  • 1. Data: 2018-02-16 17:20:54
    Temat: Magnetowód
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Chcę zwiększyć siłę z jaką łącza się magnesy.
    Neodymowy fi 15 mm grubość 3-5 mm.
    Czy włożenie tego magnesu tylko w pierścień zwiększy siłę jaką trzeba
    pokonać na rozerwanie?
    Czy to musi być zamknięte o tyłu? Chyba nie musi być zamknięte. Meblowe
    magnesy miały tylko dwie okładki.

    I jakiego rzędu przekroję będą miały znaczenie. Tak praktycznie.
    Jeżeli zrobię ścianki i denko 1 mm to jeżeli będą miały 3 mm czy
    istotnie to zmieni "moc" tego układu?

    Wiem, że chodzi o nasycenie rdzenia. Za cienkim rdzeniem mało przejdzie
    tego pola. Gdzie ta granica?

    Mam mało miejsca i chcę maksymalnie to zmniejszyć.

    Robert

  • 2. Data: 2018-02-16 17:58:11
    Temat: Re: Magnetowód
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Chcę zwiększyć siłę z jaką łącza się magnesy.
    >Neodymowy fi 15 mm grubość 3-5 mm.
    >Czy włożenie tego magnesu tylko w pierścień zwiększy siłę jaką trzeba
    >pokonać na rozerwanie?
    Zwiekszy, ale malo.

    >Czy to musi być zamknięte o tyłu? Chyba nie musi być zamknięte.

    "Musi". Powinienes wsadzic w taka "puszke" - zakladajac, ze jest
    namagnesowany tak, ze z jednej plaskiej strony N, a z drugiej S.

    Powinna byc odpowiednia szczelina miedzy sciankami/pierscienienm a
    magnesem. z 1mm.

    >Meblowe magnesy miały tylko dwie okładki.

    I dzieki temu byl zamkniety obwod.
    N-okladka-zwora-okladka-S.

> [...]
    >istotnie to zmieni "moc" tego układu?
    >Wiem, że chodzi o nasycenie rdzenia. Za cienkim rdzeniem mało

    Ten magnes ma przekroj jak fi 15. A ze jest silny, to i przekroj
    blachy dla strumienia powinien byc podobnie duzy.

    Tylko ... czy jestes pewny, ze chcesz az tak silny ?
    Ma byc do podnoszenia ciezarow, czy lepszy zamek do mebli

    Miedzy 1 a 3 mm roznica juz pewnie nie bedzie taka duza.

    >Mam mało miejsca i chcę maksymalnie to zmniejszyć.

    To moze tak jak w tym meblowym - dwie okladki, i przyciaganie
    "bokiem" ?

    J.

  • 3. Data: 2018-02-16 18:33:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-16 o 17:58, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > "Musi".  Powinienes wsadzic w taka "puszke" - zakladajac, ze jest
    > namagnesowany tak, ze z jednej plaskiej strony N, a z drugiej S.

    W ten sposób są magnesowane. Łącza się tworząc walec.

    > Powinna byc odpowiednia szczelina miedzy sciankami/pierscienienm a
    > magnesem. z 1mm.

    O! Dlaczego? Od dna też?

> [...]
    >
    > Tylko ... czy jestes pewny, ze chcesz az tak silny ?
    > Ma byc do podnoszenia ciezarow, czy lepszy zamek do mebli

    Magnetyczne mocowanie osłon kolumn głośnikowych.

    > Miedzy 1 a 3 mm roznica juz pewnie nie bedzie taka duza.

    > To moze tak jak w tym meblowym - dwie okladki,  i przyciaganie "bokiem" ?

    No... teraz wybór kształtów i rozmiarów spory.
    W samej maskownicy mam mało miejsca na głębokość. Materiał ma 12 mm.
    Magnes ma być niewidoczny. Czyli do dyspozycji mam 10 mm. W ścianie
    kolumny to już dużo.

    Widziałem kolumny z takim rozwiązaniem i duża maskownica miała tendencję
    do osuwania się. Chciałbym, aby to tak chwyciło dosyć mocno.
    Klienci boja się, że dziecko zwali osłonę i uszkodzi się głośnik.

    Wiem, że można dać kołki, ale chcę spróbować bez kołków. No i kołki
    takie ładne małe nie znalazłem w Polsce.

    Czyli które rozwiązanie lepsze?
    https://imgur.com/a/QSWxJ

    Robert

  • 4. Data: 2018-02-16 18:35:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Czyli które rozwiązanie lepsze?
    Poprawiłem.

    https://imgur.com/a/QSWxJ

    Robert

  • 5. Data: 2018-02-16 19:11:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >W ten sposób są magnesowane. Łącza się tworząc walec.

    Jakby byly magnesowane wzdluz srednicy, to tez by tworzyly walec.
    Tylko nie dalyby sie obrocic wzajemnie :-)

    >O! Dlaczego? Od dna też?

    O dna nie, chodzi o to, zeby strumien miedzy biegunami musial
    przechodzic przez utrzymywany element, zwore, a nie domykal sie
    bokiem.

