  • 1. Data: 2017-09-03 22:49:16
    Temat: Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Czy wśród maleństw z okolic starych ITX i może mniejszych widzial ktoś
    jakieś coś z dwoma dziurkami ethernet? Jedna musi być 1Gb/s druga bez
    znaczenia. Tak wiem, mogę wsadzić karte ethernet na USB i wyciągnę
    przyzwoity transfer ale mam złe wspomnienia z tymi kartami (czasem "same
    się wyjmują" z gniazdka usb).

    Szukam więc jakiegoś maleństwa na router. Procesor może być praktycznie
    dowolny, od kilkuset MHz ale nie dam wiary że znajdę tak powolny CPU z
    ethernetem 1GB/s ;) Jedna dziurka SATA była by zbawienna, nie musi być
    szybka.

    Obecnie tą rolę pełni PC z dodatkowa karta sieciową, ale to troche spora
    obudowa mimo że mniejsza niż normalna. Szukam czegoś *maleńkiego*.
    Oczywiście rownież taniego ;)

    Na marginesie: pewnie nic nie przebije cenowo terminala HP T5730 (20zł),
    ale nie ma tam dziurki SATA i nie ma drugiego ethernetu. Ale wymiar ok.

  • 2. Data: 2017-09-03 23:46:54
    Temat: Re: Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > dowolny, od kilkuset MHz ale nie dam wiary że znajdę tak powolny CPU z
    > ethernetem 1GB/s ;) Jedna dziurka SATA była by zbawienna, nie musi być

    Jak SATA nie jest mocno potrzebne, to może to:
    http://allegro.pl/thin-client-futro-s400-amd-1500-51
    2-mb-ram-pci-i6937313908.html
    Można wsadzić drugą kartę sieciowa na PCI, a zamiast SATA użyć karty CF
    jako dysk.

  • 3. Data: 2017-09-04 00:03:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    Albo inne Fujitsu FUTRO, niektóre wersje, bodajże S700 czy S900 mają
    SATA/mSATA na pokładzie, no i standardowe PCI.

  • 4. Data: 2017-09-04 00:46:17
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Szukam więc jakiegoś maleństwa na router. Na marginesie: pewnie nic nie
    >przebije cenowo terminala HP T5730 (20zł),

    Jak będzie wersja 2GB ram i 2GB flsha idzie postawić na tym linuxa.

    HPT5740 posiada SATA i czesto 2GB/GB Dysku flash ale 32bit/ale HT (CPU Atom)
    Jeden Ethernet nie jest przeszkodą aby zrobić ROUTER - ale trzeba posiadać
    SWITCHA z Vlanami np 5 port 1Gb/s okolo 100pln. Lepszy Switch w zawsze sie
    przyda :)

    Ostatnio z tego terminala odpalone zostało: Server plików, szyfrowany tunel,
    i uruchomiliśmy serwer WWW, routera jeszcze nie ale to formalność :)

    Kiedyś uruchamiałem na tym Terminalu i na wcześniejszych PfSense(router), i
    działał

    >Obecnie tą rolę pełni PC z dodatkowa karta sieciową, ale to troche spora
    >obudowa mimo że mniejsza niż normalna. Szukam czegoś *maleńkiego*.
    >Oczywiście rownież taniego ;)

    Nie wiem jakie masz tam bebechy, ale jak juz masz kompa to może postaw tam
    cos do wirtualizacji i jednego pudla zrób i router i NAS i co tam jeszcze Ci
    sie przyśni. Jak stoi pudlo które więcej robi to i wymiary łatwiej przełknąć
    :)

    BUNIEK

  • 5. Data: 2017-09-04 01:00:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Na marginesie: pewnie nic nie przebije cenowo terminala HP T5730 (20zł),
    > ale nie ma tam dziurki SATA i nie ma drugiego ethernetu. Ale wymiar ok.

    Banana Pi R1 Router.
    Specjalna wersja tego maleństwa z pięcioma RJ45 i SATA, z miejscem na
    płycie na dysk 2,5 cala. Ale prędkości LANu ne pamiętam.
    Cena za gołą płytę bez obudowy i zasilacza poniżej 400zł.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2017-09-04 07:40:52
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 1:00 AM, RadoslawF wrote:
    > Banana Pi R1 Router.

