  • 1. Data: 2018-05-02 16:33:13
    Temat: Ma ktoś laptopa HP Pavilion Power? - ekran jako podpórka
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Oglądałem w necie, że ten laptop po otwarciu matrycy wykorzystuje brzeg
    ekranu jako nogi.
    Pojechałem do MM, nie było "powera" ale była ta zwyklejsza wersja,
    fajny, metalowy palmrest ale faktycznie otwarcie pokrywy to uniesienie
    pupy laptopa i opieranie się na nibynóżkach na brzegu ekranu.

    No ok, ale... ma ktoś dłużej? Powstały luzy na zawiasach i jeździ to po
    stole we wszystkie strony?

    Bo już się tak waham, czy brać HP Pavilion Power 15 i5-7300H
    (15-cb004nw) - z voucherem fajnie cena wychodzi, czy jednak dopłacić
    500zł do ACER Aspire 7 A715-71G-52WE + wymiana matrycy na IPS (ACER też
    krócej na baterii chodzi bo ma 48Wh a HP ma 70Wh).

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2018-05-04 20:24:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-05-02 o 16:33, Irokez pisze:
> [...]
    > pupy laptopa i opieranie się na nibynóżkach na brzegu ekranu.
    >
    > No ok, ale... ma ktoś dłużej? Powstały luzy na zawiasach i jeździ to po

    Ok, Odpuszczam temat. Chyba więcej osób ma takie obawy stąd cisza, bo to
    się nie sprzedaje. Nie będę beta-testerem jakiegoś dziwnego, pierwszego
    w historii laptopów rozwiązania, że bujający się, z każdym oddechem, we
    wszystkie strony brzeg ekranu jest "stabilizatorem" pozycji dla całego
    laptopa. Nikt inny nie wpadł na taki "pomysł". To tak jakby stanie na
    palcach było stabilniejsze niż na całej stopie.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2018-05-04 22:37:29
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irokez, 04 maj 2018 w
    news:5aeca569$0$610$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > "stabilizatorem" pozycji dla całego laptopa. Nikt inny nie wpadł na
    > taki "pomysł". To tak jakby stanie na palcach było stabilniejsze niż

    To nie jest jakieś novum. Juz dawno temu widziałem takie klapy w Hp
    Envy i w internetach było trochę tematów o pękających zawiasach envy.

  • 4. Data: 2018-05-05 09:29:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-05-04 o 22:37, pueblo pisze:

    > To nie jest jakieś novum. Juz dawno temu widziałem takie klapy w Hp
    > Envy i w internetach było trochę tematów o pękających zawiasach envy.

    Aha, czyli celowa zagrywka HP, naciskasz ESC - pęka lewy, naciskasz F12
    - pęka prawy, bo ponad 2 kilogramy wiszą na dwóch kawałeczkach plastiku
    plus siła nacisku. Tym bardziej rezygnuję z HP

    Dzięki i pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2018-05-05 11:10:44
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irokez, 05 maj 2018 w
    news:5aed5d64$0$616$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > F12 - pęka prawy, bo ponad 2 kilogramy wiszą na dwóch kawałeczkach
    > plastiku plus siła nacisku. Tym bardziej rezygnuję z HP

    Ale za to jaki design. Jeżeli nie obchodzisz się ze sprzętem jak za
    jajkiem, to rzeczywiście może być problem. Z drugiej strony na filmiku
    (filmikach)
    https://www.youtube.com/watch?v=0TbeFa5LmvY
    od 7:30 widać że konstrukcja zawiasów jest dość masywna, są zamocowane na
    co najmniej 3 śrubki. Pytanie tylko do czego. Bo jak za każdym otwarciem
    napręża się plastikowa obudowa...
    Tak to było nieszczęśliwie zaprojektowane w owym Envy
    https://www.youtube.com/watch?v=_SHO_NVuAjE

  • 6. Data: 2018-05-05 12:56:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2018-05-05 o 11:10, pueblo pisze:

    > Ale za to jaki design. Jeżeli nie obchodzisz się ze sprzętem jak za
    > jajkiem, to rzeczywiście może być problem. Z drugiej strony na filmiku
    > (filmikach)

