  • 11. Data: 2018-02-06 20:25:17
    Temat: Re: Mały offtop, kryptowaluty
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Feb 2018 10:58:49 -0800 (PST), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:
    > Bitcoin jest słaby, bo jest koszmarnie wolny i ma wysokie opłaty
    > transakcyjne. Jest popularny bo był pierwszy i wszyscy go kojarzą
    > ale to w zasadzie koniec jego zalet.

    Wykaż, że inna kryptowaluta nie ulegnie tym wadom.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2018-02-06 20:32:47
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 6 lutego 2018 20:25:40 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
    > Wykaż, że inna kryptowaluta nie ulegnie tym wadom.

    A co mam wykazywać? Była mowa o bitkojnie. Innych jest chyba ze 2 tysiące
    w tej chwili, pewnie któraś się okaże dobra :>

    L.

  • 13. Data: 2018-02-06 20:40:29
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Grzegorz Kurczyk wrote:

    > Tak jak w przypadku każdej waluty czy nawet złota, jej wartość to
    > kwestia umowy społecznej.
    Raczej uznania jej za prawny środek płatniczy.
    Wtedy można opodatkować transakcje, co jest konieczne wszak podatki są
    niezbędne.
    W tej chwili to chyba jest nielegalna (a może nie).

    jp

    --

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 14. Data: 2018-02-07 08:29:07
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Ja mysle ze kryptowaluty to slepa uliczka. Nie ma sposobu zeby ustalic
    wartosc bo to nie ma pokrycia w niczym. Kazda wartosc z dupy wzieta jest
    rownie dobra. Zawsze powstanie banka spekulacyjna ktora wypaczy wszystkie
    cechy kryptowaluty jako pieniadza. Dlatego kryptowaluty nadaja sie jedynie
    do hazardowej spekulacji a nie do platnosci. Ale o to chyba tu chodzi.

    Pzdr

  • 15. Data: 2018-02-07 10:23:08
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 06.02.2018 o 20:40, jacek pozniak pisze:

    > Raczej uznania jej za prawny środek płatniczy.
    > Wtedy można opodatkować transakcje, co jest konieczne wszak podatki są
    > niezbędne.
    > W tej chwili to chyba jest nielegalna (a może nie).

    Czyli umowy społecznej ;-)
    Prawo to też rodzaj umowy.

    Grzegorz

  • 16. Data: 2018-02-07 10:43:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    bobofrut pisze tak:

    > Sorki za ten "offtop", ale na tej grupie jest wiele interesujących
    > osób

    a na bankach ile jest interesujących. Nie róbmy z grup łonetu.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 17. Data: 2018-02-07 11:55:36
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.02.2018 o 20:40 jacek pozniak <j...@f...pl>
    pisze:

    > Raczej uznania jej za prawny środek płatniczy.

    Czy złoto jest uznane za prawny środek płatniczy? Albo waluty wszystkich
    krajów świata (w Polsce), albo Eurogąbki, albo inne punkty?
    Uznanie za prawny środek płatniczy to tylko jeden ze sposobów sprawienia
    by dana rzecz (np. odpowiednio zadrukowany papierek) przedstawiała wartość
    dla większej grupy ludzi.

    > W tej chwili to chyba jest nielegalna (a może nie).

    Na razie nie.

    --
    SW3
    ----

  • 18. Data: 2018-02-07 12:03:32
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 07.02.2018 o 08:29 miumiu <a...@b...pl> pisze:

    > Nie ma sposobu zeby ustalic
    > wartosc bo to nie ma pokrycia w niczym.

    Ma pokrycie w towarach, które są za nie kupowane. Że jej wartość spadnie
    jeśli ludzie się od niej odwrócą? - Tak samo jak każdej innej waluty a
    nawet złota (jeśli ludzie przestaną sobie cenić złoto). Ma jednak nad nimi
    jedną zasadniczą przewagę - nie da się jej dodrukować w wyniku czyjegoś
    widzimisię.

    --
    SW3
    ----

  • 19. Data: 2018-02-07 12:17:12
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Dlaczego nie? Inwestycja nie musi oznaczać zawsze zysku.

    Fakt.

    > Jak to nie, można tym płacić.

    Teoretycznie tak, w praktyce IMO to nadal egzotyka. W sklepie za rogiem
    płacę kartą, nie bitcoinem.

    > Co masz na myśli pisząc"przetwarzanie transakcji"?

    Czas od wysłania z mojego portfela do odebrania i potwierdzenia w portfelu
    docelowym.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 20. Data: 2018-02-07 12:26:22
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości
    W dniu 07.02.2018 o 08:29 miumiu <a...@b...pl> pisze:

    > Nie ma sposobu zeby ustalic
    > wartosc bo to nie ma pokrycia w niczym.

    >Ma pokrycie w towarach, które są za nie kupowane.

    Jakie towary rope sie kupuje za bitcoiny? Chyba tylko bron i narkotyki poki
    co.

    >nawet złota (jeśli ludzie przestaną sobie cenić złoto). Ma jednak nad nimi
    >jedną zasadniczą przewagę - nie da się jej dodrukować w wyniku czyjegoś
    >widzimisię.

    Haha, a forki? A nowe kryptowaluty ktore wyrastaja jak grzyby po deszczu? To
    niby nie dodruk? To tak jak by rząd wyprodukowal kilka nowych walut ktorymi
    moznaby placic w Polsce.

    Pytanie zasadnicze : Chcialbys dostwac wynagrodzenie za prace w bitcoinie od
    teraz przez 10 najblizszych lat ? I nie moglbys tej umowy zerwac bo
    musialbys zaplacic kilka milionow PLN odszkodowania pracodawcy.... He?

    Pzdr