  • 1. Data: 2015-08-29 17:05:43
    Temat: Mały busik z możliwością spania
    Od: b...@p...onet.pl

    Witam
    Szukam auta na wakacyjne wyjazdy dla rodziny z 2 małych dzieci, w którym można
    przespać 1 czy 2 noce i pomieścić bagaże dla całej rodzinki. Nie potrzebujemy
    typowego kampera w którym będziemy mieszkać przez 2 tygodnie, tylko czegoś, w czym
    będzie można przespać się awaryjnie jeśli np nie znajdziemy noclegu (preferujemy
    "wędrowny" i nieco improwizowany sposób spędzania urlopu bez planowania noclegu z
    góry, więc zawsze jest ryzyko że gdzieś dojedziemy za późno, nie będzie wolnych
    miejsc itp), albo będziemy jechać na tyle daleko, że nie dojedziemy "na raz" i trzeba
    będzie przespać się po drodze. Osobówki odpadają, nawet duże kombi się do tego nie
    nadaje. Typowe duże dostawczaki w rodzaju np Sprintera również - co prawda nie było
    by problemu z zagospodarowaniem wnętrza, ale to jest po prostu zbyt wielkie i
    nieporęczne, do tego komfortem jazdy raczej nie grzeszy. Szukam czegoś w rodzaju VW
    transportera itp, czyli raczej gabarytowo zbliżonego do osobówki, zapewniającego
    przyzwoity komfort jazdy i jak najbardziej poręcznego. We wnętrzu muszą być 2 rzędy
    foteli, z czego drugi musi albo mieć możliwość rozłożenia jak łóżko (chyba jakaś
    wersja VW T4 miała coś takiego), albo przesunięcia do przodu na tyle, żeby za nim móc
    zainstalować jakieś łóżko, a pod spód wrzucić całą graciarnie. Co do silnika nie mam
    specjalnych wymagań, byle by dał radę pociągnąć załadowane auto pod górę np w Alpach
    i przede wszystkim był trwały i niezawodny. Do wydania mam ok 20 - 25 000zł. Myślałem
    o VW T4 z silnikiem 2.4, albo o Mercedesie Vito/Viano, ale te auta nieźle trzymają
    cenę. Za podobne pieniądze można kupić dożo młodszego Fiata Scudo czy Renault Trafic.
    Myślałem też o krótszych wersjach Forda Transita, ale to nadal kawał wielkiego auta
    (szerokość). Co byście radzili?

  • 2. Data: 2015-08-29 17:19:38
    Temat: Re: Mały busik z możliwością spania
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Witam
    > Szukam auta na wakacyjne wyjazdy dla rodziny z 2 małych
    > dzieci, w którym można przespać 1 czy 2 noce i pomieścić
    > bagaże dla całej rodzinki.

    Mazda 5. B. przyzwoite zawieszenie, pojemne, nie za duże, spać można,
    choć we czwórkę będzie ciasno.

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2015-08-29 20:35:38
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2015-08-29 17:05:43 niejaki b...@p...onet.pl napisał:
    > Co byście radzili?

    jak się nie boisz "ameryki" to nie widze nic lepszego jak chevrolet astro
    tylko szukaj z 3 częściową tylną kanapą

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 4. Data: 2015-08-30 20:26:42
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2015-08-29 o 17:05, b...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    też o krótszych wersjach Forda Transita, ale to nadal kawał wielkiego auta

    http://www.instructables.com/id/The-MicroCamper-aka-
    Fat-Berta/

    To jakaś samoróbka, ale ciekawa i tania.

    T.

  • 5. Data: 2015-09-07 10:23:43
    Od: h...@p...onet.pl

    Co byście radzili?

    Poszukaj jeszcze Hyundai Starex, tylko oczywiście mowa o osobowej wersji bo niektórzy
    sprzedawcy opisują tak blaszaka.

    W tej cenie to chyba raczej T4 (można kupić np 4x4) i raczej 2.5TDI lub zagazowana
    benzyna (chyba że tylko na wakacje to bez gazu), Trafic, Transit są zdecydowanie
    większe co czasami utrudnia wjazd w jakieś cywilizowane miejsca.

    Adam