  • 11. Data: 2017-09-04 11:14:42
    Temat: Re: Malutki PC z dwoma dziurkami RJ45
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Miałem przez jakiś czas. To nie jest bardzo złe rozwiązanie, ale
    > trzymanie laptopa na strychu po jakimś czasie ujawniło dwa problemy:
    > a) zatarl się wentylator od kurzu
    > b) zatarly się zawiasy klapy od kurzu
    >
    > Małe pecety mają szanse być bez wiatraka, terminale tak mają.
    >
    > Innymi słowy miałem, chce zobaczyć alternatywy.
    zawiasy od klapy. jakiej klapy. mój pc router nie ma klapy, połowy
    obudowy, wszelkakich kart które dało się wydłubać. w miejscu gdzie jest
    gruby radiator nad procesorem, stoi przykręcony stary radiator (pentium
    costam) wielkości dużego jabłka. wentylator musiałem uruchomić w czasie
    nawyższych upałów, bo sie biedaczek przegrzewał. reszta roku - spoko
    ToMasz

  • 12. Data: 2017-09-04 11:36:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 11:14 AM, ToMasz wrote:
    > zawiasy od klapy. jakiej klapy. mój pc router nie ma klapy, połowy
    > obudowy

    Ach, czyli to etap druciarstwa ;)

    Nie, właśnie rozglądam się za czymś w obudowie bo mam dość druciarstwa.
    Na strychu nie jest dobrze mieć bebechy poza obudową.

  • 13. Data: 2017-09-04 13:06:46
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Wlasnie to CPU jest do d... mam T5720 i tam jest możliwośc wstawienia
    >procesorów około 2GHz, sam wstawiłem 1.8GHz i zaiwania bez gadania.
    >Dodatkowo w środku cieżko miejsce znaleźc na dysk w jednym i drugim.
    >No i 5740 jest 4x droższy niż 5730 :D

    Owszem do niektórych nawet DualCore wchodzi, z tym ze rośnie zużycie prądu
    i problem sie robi z chłodzeniem(nie pikus).

    da sie :)
    https://www.youtube.com/watch?v=fqus4Hx_6vI
    Mam zamiar uruchomić dwa takie cuda aby śpiąc tunelem dwie lokalizacje z
    moim "HomeDatacenter"

    >Nie. Zjada za dużo prądu, ponadto ja mam switch gdzie indziej niż router i
    >tylko jeden kabel. Nie ma co rzeźbić.

    To podmiana tego jednego switcha i jeden kabel właśnie.

    >Tak bedzie, ale problem z terminalami HP (i całym HP) że to sa rzeczy
    >zrobione dokładnie na granicy wqrw... Jest wszystko co trzeba i tylko
    >brakuje: jakiegos istotnego portu, 2mm więcej miejsca, opcji w BIOSie itd.
    >Tak jak gdyby zatrudniali managera od uszkadzania dobrego designu
    >wstawiając drobne ale istotne defekty. Przykładowo T5720 ma mPCIE ale po
    >wlutowaniu gniazda okazało się ze ... niefunkcjonalne. Usuneli
    >inicjalizację w BIOSie bo bity sa kosztowne.

    Generalnie to do innych rzeczy było projektowane i zawsze czegoś brakuje -
    są wyższe modele ale drogie z M2 i USB3.0.
    Może są wersje z aktywnym tym gniazdem i trzeba BIOS "podkraść" o ile to
    kwestia tylko gniazda

    Są jeszcze terminale Fujitsu Futuro 400 lub 450 AMD Turion 64bit Dual Core,
    ze slotem PCI LowProfile - ale w/g moich testów zużywają sporo prądu mi
    wychodziło około 50W, sporo jak na router mimo ze szybki. Ten Atom do około
    15W, 5730 trochę więcej.

    BUNIEK

  • 14. Data: 2017-09-04 13:39:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 1:06 PM, BUNIEK wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=fqus4Hx_6vI

    Na filmie widzę kątową przelotkę sata+zasilanie. Gdzie taką kupić? To
    podstawowy problem w tym terminalu, normalne wtyczki sata się nie mieszczą.

