  • 1. Data: 2018-02-06 11:34:15
    Temat: Mały offtop, kryptowaluty
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    Sorki za ten "offtop", ale na tej grupie jest wiele interesujących osób, mają ciekawe
    spojrzenie na otaczający nas świat, nietuzinkowe, związku z tym jestem ciekaw co one
    sądzą o "kryptowalutach"? Kolejne pytanie, gdybyście mieli czas i chęci stworzenia
    własnej "kryptowaluty", to czym by się ona charakteryzowała, co by ją wyróżniało z
    tłumu?

  • 2. Data: 2018-02-06 11:42:34
    Temat: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-06 o 11:34, bobofrut pisze:
> [...]
    stworzenia własnej "kryptowaluty", to czym by się ona charakteryzowała, co by ją

    Najpierw musiałbym zrozumieć na czym to polega. Dla mnie zrozumieć
    oznacza na poziomie pojedynczych bitów.
    P.G.

  • 3. Data: 2018-02-06 15:14:33
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 06.02.2018 o 11:34, bobofrut pisze:
> [...]
    stworzenia własnej "kryptowaluty", to czym by się ona charakteryzowała, co by ją

    Tak jak w przypadku każdej waluty czy nawet złota, jej wartość to
    kwestia umowy społecznej.
    Dla niektórych szklane paciorki miały większą wartość od złota :-)
    Wartością lokalną jest unikalność. Dla pierwotnych mieszkańców Ameryki
    unikalne było szkło, a złota mieli na pęczki.
    Jeśli ktoś ma ochotę zapłacić za unikalną kombinację bitów... jego
    sprawa ;-)
    Podstawową cechą nowej kryptowaluty powinno być to, że ktoś jej pożąda.

    Grzegorz

  • 4. Data: 2018-02-06 15:33:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Feb 2018 11:42:34 +0100, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Najpierw musiałbym zrozumieć na czym to polega. Dla mnie zrozumieć
    > oznacza na poziomie pojedynczych bitów.

    A nie możesz po prostu v używać?
    Ztakim podejściem to tylko proszenie się o frustracje :)

    --
    Marek

  • 5. Data: 2018-02-06 16:07:00
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    bobofrut <r...@g...com> wrote:

    > Sorki za ten "offtop", ale na tej grupie jest wiele interesujących osób,
    > mają ciekawe spojrzenie na otaczający nas świat, nietuzinkowe, związku z
    > tym jestem ciekaw co one sądzą o "kryptowalutach"?

    Mają wady, mają zalety. Na pewno nie jest to ani inwestycja, ani
    (jeszcze?) środek płatniczy.

    > Kolejne pytanie, gdybyście mieli czas i chęci stworzenia własnej
    > "kryptowaluty", to czym by się ona charakteryzowała, co by ją wyróżniało
    > z tłumu?

    - krótki czas przetwarzania transakcji
    - algorytm niepoddający się ASIC-om

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 6. Data: 2018-02-06 16:22:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-06 o 15:33, Marek pisze:

    > A nie możesz  po prostu v używać?
    > Ztakim  podejściem to tylko proszenie się o frustracje :)

    Ja się odnosiłem do "gdybyście mieli czas i chęci stworzenia własnej
    "kryptowaluty" ".

    Nie wyobrażam sobie stworzenia własnej bez rozumienia.
    P.G.

  • 7. Data: 2018-02-06 17:29:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Ja się odnosiłem do "gdybyście mieli czas i chęci stworzenia
    > własnej "kryptowaluty" ".
    >
    > Nie wyobrażam sobie stworzenia własnej bez rozumienia.

    Gdyby Fenicjanie byli tacy drobiazgowi, to by do dzisiaj nie
    wymyślili pieniędzy (a swoją drogą mogli by ich wymyślić trochę
    więcej, żeby dla wszystkich starczyło).

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2018-02-06 18:06:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Feb 2018 15:07:00 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Mają wady, mają zalety. Na pewno nie jest to ani inwestycja, ani

    Dlaczego nie? Inwestycja nie musi oznaczać zawsze zysku.

    > (jeszcze?) środek płatniczy.

    Jak to nie, można tym płacić.

    > - krótki czas przetwarzania transakcji
    > - algorytm niepoddający się ASIC-om

    Co masz na myśli pisząc"przetwarzanie transakcji"?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2018-02-06 18:08:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Feb 2018 02:34:15 -0800 (PST), bobofrut
    <r...@g...com> wrote:
    > towalutach"? Kolejne pytanie, gdybyście mieli czas i chęci stworz
    > enia własnej "kryptowaluty", to czym by się ona charakteryzowala

    Nie widzę powodów by tworzyć zbędne byty, Bitcoin jest ok, należy go
    używać.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-02-06 19:58:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 18:08:41 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Nie widzę powodów by tworzyć zbędne byty, Bitcoin jest ok, należy go
    > używać.

    Bitcoin jest słaby, bo jest koszmarnie wolny i ma wysokie opłaty
    transakcyjne. Jest popularny bo był pierwszy i wszyscy go kojarzą,
    ale to w zasadzie koniec jego zalet.

    L.