  • 1. Data: 2018-02-10 17:31:28
    Temat: Mały monitorek VGA
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jakiś czas temu szukałem takowego licząc na to że na wylocie sa jakies
    monitory z kas fiskalnych czy jakieś inne źrodło w cenie złomu.

    Poza słusznym ideologicznie opierniczem, ciekawymi pomysłami i wątkami
    pobocznymi (LVDS) z których urodziło się co innego, monitora jednak nie
    znalazłem.

    Nie spocząłem jednak i po wytarganiu wszystkiego co ma ali w kwestii VGA
    trafiłem na to:

    https://www.aliexpress.com/item/3-5-inch-LCD-HDMI-US
    B-Touch-Screen-Real-HD-480x320-1920x1080-LCD-Display
    -for-Raspberri/32835510345.html

    Z grubsza to ekran LCD z wejściam HDMI przeznaczony do PI o dośc niskiej
    rozdzielczości, ale i też dośc mały. Ma touch. Nie jest VGA ale przeciez
    za $2 sa konwertery.

    Tak to wygląda w rzeczywistości:

    https://drive.google.com/open?id=1ewXgocqrjQ-mb3aYeC
    IwxbPeIgNHiThZ
    https://drive.google.com/open?id=1GFSDaBZHiHnv-1vdPg
    jd6956fCVXGnix

    Teraz:
    a) moniotor działa po podpięciu do HDMI ale trzeba dodatkowo zasilać
    przez port micro usb.
    b) dodatkowe gniazdo jack pozwala na wyjęcie audio z sygnału HDMI
    c) funkcja touch nie działa poza R-PI. Dostepna jest na GPIO, port micro
    USB nie służy do niczego innego niz zasilanie.
    d) bezproblemowy - podpinam sygnal i jest
    e) jedyny przycisk to ustawianie jasności (krokowo 4 w pętli)

    Nie mam odpowiedniej wersji R-PI aby zobaczyć jak dziala touch, wersja A
    nie pasuje, inne miejsce zainstalowania portu HDMI.

    Pewnym utrudnieniem jest to że taki Windows nie jest w stanie dostarczyć
    na HDMI sygnalu o tej rozdzielczości. Monitor jednak bez problemu
    skaluje wyższe rozdzielczości. Odświezanie na oko 50Hz, obraz płynny,
    nie najgorsza jakość.

    Może sie komuś przyda takie info. Całość kosztuje poniżej $20 z darmową
    wysyłką. U mnie się przyda w routerze.

  • 2. Data: 2018-02-10 21:06:22
    Temat: Re: Mały monitorek VGA
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 10.02.2018 o 17:31, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > nie najgorsza jakość.
    >
    > Może sie komuś przyda takie info. Całość kosztuje poniżej $20 z darmową

    Mam taki sam (no prawie bo mój nie ma przycisku do zmiany jasności),
    podpięty pod RPi-2, czy działa gdzie indziej nie sprawdzałem, bo z
    założenia ma być na stałe podłączony do tej Rasberki z postawionym
    Debianem. Tak czy siak za tą śmieszną wręcz cenę niczego lepszego raczej
    się nie znajdzie, można kupować w ciemno.

    Jakub Rakus