    >Magnetyczne mocowanie osłon kolumn głośnikowych.

    brr, w glosnikach tez magnesy :-)

    >Czyli które rozwiązanie lepsze?
    >https://imgur.com/a/QSWxJ

    Patrze na aktualna wersje
    w tej lewej szczeliny niepotrzebne.

    Za to w tej prawej powinienes powiekszyc szerokosc/srednice i odsunac
    blache od bokow magnesu.
    Ale dno ma przylegac.

    Wydaje mi sie, ze prawe bedzie lepsze, jesli ma zapewnic brak
    osuwania - tylko wewnetrzna srednica tego kubka powinna byc wyraznie
    wieksza niz magnesu.
    Tak przynajmniej ze 2mm wiecej bym dal.

    No i klej dobry, bo inaczej nie rozerwiesz.

    O zobacz
    https://www.kickstarter.com/projects/210541927/magne
    tic-gear-snaps-to-organize-your-life

    Tu wstawili "spacer" zeby robil za szczeline miedzy magnesem a
    kubkiem.
    W sumie - mozna epidianem zalac

    Sila trzymania bardzo zalezy od szczeliny w obwodzie pola
    magnetycznego, ale jak bedzie za mala - trudno bedzie rozerwac :-)
    Moze warto sprawdzic cienka przekladke z plastikowej folii
    (w sumie moze byc tez aluminiowa czy miedziana).

    J.

  • 6. Data: 2018-02-16 19:20:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-16 o 19:11, J.F. pisze:
> [...]
    > magnesu.
    > Tak przynajmniej ze 2mm wiecej bym dal.
    >
    > No i klej dobry, bo inaczej nie rozerwiesz.

    Takie coś właśnie miałem na myśli.

> [...]
    > Moze warto sprawdzic cienka przekladke z plastikowej folii
    > (w sumie moze byc tez aluminiowa czy miedziana).

    U mnie będzie 2-3 mm. Te ustrojstwa maja być schowane, aby po zdjęciu
    osłony nie było widać magnesów. Od strony osłony ewentualnie mogą być
    widoczne. Ale wolę je utopić na 1-1,5 mm w MDF/HPL.

    Robert

  • 7. Data: 2018-02-16 19:38:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-16 o 19:11, J.F. pisze:

    > O zobacz
    > https://www.kickstarter.com/projects/210541927/magne
    tic-gear-snaps-to-organize-your-life
    Nawet u nas są. Tylko nie ma kompletów. Wszystkie jednoimienne? :-)

    http://allegro.pl/a-12-chwytaki-uchwyt-magnes-neodym
    owy-udzwig-1-8kg-i7175062038.html

    Robert

  • 8. Data: 2018-02-16 20:11:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    tic-gear-snaps-to-organize-your-life
    >Nawet u nas są. Tylko nie ma kompletów. Wszystkie jednoimienne? :-)
    >http://allegro.pl/a-12-chwytaki-uchwyt-magnes-neody
    mowy-udzwig-1-8kg-i7175062038.html

    Na to wyglada. Albo biegunowosc losowa.

    Ale - moga byc jednoimienne, jesli maja chwytac blache czy inny
    stalowy przedmiot.

    Tylko - wtedy nie ma "trzymania na boki", poza tarciem.
    Czyli bedzie sie "osuwac".

    Chyba ze bedzie krazek blachy dokladnie tej srednicy.

    J.

  • 9. Data: 2018-02-16 20:14:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >U mnie będzie 2-3 mm.

    Moze byc za duzo - slabo beda trzymac.
    No i wtedy powieksz srednice kubka - niech ten boczny odstep od
    magnesu bedzie dwa razy wiekszy.

    >Te ustrojstwa maja być schowane, aby po zdjęciu osłony nie było widać
    >magnesów.

    A moze jakas okleina drewnopodobna, co to ma 0.1mm ?

    >Od strony osłony ewentualnie mogą być widoczne. Ale wolę je utopić na
    >1-1,5 mm w MDF/HPL.

    J.

  • 10. Data: 2018-02-16 20:23:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-16 o 20:14, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Moze byc za duzo - slabo beda trzymac.
    > No i wtedy powieksz srednice kubka - niech ten boczny odstep od magnesu

    2x od czego? Magnesy mogę dać o dużej średnicy. Kupię i zrobię próby.
    Pod ręką mam 15x2 [mm] i bez kubka dwa złożone do siebie z dystansem 1
    mm oderwać ciężko, ale zsunąć łatwiej i w tej płaszczyźnie mają "luz".
    Pewnie te magnetowody zmniejszą ten "luz".

    > A moze jakas okleina drewnopodobna, co to ma 0.1mm ?

    Koluman od frontu nie ma okleiny będzie takie cudo :-)
    http://www.richlite.com/support/#1457739899713-64ac4
    094-f681

    Osłona też będzie z tego, ewentualnie z MDF-u.

    To ten materiał o który pytałem w wątku obok czym kleić.

    Robert