    Mało używam laptopa, aktualny Lenovo B570e ma nalatane przez 6 lat 400
    godzin (w tym SSD 512GB ma 280 godzin i 0,9TB zapisu). Na wyjazdy
    zabieram tylko i o sprzęt dbam. I bym z nim został, gdyby nie matryca
    1366x768. Od roku mam taki jeden program, że się nie da pracować, męka
    straszna. Stąd szukam coś z FullHD, a przy okazji upgrade na coś z
    4-rdzeniowym prockiem, możliwością posadzenia Win7 Pro (ważne dla mnie)
    i baterią na długo. Szukam więc coś na i5-7300HQ. Grafika GTX1050 to
    efekt uboczny, zupełnie mi nie potrzebny do czegokolwiek, a inaczej się
    nie da kupić czegokolwiek z takim procesorem w podobnych cenach. Same 2
    rdzeniowe niewiele szybsze od mojej i3-2350M.

> [...]
    > co najmniej 3 śrubki. Pytanie tylko do czego. Bo jak za każdym otwarciem

    No właśnie...
    Na tą chwilę patrzę w kierunku Della 5577 + wymiana matrycy na IPS (bo
    ciężko kulturalnie opisać jej jakość, jak zobaczyłem w salonie RTV co
    ten TN sobą prezentuje). Komplet sterowników dla Win7 już ogarnąłem.
    Kupił bym w wersji z SSD 240GB na mPCI i przełożył dodatkowo SSD 512GB z
    aktualnego.

    Acer 7 A715 jednak droższy, baterii ma tylko połowę tego co ma ten HP
    czy Dell, ekran tylko TN, dysk tylko HDD w najwolniejszej wersji 5400obr
    (albo cena 4k, za dużo na 60 godzin rocznie używania laptopa).

    > Tak to było nieszczęśliwie zaprojektowane w owym Envy
    > https://www.youtube.com/watch?v=_SHO_NVuAjE

    no.. ślicznie... Oczywiście uszkodzenia mechaniczne nie podchodzą pod
    gwarancję.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2018-05-05 13:55:05
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irokez, 05 maj 2018 w
    news:5aed8de1$0$669$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > 400 godzin (w tym SSD 512GB ma 280 godzin i 0,9TB zapisu). Na
    > wyjazdy zabieram tylko i o sprzęt dbam. I bym z nim został, gdyby
    A tutaj wymiana matrycy nie wchodzi w grę?

> [...]
    > upgrade na coś z 4-rdzeniowym prockiem, możliwością posadzenia Win7
    > Pro (ważne dla mnie) i baterią na długo. Szukam więc coś na
    O, nie wiem. Laptop 4 jajowy HQ - to musisz sporo poczytać o
    konkretnych modelach. Bo ZTCW to różnie bywa. Na papierze ok, ale
    wystarczy, że układ chłodzenia źle zaprojektowany to tę max wydajność
    masz przez kilkadziesiąt sekund, kilka minut - bo throttling. Poza tym
    może nieźle wyć pod obciążeniem.
    Kiedy szukałem lapka, to popełniłem kilka razy takie wariactwo w takim
    euro, czy mediamarkcie, uruchamiałem na wystawowym cmd i wklepywałem
    tam:
    @echo off
    :loop
    goto loop
    i tak dla każdego rdzenia, wątku - czyli np. 4 okna. Sprawdzałem jak
    głośny jest laptop pod obciążeniem. CTRL+C zabija procesy.
    > Grafika GTX1050 to efekt uboczny, zupełnie mi nie
    > potrzebny do czegokolwiek, a inaczej się nie da kupić czegokolwiek z
    > takim procesorem w podobnych cenach. Same 2 rdzeniowe niewiele
    > szybsze od mojej i3-2350M.

    No fakt z tą grafiką, ale jeśi nie jest na sztywno przypisana do
    programu którego używasz, to siedzi i się nie grzeje. Tylko ekstra za
    nią płacisz. Oprócz matrycy w starym lapku mógłbyś poszukać
    mocniejszego proca 3gen - może też HQ. Przy czym problemy z chłodzeniem
    prawdopodobne.

    > No właśnie...
    W sumie nie ma co demonizować. W każdym laptopie metalowe zawiasy
    przymocowane są do "plastikowego" korpusu. Czasami zrobią, zaprojektują
    to wyjątkowo źle. Choć przyznam, że wspieranie na krawędzi klapy jest
    dziwnym rozwiązaniem.

