  • 1. Data: 2019-11-16 06:19:10
    Temat: Mac Mini i WOL
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Mam wymienione ustrojstwo, chyba AD 2014, oryginalne, pod OSX. Ma on
    jedną cechę, która bardzo mi się podoba, a nie spotkałem się z nią na
    innych sprzętach bardziej pecetowych. Daje się on wybudzić z uspienia
    wyłącznie przez nawiązanie połaczenia VNC. Uśpienie wydaje się
    prawdziwe - całość jest praktycznie zimna. Czy to jest cecha wybitnie
    Applowska czy coś bardziej powszechnego?

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2019-11-16 08:58:23
    Temat: Re: Mac Mini i WOL
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Sprawdziłbym jeszcze urządzenia na Freescale P1022 (Qoriq).

    -----

  • 3. Data: 2019-11-16 12:01:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 16/11/2019 06:19, Marcin Debowski wrote:
    > Applowska czy coś bardziej powszechnego?

    Nie wiem jak to ma apple zrobione ale WOL jest na tyle prymitywną
    technologią że szuka w paczce ethernetu magicznych bajtów. Nie ma
    znaczenia czy to jest obudowane protokołem i w jakiej warstwie dociera,
    ma być tylko w pakiecie kilka magicznych bajtów.

    To oznacza że technicznie można wysłać WOL bez dostepu do sieci wprost,
    np. przez połączenie VPN. Opakowane w dowolna ilośc warstw IP/USP/ICMP
    itd itp. Mają byc tylko widoczne przez kartę uśpionego komputera. To jak
    zrobić aby komputer widział ten pakiet - to inna bajka.

  • 4. Data: 2019-11-16 23:21:58
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > prawdziwe - całość jest praktycznie zimna. Czy to jest cecha wybitnie
    > Applowska czy coś bardziej powszechnego?

    Np. Intel AMT wbudowane np. w biznesowe laptopy HP.

    http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c03975296

    Wykorzystuje osobny procesor, który może działać nawet gdy komputer jest
    wyłączony.
    Pozwala zalogować się do wyłączonego komputera i go włączyć, zmienić
    konfigurację itd.
    Jeśli start komputera jest blokowany hasłem w BIOS, to właśnie przez VNC
    się je wpisuje.
    --
    Olek

  • 5. Data: 2019-11-17 02:30:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-16, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > znaczenia czy to jest obudowane protokołem i w jakiej warstwie dociera,
    > ma być tylko w pakiecie kilka magicznych bajtów.

    No właśnie wiem jak działa WOL i mi to nie pasuje.

> [...]
    > itd itp. Mają byc tylko widoczne przez kartę uśpionego komputera. To jak
    > zrobić aby komputer widział ten pakiet - to inna bajka.

    Poprzyglądałem się temu wszystkiemu i ssh też wybudza, a już
    najciekawsze, że odpowiada na pinga bez wybudzenia. Takie coś to znam
    np. z PowerEdge z kartą DRAC, ale tu nie chce mi się wierzyć, aby ktoś
    władował coś podobnego (nawet jako fizycznie zintegrowany mini-moduł),
    więc wniosek z tego wszystkiego wydaje się taki, że pewnie napędy, karta
    graficzna/dzwiękowa są w standby, a cała reszta z kartą sieciową włącznie,
    w jakiśm energooszczędnym, ale ciągle aktywny trybie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2019-11-17 10:55:32
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    On 17.11.2019 02:30, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > np. z PowerEdge z kartą DRAC, ale tu nie chce mi się wierzyć, aby ktoś
    > władował coś podobnego (nawet jako fizycznie zintegrowany mini-moduł),

    Poczytaj o Intel vPro

  • 7. Data: 2019-11-18 00:06:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-17, Olek <o...@p...onet.pl> wrote:

    > Poczytaj o Intel vPro

    Tam jest i5-4278U. On nie ma tej technologii.

    --
    Marcin