  • 1. Data: 2020-03-17 21:26:19
    Temat: MS Excel 4.0a PL
    Od: a...@g...com

    Witam! Czy ktoś posiada Excela 4.0 (dla Windows 3.1) w polskiej wersji językowej na
    dyskietkach???
    Wielkie dzięki!

  • 2. Data: 2020-03-17 23:00:45
    Temat: Re: MS Excel 4.0a PL
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jeśli, to...?

    -----

  • 3. Data: 2020-03-17 23:21:22
    Od: Fanta Shokata <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 23:01:02 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > A jeśli, to...?
    >

    > -----

    Jestem kolekcjonerem starego oprogramowania.

  • 4. Data: 2020-03-18 00:07:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-17 o 21:26, a...@g...com pisze:
    > Witam! Czy ktoś posiada Excela 4.0 (dla Windows 3.1) w polskiej wersji językowej na
    dyskietkach???
    > Wielkie dzięki!

    Angielski jest:
    https://winworldpc.com/product/microsoft-office/40
    https://winworldpc.com/product/microsoft-excel/4x

    Link do polskiego już nie działa:
    http://wowiko.nazwa.pl/twojexcel/1/dow.html

    Niestety, dobre wyszukiwarki tematyczne, typu infoseek czy yahoo dawno
    już zdechły :(
    Podobnie różne warezy.
    Chyba tylko chomik został.
    Poszukaj może jeszcze na abadonware.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2020-03-18 00:32:48
    Od: Fanta Shokata <a...@g...com>

    W dniu środa, 18 marca 2020 00:07:21 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > http://wowiko.nazwa.pl/twojexcel/1/dow.html
    >
    > Niestety, dobre wyszukiwarki tematyczne, typu infoseek czy yahoo dawno

    Wielka szkoda. A tak chciałem się pobawić w makra polskiego Excela 4.0.

  • 6. Data: 2020-03-18 08:02:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A dlaczego polski?
    BTW stawiasz to na MS Windows for Workgroups czy na jakimś emulatorze?
    Problem z dyskietkami (3 1/2'') jest m.in. taki, że drogie się zrobiły, a elementy
    Office'a (Word, Excel) to były na 8-11
    dyskietkach każdy.

    -----

  • 7. Data: 2020-03-18 10:33:19
    Od: Fanta Shokata <a...@g...com>

    Chcę postawić to na emulatorze z systemem WFW 3.11

  • 8. Data: 2020-03-18 11:19:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-03-18 o 08:02, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Problem z dyskietkami (3 1/2'') jest m.in. taki, że drogie się zrobiły,
    > a elementy Office'a (Word, Excel) to były na 8-11 dyskietkach każdy.

    Cały Office 95 mieścił się w jednym pudełku na 10 szt. 3,5".
    Wydaje mi się, że Excel 4.0 był na jednej lub dwóch dyskietkach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2020-03-18 11:28:23
    Od: Fanta Shokata <a...@g...com>

    Excel 4.0 był na trzech dyskietkach. Natomiast Excel 5.0 był już na 9 dyskietkach.

  • 10. Data: 2020-03-18 11:44:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może źle zapamiętałem.
    Gdzieś mam pudełko z dyskietkami (nie jestem pewien wersji językowej), tyle że przez
    pomyłkę nagrałem inne rzeczy na jednej z
    dyskietek, więc liczba dyskietek u mnie to n-1 :-(
    Ciekawe, czy dałyby się odczytać po latach?
    Nie tyle o magnetyzm mi chodzi, co o kurz i ryzyko porysowania przy styku głowicy.
    Pewnie warto zacząć używanie starej stacji 3 1/2 '' od jakiejś dyskietki czyszczącej,
    lub jakiejś nieważnej dyskietki.
    A tak swoją drogą w tamtych czasach znacznie fajniejszy był zestaw Lotusa (m.in.
    1-2-3), choć Office było nieco szybsze (bo MS
    ukrywał szczegóły Win przed producentami innego oprogramowania).

    Jeżeli na emulator, to szukaj obrazów dyskietek zamiast fizycznych nośników.
    Na chomiku nie ma?
    Tu chyba nowsze (głównie niemieckie i trochę angielskie):
    https://os.ingenserverhost.de/

    16-bitowe Office 4.0 to dawało się chyba postawić na 32-bitowych Win 95/98?

    W sumie to NTG ;-)

    -----