    Zdecydowanie za drogi.

    > Cena za gołą płytę bez obudowy i zasilacza poniżej 400zł.

    Czyli co najmniej 4x za duzo ;)

    Na marginesie cos tam ludzie twierdzą że kłopoty z wydajnością SATA i
    dziurek RJ45.

  • 7. Data: 2017-09-04 07:48:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 12:46 AM, BUNIEK wrote:
    > HPT5740 posiada SATA i czesto 2GB/GB Dysku flash ale 32bit/ale HT (CPU
    > Atom)

    Wlasnie to CPU jest do d... mam T5720 i tam jest możliwośc wstawienia
    procesorów około 2GHz, sam wstawiłem 1.8GHz i zaiwania bez gadania.

    Dodatkowo w środku cieżko miejsce znaleźc na dysk w jednym i drugim.

    No i 5740 jest 4x droższy niż 5730 :D

    > Jeden Ethernet nie jest przeszkodą aby zrobić ROUTER - ale trzeba
    > posiadać SWITCHA z Vlanami np 5 port 1Gb/s okolo 100pln. Lepszy Switch w
    > zawsze sie przyda :)

    Nie. Zjada za dużo prądu, ponadto ja mam switch gdzie indziej niż router
    i tylko jeden kabel. Nie ma co rzeźbić.

    > Kiedyś uruchamiałem na tym Terminalu i na wcześniejszych
    > PfSense(router), i działał

    Przypuszczam że pójdzie tam OpenWRT x86. Ale to na razie bez znaczenia
    co pójdzie istotne jest na czym to odpalić.

> [...]
    > tam cos do wirtualizacji i jednego pudla zrób i router i NAS i co tam
    > jeszcze Ci sie przyśni. Jak stoi pudlo które więcej robi to i wymiary

    Tak bedzie, ale problem z terminalami HP (i całym HP) że to sa rzeczy
    zrobione dokładnie na granicy wqrw... Jest wszystko co trzeba i tylko
    brakuje: jakiegos istotnego portu, 2mm więcej miejsca, opcji w BIOSie
    itd. Tak jak gdyby zatrudniali managera od uszkadzania dobrego designu
    wstawiając drobne ale istotne defekty. Przykładowo T5720 ma mPCIE ale po
    wlutowaniu gniazda okazało się ze ... niefunkcjonalne. Usuneli
    inicjalizację w BIOSie bo bity sa kosztowne.

  • 8. Data: 2017-09-04 07:50:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/3/2017 11:46 PM, nadir wrote:
> [...]
    2-mb-ram-pci-i6937313908.html
    > Można wsadzić drugą kartę sieciowa na PCI, a zamiast SATA użyć karty CF

    Juz go oglądałem. Ogólnie oglądałem wszystko z:

    http://www.parkytowers.me.uk/thin/index.shtml

    Futro możliwe że się nada, jeszcze się zastanawiam, dzieki za namiar.

  • 9. Data: 2017-09-04 09:02:24
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

> [...]
    >
    > Na marginesie: pewnie nic nie przebije cenowo terminala HP T5730 (20zł),
    > ale nie ma tam dziurki SATA i nie ma drugiego ethernetu. Ale wymiar ok.
    jeśli istnieją zadowalające Cie karty sieciowe pcimcia na 1gbs, to moze
    stary laptop? Mnie taki routuje, a kosztował 50zł

    ToMasz

  • 10. Data: 2017-09-04 09:45:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 9:02 AM, ToMasz wrote:
    > jeśli istnieją zadowalające Cie karty sieciowe pcimcia na 1gbs, to moze
    > stary laptop? Mnie taki routuje, a kosztował 50zł

    Miałem przez jakiś czas. To nie jest bardzo złe rozwiązanie, ale
    trzymanie laptopa na strychu po jakimś czasie ujawniło dwa problemy:
    a) zatarl się wentylator od kurzu
    b) zatarly się zawiasy klapy od kurzu

    Małe pecety mają szanse być bez wiatraka, terminale tak mają.

    Innymi słowy miałem, chce zobaczyć alternatywy.