  • 1. Data: 2019-09-23 20:25:41
    Temat: MOnSter 6502
    Od: s...@g...com

    https://monster6502.com/

    Jak widzialem video na youtube to sie zdziwilem ze tak wolno go popedzaja.
    W tekscie jest wyjasnione ze to pojemnosc tranzystorow tak ogranicza predkosc.

    Ale mi cos nie pasuje ze to az tak nisko.
    Rozumialbym 1MHz ale zeby tylko 50-60kHz?

    Taka ciekawostka.

  • 2. Data: 2019-09-23 20:32:28
    Temat: Re: MOnSter 6502
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

> [...]
    > ze to pojemnosc tranzystorow tak ogranicza predkosc.
    >
    > Ale mi cos nie pasuje ze to az tak nisko.
    > Rozumialbym 1MHz ale zeby tylko 50-60kHz?

    Już dawno temu uczeni radzieccy planowali skonstruować
    największy na świecie układ scalony.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2019-09-23 22:58:00
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    > Już dawno temu uczeni radzieccy planowali skonstruować największy na
    > świecie układ scalony.

    już wpisywałem, ale powtórzę. Dowcip z okresu słusznie zbankrutowanego
    ZSRR (angl: UdSSR):
    /zegarki radzieckie chodzą takl samo, jak szwajcarskie/
    /a nawet... szybciej!/

  • 4. Data: 2019-09-24 05:51:12
    Od: Anonymous <n...@i...invalid>

    JaNus <p...@b...pl> wrote:

    > już wpisywałem, ale powtórzę. Dowcip z okresu słusznie zbankrutowanego
    > ZSRR (angl: UdSSR):
    > /zegarki radzieckie chodzą takl samo, jak szwajcarskie/
    > /a nawet... szybciej!/

    Polacy musza się dowartościować.
    Jp

  • 5. Data: 2019-09-24 13:02:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >predkosc.

    >Ale mi cos nie pasuje ze to az tak nisko.
    >Rozumialbym 1MHz ale zeby tylko 50-60kHz?

    Pojemnosci sciezek i elementow chyba duze.

    P.S. Fortha uruchomili ... taa ... ale czy to swiadczy o
    profesjonalizmie programu, czy w tym przypadku - raczej o zabawkowosci
    :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-09-24 15:52:35
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 24 września 2019 06:05:59 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Pojemnosci sciezek i elementow chyba duze.

    Ale zeby az tyle?

    Sciezki mozna robic ciensze. A elementy chyba nie takie makabrycznie kiepskie. Znaczy
    sie w porownaniu do megaprocesora to jakos dziwnie malo:

    http://www.megaprocessor.com/VitalStatistics.html - 20kHz.

  • 7. Data: 2019-09-24 17:13:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Ale zeby az tyle?
    >Sciezki mozna robic ciensze.

    I tak beda znacznie wieksze niz w ukladzie scalonym.
    Ale tez tranzystory powinny byc ... mocniejsze ...

    >A elementy chyba nie takie makabrycznie kiepskie.

    jak tak siegne pamiecia:
    -Odra, Riad to blizej 1MHz dzialaly. Te pozne na TTL, pierwsze chyba
    jeszcze na tranzystorach.
    ale to byly bipolarne.

    -pojedyncze mos/FET mosfet dosc szybkie ... choc jakos nigdy nie
    zobaczylem oficjalnej czestotliwosci BF245.
    ale wiadomo, ze mialy problem z pradem i pojemnosciami wlasnie.

    -scalone CMOS serii 4000 ... wolne to bylo. Ale nie az tak - choc
    jakis wielki uklad ... trudno powiedziec.
    Ale przeciez 6502 tez scalony i ten 1MHz wyrabial, nawet 2.
    Dopiero gdzies znacznie pozniej cos odkryli i predkosc strzelila w
    nowych technologiach.

    cos w tych mosfetach jest nie tak :-)

    J.

  • 8. Data: 2019-09-24 20:27:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/09/2019 13:02, J.F. wrote:
    > P.S. Fortha uruchomili ... taa ... ale czy to swiadczy o
    > profesjonalizmie programu, czy w tym przypadku - raczej o zabawkowosci :-)

    Przyjdzie flara ze słoneczka i tylko takie zostaną. Radzę chmikować
    8-bitowce...

  • 9. Data: 2019-09-24 22:09:51
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Przyjdzie flara ze słoneczka i tylko takie zostaną. Radzę chmikować
    > 8-bitowce...

    Jak przyjdzie flara ze słoneczka i całą współczesną technologię szlag
    trafi, to brak 8-bitowego komputerka do odpalenia na nim Basica będzie
    najmniejszym zmartwieniem.

  • 10. Data: 2019-09-24 22:51:20
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 24 września 2019 15:09:54 UTC-5 użytkownik Queequeg napisał:

    > Jak przyjdzie flara ze słoneczka i całą współczesną technologię szlag
    > trafi, to brak 8-bitowego komputerka do odpalenia na nim Basica będzie
    > najmniejszym zmartwieniem.

    Ale tak na powaznie, flara ze slonca to tylko sieci zasilajace padna.
    Generator podziala. Fotowoltaika offgrid tez.

    Czy macie na mysli jakies inne zjawisko bedace ekwiwalentem grzania telefonu w
    mikrofalowce?