysyłać i odbierać MMS-y konieczna jest konfiguracja
    > internetu w smartfonie?
    >
    > Pozdrawiam

    W nowszych telefonach chyba już nie potrzeba takiej operacji. Powinno
    zadziałać po włożeniu karty.