> [...]
    > RTV co ten TN sobą prezentuje). Komplet sterowników dla Win7 już
    > ogarnąłem. Kupił bym w wersji z SSD 240GB na mPCI i przełożył

    A nie boisz się utraty gwarancji? Dysk to nie problem, ale matryca? Z
    drugiej strony jeśli gwarancja on site, to gdzieś czytałem, że technicy
    della mają różne modyfiikacje w nosie - o ile to nie z matrycą byłby
    problem.
> [...]
    > HP czy Dell, ekran tylko TN, dysk tylko HDD w najwolniejszej wersji
    > 5400obr (albo cena 4k, za dużo na 60 godzin rocznie używania

    Wygląda na to że co byś nie wybrał, to musisz rzeźbić.

    > no.. ślicznie... Oczywiście uszkodzenia mechaniczne nie podchodzą
    > pod gwarancję.

    Raczej nie - w każdym razie pewnie walka z serwisem.

  • 8. Data: 2018-05-05 20:06:56
    Od: Irokez <h...@g...com>

    Nie da się w B570e zamontować fullHD. Nie ma taśm 2 kanałowych LVDS do tego laptopa.
    3 generacji CPU też nie wsadzę.

    Sprawdziłem co za matryca siedzi w Dellu 5577 w sklepie. Innolux N156HGA-EAB
    (CMN15D5). Z danych katalogowych kąty widzenia ledwo 45 stopni (20 stopni w górę),
    jasność 220cd czyli mało, kontrast 500:1,pokrycie 46% przestrzeni barw. Aplikacja
    preinstalowana do ustawień kolorów nie jest w stanie poprawnie wyświetlić tekstu
    elementów menu, bo matryca nie daje rady wyświetlić tych kolorów. Myślałem na
    początku że coś źle zainstalowane i brak menu, a tu trzeba było głowę układać pod
    różnymi kątami aby zobaczyć że tam są literki jednak.

    Trzeba rzeźbić niestety. Wymiana matrycy w Dell 5577 to moment.

    Przy okazji w sklepie HP jakiś słabszy był, lekki, ale też z podporą pod brzegiem
    ekranu. Spróbowałem zasymulować przesunięcie otwartego laptopa po stole. Hmm... ekran
    telepał się. A wersja Power jest cięższa przecież, pewnie jak będę go chciał
    przysunąć do siebie to mi palce przytrzaśnie.

  • 9. Data: 2018-05-05 20:37:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irokez, 05 maj 2018 w
    ps.com
    napisałeś/aś:

    > Nie da się w B570e zamontować fullHD. Nie ma taśm 2 kanałowych LVDS
    > do tego laptopa. 3 generacji CPU też nie wsadzę.

    Moja pomyłka, masz IIgen. Chociaż nie ma pewności czy nie dałoby rady,
    coś mi się może myli, ale może w przypadku któryś sąsiednich gen. była
    tak kompatybilność wsteczna.

    > Sprawdziłem co za matryca siedzi w Dellu 5577 w sklepie. Innolux
    > N156HGA-EAB (CMN15D5).
    Trochę wstyd dla della, bo tanie nie są. Ale to w końcu najniższy model
    Della, choć Pavilion też konsumencki. Pamiętam, że w przypadku
    poprzednich Ispirionów w części dawali fajne IPS, tylko nie pamiętam o co
    chodziło.

> [...]
    > laptopa po stole. Hmm... ekran telepał się. A wersja Power jest
    > cięższa przecież, pewnie jak będę go chciał przysunąć do siebie to
    Jak dwa razy przytrzaśniesz, to potem będziesz podnosić zamiast
    przesuwać. Generalnie mały wybór z tymi kryteriami i w znośnej cenie.
    Rozumiem, że ten voucher kusi, pewnie będzie pewnie ze 3,4 stówki?

  • 10. Data: 2018-05-05 21:44:03
    Od: Irokez <h...@g...com>

    No właśnie kusił, 400 PLN rabatu od ceny zakupu od 2500 do 3999 PLN.
    Ale chyba jednak odpuszczę HP i pójdę w stronę Della 5577. Za dużo niewiadomych.

    Pozdrawiam.