  • 1. Data: 2019-08-01 10:19:30
    Temat: MMS z zagranicy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Telefon z kartą Plusa wysyła SMS-y z zagranicy, ale MMS nie.
    Jest włączony roaming internetu, są dostępne GB.

    Musi być włączony transfer danych? W kraju nie.
    Możliwe, że sieć zagraniczna w której teraz jest nie oferuje roamingu
    danych?

    Robert

  • 2. Data: 2019-08-01 10:27:38
    Temat: Re: MMS z zagranicy
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Musi być włączony transfer danych?
    Właśnie sprawdziłem, nadal nie można wysłać.

    Robert

  • 3. Data: 2019-08-01 10:47:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Aug 2019 10:19:30 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
    > Telefon z kartą Plusa wysyła SMS-y z zagranicy, ale MMS nie.
    > Jest włączony roaming internetu, są dostępne GB.
    >
    > Musi być włączony transfer danych? W kraju nie.

    IMO w kraju tez musi

    > Możliwe, że sieć zagraniczna w której teraz jest nie oferuje roamingu
    > danych?

    Unijny ? To chyba malo prawdopodobne.

    Ale jeszcze jest kwestia konfiguracji - mms ma inna.

    J.

  • 4. Data: 2019-08-01 11:02:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-01 o 10:47, J.F. pisze:

    > IMO w kraju tez musi

    Ale sam się włącza jak jest wył.
    Dlatego pomyślałem, że trzeba na sztywno pozostawić.

    > Unijny ? To chyba malo prawdopodobne.

    Tak, chyba Austria albo Chorwacja.

    > Ale jeszcze jest kwestia konfiguracji - mms ma inna.

    Skoro w kraju działało... na zagranice inna?

    Może trzeba dodać +48?

    Robert

  • 5. Data: 2019-08-01 11:51:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Aug 2019 11:02:08 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Ale sam się włącza jak jest wył.

    A co to za telefon?
    Androidy chyba same sobie nie wlaczą, dawniejsze ... mozliwe, ze tak -
    nie bylo takego ladnego przycisku "wylacz transmisje danych".

    > Dlatego pomyślałem, że trzeba na sztywno pozostawić.

    > Tak, chyba Austria albo Chorwacja.

    > Skoro w kraju działało... na zagranice inna?
    > Może trzeba dodać +48?

    https://ustaw.plus.pl/konfiguruj-telefon

    Nazwa: mms
    APN: mms
    MMSC: http://mms.plusgsm.pl:8002
    Proxy MMS: 212.2.96.16
    Port MMS: 8080
    MCC: 260
    MNC: 01
    Typ uwierzytelniania: PAP
    Typ APN: mms

    Nie ma tu numeru telefonu.
    mms.plusgsm.pl jest adresem wewnetrznym, tylko w APN mms dostepny ?

    J.

  • 6. Data: 2019-08-01 13:58:40
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-08-01 o 11:51, J.F. pisze:

    > A co to za telefon?

    Jakiś stary z Androidem.

    > Androidy chyba same sobie nie wlaczą, dawniejsze ... mozliwe, ze tak -
    > nie bylo takego ladnego przycisku "wylacz transmisje danych".

    Jest przycisk i transmisja sama włącza się przy wysyłaniu MMS-a.

> [...]
    > Typ APN: mms
    >
    > Nie ma tu numeru telefonu.
    > mms.plusgsm.pl jest adresem wewnetrznym, tylko w APN mms dostepny ?

    Problem się rozwiązał. Ponoć jednak transmisja nie była włączona. To tak
    jest jak komunikacja z nietechniczną osobą jest poprzez SMS. :-)

    Robert

  • 7. Data: 2019-08-02 14:14:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 1 Aug 2019 11:02:08 +0200, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Ale sam się włącza jak jest wył.

    W przypadku roamingu musi być włączona opcja "roaming damych" by się
    sam włączył.

    --
    Marek