  • 15. Data: 2017-09-04 13:42:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 1:39 PM, Sebastian Biały wrote:
    > Na filmie widzę kątową przelotkę sata+zasilanie. Gdzie taką kupić? To
    > podstawowy problem w tym terminalu, normalne wtyczki sata się nie mieszczą.

    Mam na mysli taką:

    https://www.aliexpress.com/item/50pcs-lote-Direito-A
    ngular-de-90-Graus-SFF-8482-SAS-raid-sas-22-Pinos-pa
    ra-7/32797953114.html

    Tylu sztuk nie potrzebuje, chodzi o detal ;)

  • 16. Data: 2017-09-04 13:50:38
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 1:42 PM, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    ngular-de-90-Graus-SFF-8482-SAS-raid-sas-22-Pinos-pa
    ra-7/32797953114.html
    > Tylu sztuk nie potrzebuje, chodzi o detal ;)

    No i jak to jest ze jak tylko to wyslalem na grupie na na nastepnej
    stronie wyników googla trafiłem na namiar ;)

    https://www.aliexpress.com/item/E-yield-90-Degree-Ri
    ght-Angled-SATA-22Pin-7-15-Male-to-SFF-8482-SAS/3280
    2390883.html

    To powoduje że T5740 zaczyna wygladać interesujaco.

  • 17. Data: 2017-09-04 16:52:37
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A routerów juz ani nie produkują, ani nie sprzedają używanych??
    Np. z ośmioma dziurkami RJ45 i dwoma USB 3.0 (+WiFi)?

    -----

  • 18. Data: 2017-09-04 17:06:41
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    ight-Angled-SATA-22Pin-7-15-Male-to-SFF-8482-SAS/328
    02390883.html
    >To powoduje że T5740 zaczyna wygladać interesujaco.

    Mam nadzieje ze to ta przelotka, ja szukałem MINISATA 2 SATA i tez
    spotykałem sie tylko z prostymi. Tu jest SAS2SATA trzeba sie upewnić ze to
    to samo albo zgodne pinologicznie.
    Jakby co jestem zainteresowany kilkoma tymi przelotkami powiedzmy 10 szt.
    bym zakupił z kablami zawsze taniej przesyłka. :)
    Mam nadzieje na to ze prądu starczy aby magnetyczny dysk 2.5 działał
    stabilnie.

    BUNIEK

  • 19. Data: 2017-09-04 18:16:29
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 4 września 2017 17:06:43 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał:
> [...]
    > bym zakupił z kablami zawsze taniej przesyłka. :)
    > Mam nadzieje na to ze prądu starczy aby magnetyczny dysk 2.5 działał

    Tak sie przyglądam dyskusji bo wlasnie dumam nad wymiana starego itronixa na cos
    innego.
    Taki T5740 od biedy dobry ale cpu słabe. W porównaniu do tego pIII 800MHz to ledwo
    150-180% wiecej mocy...
    Słabo troche.
    Do tego kabel.
    Na allegro znalazlem tylko takie:
    http://allegro.pl/przedluzacz-kabla-sata-7-pin-zasil
    anie-15-pin-i6874540375.html

    i juz sie robi jakieś 120+10+15+10 pln (~150pln)

    A jeszcze jakas klawirka, ekran i w sumie to samo co laptop.

    Moze zaproponujecie jakas inna alternatywe?

    Ostatnio nawet jakieś t61 kosztuja jakieś chore pieniądze...

    Czy tylko ja mam wrażenie że procesory nie przyspieszają a laptopy zrobily sie
    szybsze tylko ze 2-3 razy w ciagu ostatnich 10 lat?

  • 20. Data: 2017-09-04 18:35:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 9/4/2017 5:06 PM, BUNIEK wrote:
    > Jakby co jestem zainteresowany kilkoma tymi przelotkami powiedzmy 10
    > szt. bym zakupił z kablami zawsze taniej przesyłka. :)

    Tu tez jest tania a konkretnie darmowa :D

    > Mam nadzieje na to ze prądu starczy aby magnetyczny dysk 2.5 działał
    > stabilnie.

    Podobno wystaczy. Niestety poczekam 3tyg az przyjdzie, choć to czy
    działa dysk dowiem się wczesniej.